Audi A2 van Joost

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Gebruikersavatar
Joostbo
Berichten: 100
Lid geworden op: 29 nov 2022, 20:09
Locatie: Hengelo
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

03 jan 2023, 21:12 4 x

Vandaag wel meer kunnen doen dan vooraf gedacht;

Eerst de remmen rondom weer gemonteerd, gesmeerd en geïnstalleerd. Ziet er weer prima uit zo. Rem schijven en blokken zijn wel oud maar amper gebruikt door het vele stilstaan. Dus heb vooral veel ontroest en schoongemaakt

Afbeelding

Daarna de velgen goed gewassen nu ze er af zijn, ook de binnenkant. Die zien er nu ook weer fris wel. Wel wat beschadigingen hier en daar maar niet heel schokkend

Daarna de andere auto (Opel Insignia) ook even goed gewassen. In deze tijd van het jaar is de combinatie licht, door en tijd zeldzaam dus die ook gelijk aangepakt

Vervolgens het gasklephuis schoongemaakt. Prima klusje om zelf te doen. Is wel wat werk dus begrijp dat mensen dat niet zelf doen. Kostte mij 2 uur, en dat doe je niet zomaar preventief bij de garage. Gelijk paar nieuwe pakkingen er tussen. Maar mijn vermoeden klopte dat ze smerig waren, Dit zijn een van de smerige die ik ooit heb gezien :O even remmenreiniger er door was niet voldoende, allemaal aangekoekte zooi.

Afbeelding
Afbeelding

Nu weer mooi schoon, alles gemonteerd. Daarna op de computer aangesloten. Gasklephuis opnieuw gekalibreerd. Alles ok (tu)
Audi A2 - 2000 - 1.4 16V 75PK
Gebruikersavatar
Joostbo
Berichten: 100
Lid geworden op: 29 nov 2022, 20:09
Locatie: Hengelo
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

04 jan 2023, 19:38 1 x

Door andere verplichtingen wat minder tijd gehad voor de A2, maar vandaag de wielen die ik gisteren had schoongemaakt in de wax gezet. Hiervoor heb ik Collinite Liquid Insulator Wax 845 gebruikt. Eigenlijk ontwikkeld voor heel wat anders maar het werkt uiterst duurzaam. Ook de binnenkant zodat remstof weinig kans meer maakt. Op welke velg is hier en daar wel iets te zien van een schrammetje of iets. Maar voor nu even prima

Afbeelding

Banden zijn nog als nieuw overigens, zelfs de 'haartjes' zitten er nog op. Keek nog naar de dot code voor productiedatum, maar die kon ik zo niet vinden

Er zitten een paar forse plekken op die je bij daglicht op straat minder goed ziet maar met het heldere witte licht in mijn garage zie je alles. De meest erge plekken heb ik alvast handmatig aangepakt met pro polish 2, een vrij stevig polish. Plekjes zijn nu al bijna verdwenen maar moet nog wel nabewerkt worden. Dat gebeurd wel machinaal.

Afbeelding

Voordat we met de machine aan de slag gaan moet de auto toch nog weer een keer goed gewassen worden. Door de werkzaamheden is er te veel stof en ander zooi op de lak gekomen waardoor ik nu niet kan polijsten. Eerst weer grondig schoonmaken. Beide werkzaamheden staan voor morgen op de planning . Morgen dus eerst de wielen er weer op
Audi A2 - 2000 - 1.4 16V 75PK
Gebruikersavatar
edje13
Audi A2 clublid
Berichten: 530
Lid geworden op: 13 jan 2014, 09:52
Locatie: Sittard-Geleen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

05 jan 2023, 10:32 1 x

Hier een mooie rechter koplamp op eBay Kleinanzeigen.
Gebruikersavatar
Joostbo
Berichten: 100
Lid geworden op: 29 nov 2022, 20:09
Locatie: Hengelo
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

06 jan 2023, 09:08 0 x

edje13 schreef:
05 jan 2023, 10:32
Hier een mooie rechter koplamp op eBay Kleinanzeigen.
Al weer gereserveerd :| Hoe gaat dat in duitsland met verzendskosten, sturen ze dat gewoon op naar NL zonder problemen? Heb niet zoveel ervaring met ebay kleinanzeigen.


Gisteren met de kentekenplaatverlichting bezig geweest. 2 doorgedraaide schroeven en 1 ontbrekende... ...dacht ik. Want die ontbrekende is een afgebroken schroef.

de schroeven die doorgedraaid waren heb ik met veel beleid en wat smeren er toch heelhuids uit gekregen (tu) Als ik die ene schroef er nog uit krijg komt er gewoon een paar RVS schroefjes voor terug. Glaasjes zijn nog wel heel en zoals ik zag is het een behoorlijke klus om alles te vervangen, dus ik ga mijn best doen om de schroef voorzichtig uit te boren.

Afbeelding

En gisteren de wielen weer op de auto gezet. Remmen getest. Auto naar buiten gezet en gewassen, auto in de iron remover gezet zodat hij echt helemaal schoon was en daarna gelijk weer naar binnen om te beginnen met polijsten. Maar ik ben niet tevreden, de lak is wel glad maar zie echt nog veel wasstraat achtige krassen en oneffenheden. Dus ga het opnieuw toen met een iets krachtigere pad en polijstmiddel. En ja ik sta onder fel wit licht, dus je ziet echt alles, maar ik denk dat een beter resultaat te behalen valt

Afbeelding
Audi A2 - 2000 - 1.4 16V 75PK
Gebruikersavatar
edje13
Audi A2 clublid
Berichten: 530
Lid geworden op: 13 jan 2014, 09:52
Locatie: Sittard-Geleen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

06 jan 2023, 10:28 1 x

edje13 schreef: ↑
Hier een mooie rechter koplamp op eBay Kleinanzeigen.
Al weer gereserveerd :| Hoe gaat dat in duitsland met verzendskosten, sturen ze dat gewoon op naar NL zonder problemen? Heb niet zoveel ervaring met ebay Kleinanzeigen.

Ik heb een paar x iets via eBay Kleinanzeigen gekocht. Geen problemen mee gehad. Wel eerst gevraagd of ze ook naar Nederland verzenden. De verzendkosten zijn dan wel iets hoger (hoeveel weet ik niet meer), meestal verzenden ze met DpD of dhl. Voor koplampen (mooie) moet je er wel snel bij zijn. Deze zijn meestal al binnen een paar uur weg. Succes met je speurtocht en mooi project.
Gebruikersavatar
edje13
Audi A2 clublid
Berichten: 530
Lid geworden op: 13 jan 2014, 09:52
Locatie: Sittard-Geleen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

06 jan 2023, 10:39 1 x

Je zou ook contact kunnen opnemen met de A2-dokter. Contact gegevens zijn wel op te zoeken denk ik, en anders weet iemand hier het wel :mrgreen:
Gebruikersavatar
DED@2
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2016, 23:06
Locatie: Zoetermeer
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

06 jan 2023, 21:43 1 x

Ik denk dat je goed bezig bent Joost. Als het resultaat van de polijst sessie tegenvalt dan kan je altijd zwaarder gaan. Zwaar beginnen is zonde van de lak. Kan je een foto proberen te maken van een deel dat je niet bevalt? Vanaf de foto’s ziet er heel netjes uit.
A2 ATL | PTW | Advance | Style | Bilstein S-line | OSS | APS | Afn TRHK | MFL | BT FSE | Full LED front + sensor | Courtsey lights | ColorFIS | Footwell lights | LED mirror | audio upgrades | 288/41mm Polo GTI brakes | S-line 17” | A1 armsteun
Gebruikersavatar
Joostbo
Berichten: 100
Lid geworden op: 29 nov 2022, 20:09
Locatie: Hengelo
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

08 jan 2023, 21:51 0 x

Op de foto's lijkt het heel mooi inderdaad, maar met fel wit LED licht er op zie je echt alles en dan ben ik van mening dat het echt wel beter kan. Is lastig echt goed op de foto te krijgen.

Ik was inderdaad wat lichter begonnen om die reden, om niet onnodig veel te polijsten maar het dak en motorkap was echt het stevigere werk voor nodig. En heb dus een wat meer aggersieve polijstpad en middel gebruikt en nu is 95% van alle lakdefecten er uit :thumbmin: Daarna nog wel een keer met licht nagepolijst. :thumbmin: Nu ben ik tevreden.

En vanavond eerste laagje EX-P sealant aangebracht voor bescherming, morgen 2e laagje dan is de lak klaar. Als ik zin heb zou ik nog een wax laagje kunnen aanbrengen voor wat extra shine.

Daarna nog de rubbers goed schoonmaken + plastic delen en ramen, en dan is de buitenzijde gereed. Het word een drukke week weer met werk en andere prive dingen dus even zien hoe ver ik kom.

Daarna bezig met de binnenkant

Ik kwam vanavond zowat verdwenen onder de voorruit ook dit tegen. Iets omhoog getrokken en er zit een kabel aan. Lijkt een antenne van iets. Ik zie in de auto geen boorgaten van een carkit of iets. Ook zit de originele radio er nog in en zie ik in de zekeringkast ook nergens iets geprutst. Dus geen idee wat het is. Misschien als ik met de originele radio bezig ga dat wat meer duidelijk word want dit lijkt mij niet origineel?

Afbeelding
Audi A2 - 2000 - 1.4 16V 75PK
Gebruikersavatar
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Berichten: 3779
Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
Locatie: Rhenen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

08 jan 2023, 22:49 0 x

Overblijfsel (GPS-antenne) van een dashcam?
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

08 jan 2023, 23:00 0 x

Of DAB-antenne of afstandsbediening standkachel of ... maar zeker niet origineel.
Plaats reactie