Audi A2 van Joost

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Ticcie
Audi A2 clublid
Berichten: 489
Lid geworden op: 15 okt 2019, 20:05
Locatie: Bussum
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

22 jan 2023, 22:24 0 x

:joy: dat Kiwi spul van de Action gebruik ik ook! Maar niet heel tevreden eerlijk gezegd, komen makkelijk weer vlekken terug…
Gebruikersavatar
Joostbo
Berichten: 100
Lid geworden op: 29 nov 2022, 20:09
Locatie: Hengelo
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

24 jan 2023, 20:31 4 x

Ja ik ga het zien hoe goed het is :) voor 2 euro voor een busje kun je ook niet alles verwachten


Zoals bekend zijn de kentekenverlichting armaturen niet het sterkte punt, en dan met name de schroeven. ook deze A2 had slechte armaturen, 3 slechte schroeven en 1 die er vast in zit. Die is er uit gehaald. Armaturen zo goed als mogelijk hersteld en er fatsoenlijke nieuwe RVS schroeven in gezet. Het is niet in het zicht dus heb geprobeerd er het beste van te maken :thumbmin:

Voor de lampjes heb ik ledjes gebruikt. Maar veelal met aftermarket led is het zo dat ze veel te fel zijn en veel te wit. Maar via onze chinese vrieneden passende ledlampjes gevonden die niet zo fel zijn en warm wit. Net iets meer en beter verspreid licht dan origineel maar wel de zelfde kleur

Afbeelding

Afbeelding

kentekenplaat zit er weer op, ook die zou voor de mooi eigenlijk een nieuwe op moeten na al die jaren ivm verkleuring en beschadigingen maar voor nu laat ik het even zo

Deze week nog verder met de radio herstellen. Interieurfilter inbouwen en dan de rechter zijde van het dashboard weer terug plaatsen.

Dan zaterdag beginnen met de cruise control inbouw
Audi A2 - 2000 - 1.4 16V 75PK
Gebruikersavatar
Joostbo
Berichten: 100
Lid geworden op: 29 nov 2022, 20:09
Locatie: Hengelo
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

04 feb 2023, 20:27 1 x

Vandaag bezig met cruise control in te bouwen. Nog niet helemaal af, maar de stengels zitten er in en dat ging top :thumbmin:

Afbeelding

De ECU naar achteren schuiven om de stekker er af te halen was een rotklusje

Afbeelding

Ik had de kabel al verlengd zoals hier elders ook was geadviseerd. Had nog 30 cm liggen en dacht dat dat wel genoeg zou zijn. Maar bleek nog steeds te kort. Dus nu wat nieuwe draden regelen om 50cm of meer te maken. Zag ergens dat een prof er dit klusje in een uurtje kan maar dat lijkt mij vrij optimistisch. Maar al met al wel een leuk klusje :)
Audi A2 - 2000 - 1.4 16V 75PK
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

04 feb 2023, 20:52 0 x

Goed bezig! Alles wat je voor het eerst moet doen neemt altijd meer tijd in beslag.

En ja, er is/was er eentje onder ons die het in minder dan een uurtje kan. Ik heb er naast gestaan toen het in de onze werd ingebouwd ;)
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
Joostbo
Berichten: 100
Lid geworden op: 29 nov 2022, 20:09
Locatie: Hengelo
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

04 mar 2023, 15:31 1 x

Het is even stil geweest. Helaas weer veel werk/prive dingen tussendoor waardoor de A2 wat langer dan gepland binnen staat. Aan de andere kant; hij is nog niet strikt nodig dus kan hij lekker warm binnen staan.

Laatste werkzaamheden aan de cruisecontrol zijn gereed
Afbeelding

Koplampen gepolijst, auto aan de accu lader gezet. Interieur nog wat zaken onderhanden genomen. Ramen binnen en buiten nog gedaan. Poetsen/polijsten is al gedaan. Al kreeg ik vandaag nog even de finishing touch van de kinderen
Afbeelding

Eigenlijk is hij nu helemaal klaar om naar buiten te gaan, en dat gaat hij ook. Maandag gaat hij naar een familielid met een garage waarbij hij nieuwe filters, olie en bougies krijgt en nog even technisch verder word nagelopen, koplampen controleren en zo nog wat zaken. Mocht er nog wat aan het licht komen dan heb ik nog even de tijd voor de laatste zaken. 1 april gaat onze andere auto weg en moet de A2 al die ritjes voor zijn rekening nemen dus dan is er weinig tijd meer voor sleutelen.

Ik zit er nog wel aan te denken om eventueel centrale vergrendeling op afstand in te bouwen, mooiste is origineel audi maar vroeger had ik een oude opel, daarbij kon ik een relais vervangen door een relais met zender er op en kreeg ik zo'n sleutelhanger zender er bij. Was heel eenvoudig en goedkoop, ben benieuwd of voor de A2 ook zoiets bestaat

Nog A2 specifieke zaken om maandag op te letten op de brug naast het standaard werk?
Audi A2 - 2000 - 1.4 16V 75PK
Gebruikersavatar
edje13
Audi A2 clublid
Berichten: 530
Lid geworden op: 13 jan 2014, 09:52
Locatie: Sittard-Geleen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

04 mar 2023, 16:03 0 x

Gebruikersavatar
Joostbo
Berichten: 100
Lid geworden op: 29 nov 2022, 20:09
Locatie: Hengelo
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

07 mar 2023, 14:25 1 x

Gisteren de auto op de brug, alles nagekeken en eigenlijk gewoon top!

puntjes;
versnellingsbak zweet iets, niets ernstigs
middendemper wordt minder maar gewoon dicht en zal niet zo'n vaart lopen, maar wel iets om in de gaten te houden
koppeling pakt erg hoog aan, ook iets om aan te kijken, werkt verder prima nu

Afbeelding

Olie ververst, filters, bougies, bandenspanning, uitgebreide inspectie. koplampen moet ik nog wel nakijken of alles goed staat voor de zekerheid

Alleen nog 1 vervelend puntje tijdens het het rijden, over de speakers hoor ik nu een enorm irritante fluittoon die toerentalafhankelijk is. Denk dat het met zo'n ontstoorblokje opgelost is ( ? ) iemand ervaring daar mee? Waar plaats je die precies tussen?
Audi A2 - 2000 - 1.4 16V 75PK
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

07 mar 2023, 14:35 1 x

Voor een auto van deze leeftijd gewoon top inderdaad, lekker gevoel toch?

Voor wat betreft het zoemen heb je last van een aardlus, dat is een potentiaal verschil tussen twee aardpunten. Treedt het zoemen bij elke functie op (radio/CD/externe bron)? In elk geval de aardpunten van zowel radio als versterker (en carkit?) goed controleren. Er kan ook een defect zijn. Eerder was dit niet het geval?
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
Joostbo
Berichten: 100
Lid geworden op: 29 nov 2022, 20:09
Locatie: Hengelo
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

07 mar 2023, 15:20 0 x

Ik heb de originele radio die al niet top was en defect display (maar niet met dit irritante geluid) vervangen door een aftermarket radio. Die werkt prima op dat irritante geluid na over alle speakers.

Hij is gewoon met de iso stekkers aangesloten. Of helpt het om de radio extra te aarden of iets?
Audi A2 - 2000 - 1.4 16V 75PK
Marti
Audi A2 clublid
Berichten: 109
Lid geworden op: 26 sep 2019, 13:14
Locatie: Hof van Twente
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

08 mar 2023, 11:09 0 x

Het hoog pakken van de koppeling heb ik ook en ik kom het in nogal wat andere berichten tegen. Ik krijg daarom de indruk dat het normaal is. Het went.
Plaats reactie