Toch weer een A2

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Plaats reactie
A2again
Audi A2 clublid
Berichten: 131
Lid geworden op: 20 jul 2013, 20:48
Locatie: Vianen
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

13 feb 2023, 20:06 8 x

Dag medeforummers,

Ik stel me opnieuw graag voor samen met mijn nieuwste aanwinst. Ik ben Nick en woon in het pittoreske Lexmond. In het verleden heb ik al vier A2’s in bezit gehad. Aangezien ik wat onrustig ben heb ik ze ook weer aan andere liefhebbers overgedaan.

Mijn laatste A2, een 1.6 FSI S-Line in het sprintblauw metallic, verkocht ik in december 2017. En natuurlijk had ik onmiddellijk spijt, maar ik had besloten mijn uitbundige auto-voorraad terug te brengen tot redelijke omvang (tsja, wat is redelijk).

Het A2 virus begon bij mij op de IAA in 1999. Daar zag ik op de Audi-stand dan eindelijk de straatversie van de Al2 prototypes en ik was gelijk verkocht. Toen echter nog veel te jong om die auto te kunnen betalen. Wel veel proefgereden, telkens bij andere dealers 😊

Intussen blijf je uiteraard kijken naar een bijzondere A2 en vond deze al langer geleden bij een mede-liefhebber. Ooit de afspraak gemaakt dat als…. dan….
En zo gebeurde. Sinds een week of wat weer eigenaar van een 1.6 in S-Line trim met flink wat opties: een Audi-alarm, Bose luidsprekers, CD-wisselaar, Navigatie, lederen sportzetels met verwarming, OSS, PDC, …. Etc.

Bijna nog belangrijker is de volledige onderhoudshistorie. Tot mijn vreugde is de A2 sinds aankomst in Nederland (in 2013) jaarlijks vertroeteld bij Terpstra in Sexbierum. Daar is onder meer het dak al vervangen, zijn de 17” wielen maar gewoon nieuw besteld (er was wat stoeprandschade) en is bijv. vorig jaar de distributie gedaan. De auto heeft een weinig meer dan 160K gelopen. Bij mij zal daar niet veel bijkomen, tis er eentje voor de bewaar en mooie zonnige dagen.

Ik ben gelijk clublid geworden. Binnenkort de sticker op een zijruitje aanbrengen.
Wellicht gaan we elkaar tegenkomen bij de meetings.
IMG_1410.jpg
IMG_1410.jpg (4.73 MiB) 364 keer bekeken
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

14 feb 2023, 06:42 2 x

Welkom terug Nick! Na de gele CS, de schitterend en unieke blauwe (die nu in Ede vertroeteld wordt ...) nu een nieuwe parel voor de collectie! Leuk dat je weer onder ons bent, maar snel een voorjaarsrit plannen :mrgreen:

Tot snel! 👋
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Plaats reactie