Voorstellen

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Plaats reactie
AuwdiA2
Audi A2 clublid
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 jan 2023, 20:34
Locatie: Sittard-Geleen
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

09 mar 2023, 23:02 0 x

Hallo,

Mijn naam is John, woon in Midden-Limburg en ben sinds een paar weken eigenaar van een A2 die hier te koop werd aangeboden. Na een hoop achterstallig onderhoud eindelijk toe aan wat upgrades. :)

Als eerste wou ik m'n tellerbak vervangen door eentje met (grote) FIS, die ik vorige week heb zien te bemachtigen.
Vandaag aan begonnen maar gelijk al zelf een probleem veroorzaakt. :rolleyes:

Moderator ingreep:
De vraag is verplaatst naar dit topic.


Groeten, John
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

10 mar 2023, 13:51 0 x

Welkom hier!

Welke A2 is het geworden? Er komt regelmatig wat voorbij. Plaatjes?
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
AuwdiA2
Audi A2 clublid
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 jan 2023, 20:34
Locatie: Sittard-Geleen
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

10 mar 2023, 14:48 0 x

Bedankt voor het verwelkomen en het aanmaken van het technische topic voor mijn vraag! :thumbmin:

Ik heb een paar weken geleden de A2 uit "Audi A2 1.4 project te koop" gekocht.

Was een hoop technisch onderhoudswerk aan door achterstallig onderhoud. Maar alles is nou in orde behalve de motorolie-lekkage en luidruchtige kleppen (klepstoters?). Zat maar 1,5 liter olie in, inklusief wat uit de oliefilter kwam. Motor zit ook vol sludge zie ik in onder de olievuldop op de kleppendeksel. Weet niet of ik daar nog tijd en geld in ga investeren of er binnenkort een andere motor inbouw, liefst ook nog direct met ombouw naar automatische versnellingsbak. :cool:

Foto's van de hele auto heb ik nog niet gemaakt, in de garage waar die staat is het te eng en donker om 'm enigzins goed uit te laten komen :blush:

Wel wat foto's van het onderhoud, bijvoorbeeld de oude carterontluchting die geschat 4x zo zwaar was als de nieuwe
Bijlagen
olieafsch.jpg
olieafsch.jpg (1.04 MiB) 340 keer bekeken
Gebruikersavatar
Joostbo
Berichten: 100
Lid geworden op: 29 nov 2022, 20:09
Locatie: Hengelo
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

10 mar 2023, 18:50 0 x

Zo, daar is in het verleden niet al te veel aandacht aan besteed. Olieafscheider is online mooi filmpje te vinden hoe dit zelf te vervangen. Nieuw onderdeel kost de wereld ook niet.

Succes met hem weer netjes maken
Audi A2 - 2000 - 1.4 16V 75PK
AuwdiA2
Audi A2 clublid
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 jan 2023, 20:34
Locatie: Sittard-Geleen
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

10 mar 2023, 20:24 0 x

Bedankt! :thumbmin:

De olieafscheider heb ik vrijwel direkt na aankoop vervangen. Zag aan de buitenkant al dat daar een hoop rotzooi uitkwam door uitgeharde rubber afdichtingen.

Is niet zo moeilijk, 3 boutjes los en een slang erafwurmen. Daarna in omgekeerde volgorde weer inbouwen zoals dat zo mooi heet.
Plaats reactie