Bijdeze wil ik mij even voorstellen als nieuw lid, aangezien ik dit weekend een Audi A2 heb gekocht.
Ik heb altijd al interesse gehad in de A2 door de toegepaste techniek en constructie, en toen er ca een maand geleden een mooie witte met panoramadak bij ons in Peize te koop kwam, werd de interesse omgezet een serieuze zoektocht.
Uiteindelijk was de witte A2 waarbij de zaken zowel technisch als historisch niet klopte, niet mijn keuze. Maar ik heb een blauwe 1.4 benzine met werkende OSS kunnen kopen bij een handelaar in Enschede.
Ik ben direct met de auto aan de slag gegaan, omdat het subframe van het raam de bestuurdersportier te laag stond. Bij de testrit leek het wel alsof het raam openstond door de rijwind die ik hoorde.
Een redelijk uitdagende eerste klus aan de auto, maar het is samen met google gelukt. Dit is ook het enige punt wat ik aan de auto heb kunnen ontdekken, het is een auto die zeer goed is onderhouden waarschijnlijk van een liefhebber.
De auto is voorzien van alle denkbare opties zoals; OSS, elctr ramen voor, airco, cruise control, reserve (vouw)band, originele werkende navi plus en zelfs stoelverwarming.
Ben dus erg blij met de A2 die ook nog eens zeer lekker rijd en hoop nog vele km te genieten.
Even voorstellen
- toutdroit
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Dat Klinkt zeker goed
Voor een "dat ziet er goed uit" wachten we op foto's, graag!

Voor een "dat ziet er goed uit" wachten we op foto's, graag!
In Nederland: Audi A2 BBY 2005; heel erg sprintblauw
In Gabon: Was Musso sports 4x4 2006, nu Toyota Raf 4 hybrid inclusief owners manual van 220 paginas (help!) ; Korando 4x4 2005
In Gabon: Was Musso sports 4x4 2006, nu Toyota Raf 4 hybrid inclusief owners manual van 220 paginas (help!) ; Korando 4x4 2005
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Welkom bij de club! Je hebt (imho) de mooiste kleur gescoord voor een A2 en de 16" velgen staan hem ook prima. Mooie opties ook, de belangrijkste zitten er al in!
Naast google kun je hier ook heel veel informatie vinden. Bovendien de nodige hulpvaardige A2-rijders, veel ervaring in sleutelwerk en zelfs een compleet digitaal werkplaatshandboek (voor dat laatste moet je wel even clublid worden).
Ik vermoed dat je navigatie nog met het kleine scherm (met knoppen links en rechts daarvan) met CD's werkt, waarvoor kaartmateriaal tot 2015 bestaat. Je kunt zo'n RNS-D gemakkelijk vervangen door een RNS-E (kaartmateriaal tot 2020: half Europa op een DVD of zelfs op SD-kaartje), snellere processor en SD-kaartjes voor MP3-muziek achter het opklapbare scherm.
Naast google kun je hier ook heel veel informatie vinden. Bovendien de nodige hulpvaardige A2-rijders, veel ervaring in sleutelwerk en zelfs een compleet digitaal werkplaatshandboek (voor dat laatste moet je wel even clublid worden).
Ik vermoed dat je navigatie nog met het kleine scherm (met knoppen links en rechts daarvan) met CD's werkt, waarvoor kaartmateriaal tot 2015 bestaat. Je kunt zo'n RNS-D gemakkelijk vervangen door een RNS-E (kaartmateriaal tot 2020: half Europa op een DVD of zelfs op SD-kaartje), snellere processor en SD-kaartjes voor MP3-muziek achter het opklapbare scherm.