Femke - A2 1.4 Ebony Black - 2003 - Leder & pano. dak

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Gebruikersavatar
Femke
Berichten: 47
Lid geworden op: 11 mei 2023, 09:08
Locatie: Haarlemmermeer
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

11 mei 2023, 12:06 9 x

Hallo mede A2 rijders!

Mijn naam is Femke.
Ik kom uit Hoofddorp (vlakbij Schiphol) en ik ben deze week eigenaresse geworden van een mooie Audi A2 1.4 (benzine) uit 2003.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het grappige is dat ik vroeger ook rijles heb gehad in dit model (wel de diesel versie).
Nu ik weer wat kleiner en goedkoper wilde gaan rijden, maar niet wilde inleveren op kwaliteit en comfort, ben ik weer bij de Audi A2 terecht gekomen.

Hiervoor heb ik o.a. Peugeot 405, 306, 306 cabrio, 406, Volvo V40 en Subaru Forester gereden.


De audi heeft 272.000km ervaring, is volledig dealer onderhouden. En zelfs z'n eerste, papieren kentekenbewijs zit er nog bij. Ik ben de 4e (particuliere) eigenaar.
Het fijne, beige lederen interieur (met stoelverwarming) zit super comfortabel en in de zomer kan ik straks genieten van het panoramisch schuifdak.
Audi A2
2003 - 1.4 BBY Pro Line - Ebony Black - Cruise Control - Beige lederen sportstoelen - OSS - 3-Spaaks lederen stuur - Middenarmsteun - 16" Velgen - Boardcomputer - LED koplampen - mistlampen - Concert radio + bluetooth - comfort knipperlicht
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

11 mei 2023, 12:26 1 x

Gefeliciteerd met je prachtige A2! Goed gevonden, mooie wielen en fraaie kleurencombinatie: donkere auto met beige leder bekleding en ook nog een werkend OSS.
Misschien nog een keertje cruise control inbouwen? Is ie helemaal compleet...
Gebruikersavatar
Femke
Berichten: 47
Lid geworden op: 11 mei 2023, 09:08
Locatie: Haarlemmermeer
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

11 mei 2023, 12:37 0 x

Peter_Maathuis schreef:
11 mei 2023, 12:26
Gefeliciteerd met je prachtige A2! Goed gevonden, mooie wielen en fraaie kleurencombinatie: donkere auto met beige leder bekleding en ook nog een werkend OSS.
Misschien nog een keertje cruise control inbouwen? Is ie helemaal compleet...
Ja, cruise control staat ábsoluut nog op mijn verlanglijstje om in te bouwen.
En ik ga nog op zoek naar mistlampen, een armsteun, het oude type "knopjes" (want stickertjes vind ik geen gezicht en mijn knoppen zijn écht niet meer leesbaar), etc.

Ik moest er snel bij zijn, er was véél interesse in de auto.
Dus we zijn gelijk in de auto gesprongen naar Friesland en hebben 'm (na een proefrit uiteraard) gelijk mee naar huis genomen.


Hier op het forum kwam ik al de geweldige tip tegen over het massa probleem van de ruitenwisser.
Want de ruitenwisser stopte ineens met werken. Even doorgemeten en getest of een massa kabeltje hielp.
Hij deed het direct weer. Dus dat werkt ook weer mooi.
Audi A2
2003 - 1.4 BBY Pro Line - Ebony Black - Cruise Control - Beige lederen sportstoelen - OSS - 3-Spaaks lederen stuur - Middenarmsteun - 16" Velgen - Boardcomputer - LED koplampen - mistlampen - Concert radio + bluetooth - comfort knipperlicht
Gebruikersavatar
Blauwbaard
Audi A2 clublid
Berichten: 435
Lid geworden op: 23 jul 2015, 00:22
Locatie: Winsum
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

11 mei 2023, 16:14 0 x

Supermooi Femke, Goed gescoord hoor :thumbmin:

Voor de mistlampen heb je een andere lichtschakelaar nodig geloof ik. mooie daarvan zijn lastig te vinden vanwege de softlak. Persoonlijk zou ik de zwarte vloermatten vervangen voor lichte, maar dat is cosmetisch. Zit er een trekhaak bij want ik zie een aansluitpunt?

Sticker rechtsachter natuurlijk. Veel veilige kilometers gewenst.
Gebruikersavatar
Femke
Berichten: 47
Lid geworden op: 11 mei 2023, 09:08
Locatie: Haarlemmermeer
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

11 mei 2023, 16:25 1 x

Blauwbaard schreef:
11 mei 2023, 16:14
Supermooi Femke, Goed gescoord hoor :thumbmin:

Voor de mistlampen heb je een andere lichtschakelaar nodig geloof ik. mooie daarvan zijn lastig te vinden vanwege de softlak. Persoonlijk zou ik de zwarte vloermatten vervangen voor lichte, maar dat is cosmetisch. Zit er een trekhaak bij want ik zie een aansluitpunt?

Sticker rechtsachter natuurlijk. Veel veilige kilometers gewenst.
Ja, die andere lichtschakel unit regelen we dan nog wel. Ze zullen ongetwijfeld op de sloop wel te vinden zijn. En voor die schakelaar vind ik het niet zo heel erg als hij lelijk is, want daar zit het stuur voor als ik aan het rijden ben :tongueclose

Ja, over de vloermatten zat ik al te denken of het zwart blijft of juist licht gaat worden. Maar ze zijn vrijwel nieuw, dus vervangen is dan ook weer zonde.

Klopt, hij heeft een trekhaak gehad, want ik zag dat in een oude advertentie uit 2007 in het kenteken rapport. Maar hij zit er niet meer bij. Wellicht is de haak zelf nog wel ergens een keer op de kop te tikken, want hij is verder helemaal voorbereid natuurlijk.
Audi A2
2003 - 1.4 BBY Pro Line - Ebony Black - Cruise Control - Beige lederen sportstoelen - OSS - 3-Spaaks lederen stuur - Middenarmsteun - 16" Velgen - Boardcomputer - LED koplampen - mistlampen - Concert radio + bluetooth - comfort knipperlicht
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

11 mei 2023, 16:44 1 x

Je kunt ook overwegen de mistlampen te schakelen als dagrijverlichting (dat is een doorverbinding achter op de lichtschakelaar, dus heel simpel). Dat doen veel A2-rijders en dan heb je geen andere schakelaar nodig. Zo heb ik het in mijn gele CS ook gedaan.

Een mooie lichtschakelaar voor minder dan € 100 is een zeldzaam mazzeltje. Kijk maar eens op onderdelenlijn.nl, als ze daar al te vinden zijn. Let op de kleur: die met 5PR achter het onderdeelnummer is de iets minder zwarte, matte, softlak versie.
Gebruikersavatar
advanced
Berichten: 482
Lid geworden op: 11 nov 2012, 13:38

11 mei 2023, 17:38 1 x

Hoi Femke,

Dan zie ik je vast nog wel eens in de buurt rijden! Vele fijne KM's gewenst!
Gebruikersavatar
Femke
Berichten: 47
Lid geworden op: 11 mei 2023, 09:08
Locatie: Haarlemmermeer
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

11 mei 2023, 18:17 0 x

Peter_Maathuis schreef:
11 mei 2023, 16:44
Je kunt ook overwegen de mistlampen te schakelen als dagrijverlichting (dat is een doorverbinding achter op de lichtschakelaar, dus heel simpel). Dat doen veel A2-rijders en dan heb je geen andere schakelaar nodig. Zo heb ik het in mijn gele CS ook gedaan.

Een mooie lichtschakelaar voor minder dan € 100 is een zeldzaam mazzeltje. Kijk maar eens op onderdelenlijn.nl, als ze daar al te vinden zijn. Let op de kleur: die met 5PR achter het onderdeelnummer is de iets minder zwarte, matte, softlak versie.
Oh, dat is ook een goede tip ja!
Audi A2
2003 - 1.4 BBY Pro Line - Ebony Black - Cruise Control - Beige lederen sportstoelen - OSS - 3-Spaaks lederen stuur - Middenarmsteun - 16" Velgen - Boardcomputer - LED koplampen - mistlampen - Concert radio + bluetooth - comfort knipperlicht
Gebruikersavatar
bart.de-waard
Audi A2 clublid
Berichten: 181
Lid geworden op: 17 nov 2017, 21:17
Locatie: Wormerland
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

12 mei 2023, 07:44 1 x

Welkom Femke.
Leuk, nog een zwarte A2 uit 2003 met lichtkleurig leer en OSS bij de club.
1.6 FSI 2003 Ebony black | Nappa Lederen stoelen | werkend OSS | Mistlampen | geperforeerd Sportstuur | Elektrische ramen achter | Climate Control | Cruisecontrol | Gordijnairbag | Concert II | Dubbele vloer | Alarm | Dimmende binnenspiegel | Multibox.
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

15 mei 2023, 08:39 0 x

Hoi Femke,

Welkom hier, oude liefde roest (nog steeds) niet! Wat een schitterende A2 heb je bemachtigd, dat gaat vast veel rijplezier opleveren. Het lichte interieur in combinatie met OSS geeft een luxueuze rijbeleving.

Goed dat je al profijt hebt gehad van het forum en de ruitenwisser zo weer gangbaar is gemaakt. Een andere kwaal is de ruitenwisserarm. Het uiteinde wordt naar verloop van tijd slap wat het risico voor krassen op de ruit verhoogd. Zeker even controleren. Lees ook zeker alle aankooptips goed door, daar kan je ook veel nuttige info uit halen.

Mistlampen geven net dat beetje meer uitstraling en zoals @Peter_Maathuis terecht opmerkte kan je die eenvoudig als dagrijverlichting schakelen. Mocht je interesse hebben in de kappen en een kabelboom, ik heb nog een nieuwe kit liggen.

De cruisecontrol is een waardevolle aanvullig, maar heeft de A2 ook een comfortmodule voor het knipperlicht? Die geeft 3 knippers bij aantikken van de hendel. Ook relatief snel in te bouwen. Kleine modificaties, groot plezier!

Enfin, zo kunnen we nog wel even doorgaan. Eerst maar eens genieten. Leuk dat je ook gelijk lid geworden bent, dan zien we je vast wel een keer bij een meeting.

Veel veilige en plezierige kilometers gewenst! 👋👍
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Plaats reactie