Hallo,
Hierbij wil ik me even voorstellen. Ik ben 41 jaar en sinds vandaag nieuwe trotse eigenaar van een A2. Ik heb al veel gelezen op het forum, en heb erg veel gehad aan de informatie bij het oriënteren. Ten tijde van de aanschaf van mij vorige auto 7 jaar geleden wilde ik eigenlijk al een A2, maar één van de eisen die ik toen had was dat de auto een automatische versnellingsbak moest hebben. En het mocht geen diesel zijn. Ik ben toen voor een Daihatsu Cuore gegaan, en deze heb ik nog steeds. Alleen het gezin is intussen gegroeid, en we kunnen niet meer op vakantie met de Daihatsu. Tijd voor een iets ruimere auto, welke eventueel een klein vouwwagentje kan trekken.
Drie maanden geleden ben ik mijn zoektocht naar een Audi A2 begonnen. Mijn eisen waren in eerste instantie: 1.4 benzine motor, lage kilometerstand, een trekhaak en GEEN lichtgekleurd interieur. Deze auto's zijn blijkbaar erg moeilijk te vinden. Later ontdekte ik dat de meeste A2's (AUA) op papier niets mogen trekken, en dat de meeste trekhaken slechts bedoeld zijn voor een fietsendrager. En lage kilometerstanden zijn natuurlijk ook niet heilig. Langzamerhand heb ik mijn eisen iets versoepeld, en bedacht dat het dan maar een BBY met een niet al te smerig / versleten interieur moest worden. De trekhaak zou dan van latere zorg zijn.
Vandaag heb ik mijn A2 gekocht, een zwarte met een sportief rood lederen interieur. Ik had er een maandje geleden al een proefrit in gemaakt, en vond hem erg fijn rijden. Alles voelde toen al goed, niets rammelde. Ik vond hem alleen ietwat duur en hij had geen trekhaak. Nu dus toch maar gekocht met het idee om er later een trekhaak onder te monteren. Tot mijn grote verassing ontdekte ik zojuist bij het schoonmaken onder in de kofferbak de originele afneembare trekhaak! Blijkt dat deze al op de auto zat! Ik ben blij, heb het gevoel dat ik een goede koop heb gedaan.
Helaas ben ik net te laat voor de sleutelmeeting, maar ik zal jullie vast bij de volgende treffen!
Groet, Martijn.
Nieuw lid
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Welkom hier en een leuke intro, houden we van.
Je bent van harte welkom om langs te komen! Kijken, kwijlen, banden schoppen en vragen stellen mag altijd.
Heb je ook wat foto's bij het praatje?
Je bent van harte welkom om langs te komen! Kijken, kwijlen, banden schoppen en vragen stellen mag altijd.
Heb je ook wat foto's bij het praatje?
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
-
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Bedankt voor de leuke reacties en likes! Ik zal binnenkort zeker wat foto's plaatsen, ik had nog wat poetswerk en een wielen wissel uit te voeren. Pepperpots en twee nieuwe banden zitten er ondertussen onder , het rode leder is aardig opgeknapt. Er zitten nog wat hardnekkige kinderhandjes op de lak, deze wil ik nog even wegpoetsen. En als het dan eindelijk eens stopt met regenen zal ik wat mooie foto's schieten en plaatsen.
- Veertienmeizeventien
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Haha, goed verhaal: onverwachts een trekhaak vinden...
Veel goede kilometers toegewenst en dank voor uitgebreide intro.
Veel goede kilometers toegewenst en dank voor uitgebreide intro.
betutteling is zinloos; passie is Goud