Even voorstellen: EasyRider

Stel hier jezelf en je A2 voor.
EasyRider

14 nov 2011, 20:38 0 x

Hallo allemaal,

Ik heb me net aangemeld. Ik ben op zoek naar een mooie A2. Heb momenteel een Porsche 911 targa (2006) als enige auto, en die wil ik voortaan wat minder inzetten bij slecht weer (met name in de winterperiode). Ik zoek een kleine, zuinige auto erbij. De A2 spreekt me erg aan. Voordat ik de Porsche kocht, reed ik 8 jaar in verschillende Audi's (S3, S6 PLUS en A8). Het tijdloze karakter en de degelijkheid van Audi spreken me aan, en dat herken ik in de A2.

Ik heb al even op het forum gekeken of er een mooie te koop staat. In de tussentijd zag ik ook deze Colour Storm bij Lexpoint in Hoofddorp (zie link). Kent iemand deze auto wellicht? Alle tips zijn welkom! Afbeelding

http://www.handelsprijzen.nl/advertenti ... staat.html

Overigens spreekt een nieuwe Volkswagen Up me ook aan. 9 jaar jonger en voor een klein beetje meer geld te koop.. .Wie kan me van dit idee afbrengen? :lol:

Grtz,
EasyRider
Romulus

14 nov 2011, 22:34 0 x

Welkom!
[quote="EasyRider"]Overigens spreekt een nieuwe Volkswagen Up me ook aan. 9 jaar jonger en voor een klein beetje meer geld te koop.. .Wie kan me van dit idee afbrengen? :lol:[/quote]Jijzelf ;) , zodra je ze beide gereden hebt. Het kan niet dat de Up dezelfde kwaliteitsindruk, hetzelfde gebruiksgemak en hetzelfde raffinement geeft als de A2. Maar we horen graag je ervaringen met (een van) alle twee en denken graag verder mee.

Hm, een 911 en een A2, die combinatie hebben we hier nog niet. Op het Duitse A2-forum zijn wel een aantal Porsche-rijders, die stuk voor stuk ook lyrisch zijn over het rijden van hun A2.

Succes met je zoektocht in elk geval!
EasyRider

14 nov 2011, 22:54 0 x

Dank je wel!

[quote="Romulus"]Maar we horen graag je ervaringen met (een van) alle twee en denken graag verder mee.[/quote]

Ik meen dat de Up in december beschikbaar is voor proefritten. Ik denk niet dat ik al eerder een A2 heb gekocht, maar als ik tegen een aantrekkelijk aanbod aanloop zou dat wel zomaar kunnen! Afbeelding

Ik heb overigens ook nog nooit met een A2 gereden, dus daar ben ik ook benieuwd naar. Als ik in een weekend tijd heb, moet het er maar eens snel van komen Afbeelding
Peter

15 nov 2011, 09:42 0 x

Hoi en welkom !

Ik vind de UP ook een bijzonder leuk autootje maar het is geen A2. De A2 is zo langzamerhand een legende/klassieker aan het worden, mateloos populair en dus duur. Ook de Color Storm die jij noemt, 10k euro voor een A2 van 9 jaar oud. Dat is fors. Maar goed, dan heb je wel iets exclusiefs ! Succes met je zoektocht en veel wijsheid :)
audietje

15 nov 2011, 12:52 0 x

Als je in beide gaat rijden en je kiest uit rationele overwegingen voor de veel nieuwere UP, krijg je spijt iedere keer als je een A2 ziet rijden !
Ik stapte van een A2 over op een veel nieuwer model en kreeg spijt.
Rijd nu weer in een 7 jaar oude A2 en ben wat dat betreft helemaal blij !
Dus: als als je twijfelt: niet in een A2 proef gaan rijden !
groet
audietje
okuki

17 nov 2011, 14:10 0 x

[quote="audietje"]
Dus: als als je twijfelt: niet in een A2 proef gaan rijden ![/quote]

Hmmm ik twijfelde ook, en ben dan maar gaan proefrijden op een zonnige ochtend in juni.
Resultaat: ik was verkocht na ongeveer 73 m :s hock:
En nog nooit spijt van gehad.
Johan

17 nov 2011, 22:58 0 x

Ik heb spijt dat ik er niet eerder één gekocht heb. Eigenlijk wil ik er zelf ook wel eentje.... Maar ik heb helaas ook een aanhanger van circa 1650 kg.
EasyRider

17 nov 2011, 23:05 0 x

Met welk olieverbruik bij de 1.4 moet je gemiddeld rekening houden? Ik lees hier verhalen over 1 liter op 1500km, 1 liter op 3.000km :?

Heeft de 1.4 meer last van olieverbruik dan de 1.6?

Wat is het percentage van de 1.4's dat last heeft van overmatig olieverbruik (zeg hoger dan 1 liter per 8.000km)?
j.hoeben1

18 nov 2011, 00:13 0 x

[quote="EasyRider"]Met welk olieverbruik bij de 1.4 moet je gemiddeld rekening houden? Ik lees hier verhalen over 1 liter op 1500km, 1 liter op 3.000km :?

Heeft de 1.4 meer last van olieverbruik dan de 1.6?

Wat is het percentage van de 1.4's dat last heeft van overmatig olieverbruik (zeg hoger dan 1 liter per 8.000km)?[/quote]

Hoi EasyRider,
Ik heb een 1.4 benzine uit 2004 en tuf ongeveer 8.000 tot 10.000km per jaar. De wagen krijgt ieder jaar een beurt en denk dat ik nog geen halve liter olie bij vul per jaar en dat is natuurlijk te verwaarlozen. Ik probeer de oliestand wel altijd op max. te houden maar dat valt met die klote pijlstok niet mee. Er zijn wel A2tjes die veel gebruiken maar dat is bij mijn karretje niet het geval. Komt natuurlijk bij dat mijn karretje ik dacht nog maar 62.000km gelopen heeft.

Gr. Sjors
EasyRider

03 jan 2012, 00:38 0 x

De Volkswagen Up is bijna gekocht... :? De verhalen over A2's op deze site stellen me niet echt gerust. Olieverbruik, roest aan aandrijfassen, panoramadaken die niet werken, en dan heb ik nog niet alle problemen die hier besproken worden benoemd. Ik heb in de Up gereden en het is een heerlijke auto. Veel zuiniger dan een A2, en maar iets duurder dan een 9 jaar oude A2... http://www.handelsprijzen.nl/advertenti ... staat.html De Up is op de snelweg zeer geruisloos, echt een comfortabele auto, de geluidsinstallatie is prima, hij ziet er echt leuk uit met 16-inch 'classic' velgen, de bediening is fijn (des Audi's) en de materialen in het interieur zijn topklasse (des Audi's). Eigenlijk gewoon een kleine Audi, die Up, bevalt mij helemaal! De keuze is dus bijna gemaakt :s hock: Wellicht kom ik nog tot inkeer, want het blijven mooie auto's die A2's ;)
Plaats reactie