Aangenaam & A2 gezocht

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Novio_Magum_1969
Motortype: (nog) geen Audi A2

06 mar 2024, 19:11 5 x

54kvQBYiTmqenMfao0eaCg.jpg
54kvQBYiTmqenMfao0eaCg.jpg (3.83 MiB) 2529 keer bekeken
Beste dames & heren,

De kogel is door de kerk! Ik ben op zoek naar een fraaie A2. Maar voordat ik daar wat meer over vertel zal ik mij even voorstellen. Mijn naam is Paul Schwencke, 55 jaar en ben woonachtig in Nijmegen. Ik ben opgegroeid in Leusden en het terrein van VAG-importeur PON had toen al mijn interesse. In mijn tienerjaren heb ik diverse zomerperioden in het onderdelenmagazijn van PON gewerkt en stiekem hoopte ik dat ik die fonkelnieuwe VW's en Audi's ook van de trein af mocht rijden naar het parkeerterrein. Dat was echter een baantje dat alleen voor mensen die al lang bij PON werkten was voorbehouden. :)

M'n vader reed uiteraard VW (Kever, VW 1600 Variant en als laatste een Passat 1.6 Variant automaat in signaalrood). Daar is het zaadje gelegd voor mijn voorliefde voor degelijke (Duitse) auto's denk ik. Omdat m'n ouders de overstap maakten naar een Volvo 340 automaat heb ik ook warme belangstelling voor de bolides uit Zweden. Ik zal geen opsomming maken van de vele auto's die ik heb gehad, maar het waren er relatief veel en allemaal waren het in mijn ogen speciale modellen en uitvoeringen. Dit liep uiteen van Volvo 850 T-5R estate, via een Audi A8 4.2 D3 naar een BMW E61 530xd touring. Omdat ik zo'n 30 dkm per jaar rijd, waren het bijna altijd auto's met LPG G3 installatie. Beter voor het milieu en de portemonnee. Dat laatste is natuurlijk om mijn geweten een beetje te sussen want als ik alle kosten bij elkaar optel had ik m'n hypotheek denk ik al lang geheel kunnen aflossen. :innocent:

Enfin, ik heb een paar jaar geleden een uitgebreide proefrit gemaakt in een A2 1.6 FSI. Dat was een aangename ervaring. Met 110 pk is het een lekker pittige machine en het weggedrag vond ik ook prima in orde door de stijve constructie. Iets hoger zitten, is ook prettig..zeker als je de 50 bent gepasseerd. ;) De auto zelf had wat elektronische mankementen zoals een probleem met de verwarming/aanjager en toen heb ik die A2 aan mij voorbij laten gaan.

Ooit heb ik ergens gelezen dat een A2 niet goed is begrepen door het grote publiek en eigenlijk alleen door intelligente mensen is omarmd. :cool: In het kader van 'beter laat dan nooit' ben ik daarom op zoek naar een A2 op benzine en/of LPG met het volgende wensenlijstje:
* Een schuif-/kanteldak (bij voorkeur goed werkend)
* Stoelverwarming
* Een fraai (S-line) interieur in een frisse kleur met bij voorkeur leer, alcantara. Geen beige kleurige tinten dus!
* Een aantoonbaar goed onderhouden exemplaar
* Een pittige motor die geen bijgeluiden heeft en geen of nauwelijks olie verbruikt.

Als iemand mij kan helpen om in contact te komen met degene die de bovenstaande A2 wil verkopen, ben ik daar erg blij mee.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Vriendelijke groet,

Paul Schwencke
epki
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

06 mar 2024, 20:30 1 x

Heb je een e-mail gestuurd
Spinazie
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

08 mar 2024, 11:18 1 x

Welkom plaatsgenoot!

Kan het zijn dat we afgelopen tijd buiten dit forum toevallig contact hebben gehad over de versnellingsbak van een E39?

Je hebt je zo te lezen al goed ingelezen in de a2. Mooie exemplaren worden steeds zeldzamer maar met wat geduld en geluk moet je wel wat kunnen vinden. Kijk je ook over de grens?
Ticcie
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

08 mar 2024, 11:55 1 x

Welkom Paul en de zoektocht is altijd leuk!

In je overzicht van auto’s die je hebt gehad mis ik nog wel de 245 turbo 😜
karangetang

09 mar 2024, 21:38 1 x

Leuk , verre famillie ? mijn naam is Martien Schwencke uit Zeist heb nu 4 A2,s

Weinig km is zeker zeldzaam . Ik heb er één opzij gezet voor later met 88 K
Rij in één met 230K al 16 jaar in gebruik .
Mijn vrouw heeft één met 190 K . Mijn dochter één met 100K
Ik heb altijd Citroen gereden alle modellen en heb nog CX maar de A2 is ongenaakbaar qua concept en gebruik
Veel succes met je zoektocht.
Een kennis van mij had vraag advertentie op Marktplaats gezet
Had een hele mooie binnen een week.
audiJan

10 mar 2024, 19:13 1 x

Hallo Paul

De a2 1,4 op lpg gaat prima zelf rijd ik al meer dan 10 jaar storing vrij.

Mocht je hier meer van willen weten dan vraag maar.
En goed inbouw adres heb ik ook ,beslist noodzakelijk.
toutdroit
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

11 mar 2024, 14:36 0 x

audiJan schreef:
10 mar 2024, 19:13
Hallo Paul

De a2 1,4 op lpg gaat prima zelf rijd ik al meer dan 10 jaar storing vrij.

Mocht je hier meer van willen weten dan vraag maar.
En goed inbouw adres heb ik ook ,beslist noodzakelijk.
Hoeveel wordt de wegenbelasting voor een A2 op gas?
In Nederland: Audi A2 BBY 2005; heel erg sprintblauw
In Gabon: Was Musso sports 4x4 2006, nu Toyota Raf 4 hybrid inclusief owners manual van 220 paginas (help!) ; Korando 4x4 2005
DED@2
Audi A2 clublid
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

11 mar 2024, 21:55 0 x

Was dat geen 35€ voor zuid Holland?
Audi A2 ATL ‘04 - Akoya Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Silver CS Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Kristallblau under construction
Audi A2 AUA ‘01 - Ebonyschwarz Pimped
Novio_Magum_1969

13 mar 2024, 15:57 0 x

Ticcie schreef:
08 mar 2024, 11:55
Welkom Paul en de zoektocht is altijd leuk!

In je overzicht van auto’s die je hebt gehad mis ik nog wel de 245 turbo 😜
Dank je. Er blijft weinig onbekend op het internet of things.. ;-)
Novio_Magum_1969

13 mar 2024, 16:19 0 x

karangetang schreef:
09 mar 2024, 21:38
Leuk , verre famillie ? mijn naam is Martien Schwencke uit Zeist heb nu 4 A2,s

Weinig km is zeker zeldzaam . Ik heb er één opzij gezet voor later met 88 K
Rij in één met 230K al 16 jaar in gebruik .
Mijn vrouw heeft één met 190 K . Mijn dochter één met 100K
Ik heb altijd Citroen gereden alle modellen en heb nog CX maar de A2 is ongenaakbaar qua concept en gebruik
Veel succes met je zoektocht.
Een kennis van mij had vraag advertentie op Marktplaats gezet
Had een hele mooie binnen een week.
Hallo Martien, het kan niet anders dan dat wij familie zijn. :) Ik zal het mijn moeder van 90 lentes eens vragen of zij de connectie weet.

Gebruik je jouw eigen A2 als daily en zo ja, hoeveel kilometer rijd je er per jaar mee? Hoe is het comfort op de snelweg bij 120 km/h? Is 25-30 dkm per jaar goed te doen? Ik heb nu een BMW E39 530ia touring van bouwjaar 2000 met Prins LPG-installatie. Een erg fijne, snelle en comfortabele kilometervreter maar ik merk dat het ook een vrij dure wagen is om veel kilometers in te rijden terwijl ik eigenlijk alleen maar een grote stationwagen nodig heb tijdens de jaarlijkse zomervakantie. Er zit veel op en aan dat kapot kan gaan en dat gebeurt ook regelmatig met 260 dkm op de teller.

Ik overweeg dan ook serieus om de BMW alleen daarvoor te gebruiken mits een A2 qua comfort goed te doen is met een jaarkilometrage van 25-30 dkm. Een optie is dan om de BMW te stallen of tijdens de zomer een grotere auto te huren. Vermoedelijk is het laatste de meest praktische optie en zou de BMW naar een andere liefhebber kunnen.

Ik heb in een A2 1.6 FSI gereden een paar jaar geleden en daarvan is mij bijgebleven dat het een goed op de weg liggende auto is met een lekker pittige motor. Ik weet dat de 1.4 liter benzine als de betrouwbaardere te boek staat maar ik ben een petrol head die af en toe ook lekker wil kunnen opschieten. Dan vind ik 110 pk toch net even lekkerder dan 75 pk. :cool:

Het unieke concept van een A2 heb ik altijd mooi gevonden en ik ben na veel complexe auto's wel toe aan een degelijke, meer eenvoudige auto die naast veilig, betrouwbaar ook met minder kosten te rijden is. Als petrol head wil ik dan wel een exemplaar met de nodige luxe zoals verwarmbare voorstoelen het OSS, de 1.6 FSI motor en in een goede kleurcombinatie. Ik vrees dat ik daarvoor naar Duitsland moet uitwijken maar we zullen zien.

Ik ben benieuwd of je een A2 als snelweg kilometervreter kunt aanbevelen of dat ik dat beter niet kan overwegen.

Hartelijke groet,

Paul Schwencke
Plaats reactie