Hoi, tot vorige maand had ik nog nooit van de Audi A2 gehoord. In verband met mijn scheiding zocht ik een lichte, liefst zuinige auto met voor de snaakjes ook ruimte achter. Op een gegeven moment kwam ik op de Honda Jazz uit en zag ik een occasiontest van Autovisie op Youtube met daarin de Jazz en de Audi A2. Met beide types een proefrit gemaakt op één dag, en de Audi reed wel wat prettiger dan de Jazz, die overigens ook van 2003 was.
een vrij rationele keuze (keurige auto met nieuwe distri en banden, 157k, BBY) voor een vrij basic auto in Iceland Green metallic
Er ging wel een wereld open, wat een tijdloos ding! ik kwam er zelfs achter dat er een forum en een club bestond. Dat wekt wel enig vertrouwen als je een auto van 21 jaar oud hebt.
helaas heb ik vanwege versnellingsproblemen het forum sneller nodig gehad dan ik dacht
Hartelijke groet, Henk "Hajem71"
even voorstellen: Henk Meijer
- toutdroit
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Welkom op dit forum waar veel kennis en hulp rijkelijk aanwezig is.
Zelf ben ik bijna identiek aan mijn A2 gekomen en nooit spijt gehad.
Je zou de versnellingsbak problemen wat kunnen beschrijven, dan komen er zeker reacties
Zelf ben ik bijna identiek aan mijn A2 gekomen en nooit spijt gehad.
Je zou de versnellingsbak problemen wat kunnen beschrijven, dan komen er zeker reacties
In Nederland: Audi A2 BBY 2005; heel erg sprintblauw
In Gabon: Was Musso sports 4x4 2006, nu Toyota Raf 4 hybrid inclusief owners manual van 220 paginas (help!) ; Korando 4x4 2005
In Gabon: Was Musso sports 4x4 2006, nu Toyota Raf 4 hybrid inclusief owners manual van 220 paginas (help!) ; Korando 4x4 2005
-
- Audi A2 clublid
@toutdroit Afgelopen week begon de bak kuren te vertonen. Eerst uit de 5 vallen, later niet meer in de 5 krijgen en meer geratel en gekraak ook wanneer ik in lagere versnellingen rijd. Ik denk dat de bak kapot is, maar @eekhoorntje is wat optimistischer en denkt dat het verversen/bijvullen van de bakolie eerst het proberen waard is. Dat is ook wat goedkoper natuurlijk.
ik heb de auto in Berkel en Rodenrijs gekocht bij een handelaar, ik was woonachtig in Gouda en nu dus in Nieuwegein, en dat betekent ook weer een handige garage vinden die die olie kan bijvullen, Zijn er garages in regio Utrecht bekend om hun kennis van het type? Waalwijk is natuurlijk wel ver...
ik heb de auto in Berkel en Rodenrijs gekocht bij een handelaar, ik was woonachtig in Gouda en nu dus in Nieuwegein, en dat betekent ook weer een handige garage vinden die die olie kan bijvullen, Zijn er garages in regio Utrecht bekend om hun kennis van het type? Waalwijk is natuurlijk wel ver...
- toutdroit
- Audi A2 clublid
Hoi Henk, je zou even "olie" in de zoek opdracht (rechts op het scherm) kunnen zetten, daar is veel info te vinden
In Nederland: Audi A2 BBY 2005; heel erg sprintblauw
- HansJan
- Moderator
Welkom hier en gefeliciteerd met de A2!
De weg naar het forum (en de club) is snel gevonden als je op internet gaat zoeken naar problemen en oorzaken die betrekking hebben op de A2..
Wist je dat er sprake is van wettelijke garantie van 12 maanden op een auto die na 1 januari 2022 is gekocht? Oftewel, ik zou eerst contact opnemen met het betreffende garagebedrijf om die in de gelegenheid te stellen het probleem op te lossen voordat er zelf geknutseld gaat worden.
Succes!
De weg naar het forum (en de club) is snel gevonden als je op internet gaat zoeken naar problemen en oorzaken die betrekking hebben op de A2..
Wist je dat er sprake is van wettelijke garantie van 12 maanden op een auto die na 1 januari 2022 is gekocht? Oftewel, ik zou eerst contact opnemen met het betreffende garagebedrijf om die in de gelegenheid te stellen het probleem op te lossen voordat er zelf geknutseld gaat worden.
Succes!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
-
- Audi A2 clublid
dank voor jullie reacties! Ja, ik was er achter dat de wettelijke garantie gewoon van toepassing is en dat heb ik de handelaar ook per mail laten weten dat ik daar een beroep op doe. DIe heeft nog niet gereageerd.... maar even een briefje sturen. ..
-
- Audi A2 clublid
update: autobedrijf laat de bak reviseren indien nodig. ik lees op dit forum ook wel over een echt gereviseerde bak vs. een schoongemaakte en opnieuw gevulde bak, dus ik ben benieuwd... Wel positief dat ze het doen "geen probleem meneer" maar de revisie besteden ze wel uit...
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Beetje laat maar niet meer erg aktief hier.
Eerst olie pijl controleren en bij verversen kijken of er gruis uit kwam, dan wel revisie.
Olie is relatief goedkope, 2 liters en maar 1.5 of zo nodig uit mijn hoofd.
Revisie is duur en koste enkele dagen en vaak halen ze een andere oude bak uit sloper en verkopen ze 't als revisie.
Dus uitbesteden? Ik weet ook dat erkende Dealers en Bovag bedrijven wel eens gesjoemeld hebben.
Eerst olie pijl controleren en bij verversen kijken of er gruis uit kwam, dan wel revisie.
Olie is relatief goedkope, 2 liters en maar 1.5 of zo nodig uit mijn hoofd.
Revisie is duur en koste enkele dagen en vaak halen ze een andere oude bak uit sloper en verkopen ze 't als revisie.
Dus uitbesteden? Ik weet ook dat erkende Dealers en Bovag bedrijven wel eens gesjoemeld hebben.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...