nieuw op forum A2

Stel hier jezelf en je A2 voor.
marcoa2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

10 mar 2025, 21:32 0 x

ik zit nog is even bij de ""ebay"" deur te kijken (https://www.ebay.de/itm/326154609049?_s ... BM0vzbzK9l ook deze deur begint ook het aluminium flink te corroderen / rotten waar de buitenspiegels opkomen..goed dat ik het weet, dan gaan mijn spiegels ook er binnenkort af om dit te behandelen, als dit begint gaat het wel heel snel !
helaas zie ik toch steeds meer delen waarbij het aluminium goed is aangetast, dan heeft het nieuw ook niet echt goed in de lak gezeten, zoals achter de spiegel, dat blijkt nu wel.
de 2 achterdeuren heb ik trouwens al behandeld met tectyl ml. zodat dit niet meer zo snel zal ontstaan !
marcoa2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

Gisteren, 18:14 0 x

ik heb even achter mijn eigen spiegels gekeken, ook bij mij het aluminium flink aan het corroderen/ rotten. helemaal verpoeierd.
de corosie zit gelukking niet in de deur/raam stijl ,de witte afdruk op deurstijl is puur van de aluminium versteviging van de spiegels zelf.
ook hier weer : het heeft nooit goed in de lak gezeten waardoor alumuminium volledig is aangetast !
het idee dat er niets met het aluminium kan gebeuren (wat ik veel lees, het kan niet roesten) is natuurlijk niet waar, ik zie steeds meer zaken die wel degelijk aangetast zijn, en nooit goed in de lak heeft gezeten.(corrodatie is ook een vorm van roest)
in ieder geval ga ik de spiegels ook weer netjes maken en behandelen/conserveren om dit proces te stoppen.
Bijlagen
IMG_1937[1].JPG
IMG_1937[1].JPG (2.5 MiB) 116 keer bekeken
IMG_1935[1].JPG
IMG_1935[1].JPG (2.63 MiB) 116 keer bekeken
Plaats reactie