intussen blijven de storingen binnenkomen, lambda blijft allerlei storingen geven ( nu permanent 3 foutcodes, 17588 17604 17591 )
het gekke ervan is dat de lambda gewoon de goede waardes geeft, dus vraag me nu echt af of een nieuwe lambda sensor dit probleem wel gaat verhelpen, ik denk het zelf niet.
maar vanmiddag ook weer foutcode 17961 16407 en een tsunami aan lampjes weer in dachboard en inhouden /bokken.
het spijt me om het te moeten zeggen maar feit is dat het intussen de minst betrouwbare auto die ik ooit gehad heeft.
zoveel electronische problemen is niet normaal. zo jammer want zonder deze storingen rijd de auto prima !
ik wil het eigenlijk zelf niet horen, maar de vraag is wel nu of ik hier mee door blijft gaan of niet, ben het vertrouwen helemaal kwijt na 2 maanden , alles wat ik tot nu toe gedaan en vervangen heb heeft blijkbaar niets geholpen. ik parkeer dit project even, en nadenken wat nu te doen.
nieuw op forum A2
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Zou de onbeschermde onderkant van de motorruimte in combinatie met het natte weer van de afgelopen tijd niet een (mede) oorzaak kunnen zijn?marcoa2 schreef: ↑19 dec 2024, 21:46ik ben er intussen ook helemaal niet bang meer voor als storing weer terug zou komen. er zal daardoor echt niets stuk gaan verder. de auto en motor zijn gewoon prima.
dan kan ik binnenkort als het wat lekkerder weer is mijn bodemplaat weer monteren. ik zou het bijna vergeten, totdat hij in de schuur in de weg lag..o ja momentje.
had hem er ook nog afgelaten in verband met olielekage in het begin. na vervanging carterontluchterpakkingen geen druppel olie meer gelekt. das ook mooi !
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot
-
- Audi A2 clublid
ik denk zelf dat geen invloed op de storingen heeft, heb al een paar keer na rijden in regen kap er af gehaald, het blok blijft verder droog, en zeker de sensoren, waaronder de lambda aansluiting, nieuwe bodemkap toevallig vandaag binnengekregen maar hou hem er nog even af om eerst de storingen maar weer op te lossen. bovenste lambda voor kat kost 130 euro. au. die heb ik dit keer even niet besteld.
als ik ga rijden obd kastje maar weer aanzetten en live waardes in de gaten houden, mogelijk zou ik daar dan nog een hapering uit kunnen halen. voor de rest is alles nu geloof ik 37 X gescheked..ik vermoed dat de kap er afgelopen 2 maanden meer is afgeweesd dan de 22 jaar daarvoor !
als ik ga rijden obd kastje maar weer aanzetten en live waardes in de gaten houden, mogelijk zou ik daar dan nog een hapering uit kunnen halen. voor de rest is alles nu geloof ik 37 X gescheked..ik vermoed dat de kap er afgelopen 2 maanden meer is afgeweesd dan de 22 jaar daarvoor !
- edje13
- Audi A2 clublid
Zelf rijdt ik ook in een bby van 2003.
Ook hiermee diverse storingen gehad.
Ik noem het een domino-effect….
Na gasklep schoonmaken heb ik gelijk distributie riem-waterpomp en rol laten vervangen , hierbij had de garage ook de inlaat schoon gemaakt.
Na een halve dag rijden begon de auto te bokken. Garage gebeld en auto afgesleept. Garage beld op met mededeling Egr is defect. Gelukkig had ik nog een gebruikte op de plank liggen en die erin laten bouwen. Hierna kreeg ik na een tijdje een foutmelding voorste lambda sensor. Deze enkele keren gewist, maar kwam steeds weer terug. De ene keer sneller dan de andere keer. Deze na verloop van tijd vervangen door ook een 2e handse.
Nu rijd ik al een paar jaar storingsvrij
Ook hiermee diverse storingen gehad.
Ik noem het een domino-effect….
Na gasklep schoonmaken heb ik gelijk distributie riem-waterpomp en rol laten vervangen , hierbij had de garage ook de inlaat schoon gemaakt.
Na een halve dag rijden begon de auto te bokken. Garage gebeld en auto afgesleept. Garage beld op met mededeling Egr is defect. Gelukkig had ik nog een gebruikte op de plank liggen en die erin laten bouwen. Hierna kreeg ik na een tijdje een foutmelding voorste lambda sensor. Deze enkele keren gewist, maar kwam steeds weer terug. De ene keer sneller dan de andere keer. Deze na verloop van tijd vervangen door ook een 2e handse.
Nu rijd ik al een paar jaar storingsvrij
-
- Audi A2 clublid
precies een soort domino effect. ik noemde het eerder een kettingreactie. dat kan niet anders. al deze problemen gekomen na schoonmaken gasklephuis. bij jou dus ook al. het gekke ervan is als ik waardes uitleest van egr klep, lambda, mapsensor etc geen bijzonderheden, de waardes zijn goed. en dat kan ik niet rijmen met de blijvende storingsmeldingen aan dezelfde sensors !
blijkbaar is de ecu zo gevoelig dat met een minimaal verschil aan waardes de boel al in storing vliegt.
ik blijf het een vreemde zaak vinden.en hier is ook de veiligheid in het geding. niet echt audi waardig zou ik zeggen !
ik ben ook niet anders gewend bij andere merken/autos dat na schoonmaken gasklephuis de ecu zichzelf corrigeerd na verloop van tijd
( de motor gaat in ieder beter lopen in plaats van nu slechter ! ) een nieuwe lambda sensor wil ik nog wel overwegen, kan ook zeker geen kwaad als hij nooit eerder vervangen is. maar dan wel als dan de storingen/problemen ophouden . ik moet mezelf dus garantie geven nu
blijkbaar is de ecu zo gevoelig dat met een minimaal verschil aan waardes de boel al in storing vliegt.
ik blijf het een vreemde zaak vinden.en hier is ook de veiligheid in het geding. niet echt audi waardig zou ik zeggen !
ik ben ook niet anders gewend bij andere merken/autos dat na schoonmaken gasklephuis de ecu zichzelf corrigeerd na verloop van tijd
( de motor gaat in ieder beter lopen in plaats van nu slechter ! ) een nieuwe lambda sensor wil ik nog wel overwegen, kan ook zeker geen kwaad als hij nooit eerder vervangen is. maar dan wel als dan de storingen/problemen ophouden . ik moet mezelf dus garantie geven nu