het achteras/bodem renovatie project zo goed als af. met nieuwe veren,rubbers veren, lagers,remschoenen,remcilinders.
ik had wel wat problemen met de remmen, ik had brembo remschoenen besteld, bij monteren bleek dat deze veels te klein waren. raar, want wel op kenteken besteld.(1.4 BBY) ik moest dus de 200mm versies hebben, zo bleek.
blijkbaar zijn er ook modellen met kleinere remtronnels/remschoenen van 180mm.) wat nogal door elkaar loopt op onderdelenwebsites zag ik.
TIP als je zelf remschoenen wilt vervangen let dan op de juiste diameter ! meet het desnoods even op als je het niet zeker weet
het geheel op remdruk krijgen duurde nogal lang. ook een beetje dom van mij, nadat ik de remleidingen bodem auto doorgeknipt had, vergeten even af te dichten met kauwgom of iets dergelijks, waardoor ook lucht in abs en wellicht ook in hoofdremcilinder .alle remolie op laagste punt weggelopen, logisch.
alles bij elkaar een liter nieuwe remolie bijgevuld. ! achteraf gezien ook helemaal niet verkeerd, gelijk een goede doorspoeling van alle remleidingen /abs systeem.
(uiteraard ook de remmen voorzijde gelijk goed ontlucht/olie even door laten stromen op nippels remklauwen )
verder alle bevestiginspunten hitteschilden bodem opgeknapt/vervangen/behandeld. waar nodig weer beter vastgezet. ook alle clips en schroeven van kunstof delen zoals wielkastbeplating vervangen voor roestvrijstaal . en dat was hard nodig ook, een hoop bevestigingspunten + boujes/moeren verregaand veroest. een en ander zelfs volledig doorgeroest en weggeroest.(bevestigingspunten hitteschilden vooral)
alles is nu ok weer goed geconserveerd, op de roestgevoelige punten zoals schanierpunten ophanging as, binnenzijde as nog met valvoline tectyl behandeld als kers op de taart
meer als goed nu,en beter beschermd als dat het nieuw was mag ik nu wel bescheiden zeggen.
ik wacht nu alleen nog op 6 nieuwe kunstof glijdopjes ankerplaat links. dan kan ik ook de linkerkant afmaken en laten zakken.
na af en toe een hoop gemopper als er weer eens wat tegenzat of afbrak, maar uiteindelijk ben ik nu zeer tevreden en geeft het me een goed gevoel !