de frequentie van de storingen zijn wel veel minder geworden, en de laatste 3 dagen zelfs helemaal geen storingen meer ! het lijkt er dan toch heel sterk op dat de gasklep/egr zichzelf beter heeft afgeregeld tijdens rijden !
iets anders zou ik me niet kunnen bedenken, ik heb namelijk eigenlijk niets gedaan verder behalve nog connectoren en verbindingen/aansluitingen stekkers gecheked ..
goed=goed zou ik zeggen,als de storingen wegblijven hoef ik dus niets opnieuw in te leren, erg blij mee !
gisteren ook nog de nieuwe accu gemonteerd voor alle zekerheid, ik heb er nu een goed gevoel over.
ook het benzineverbruik is dratisch afgenomen, in het begin zat ik op een verbruik van 1 op 9.. dit had duidelijk te maken met de haperende koelvloeistoftemperatuursensor waardoor er meer benzine werd ingespoten ,(chokestand) en dus bij warme motor de motor aan het verzuipen was. (dan ook niet meer te starten )
ook niet meer gehad , 100% zeker had dit met die sensor te maken had.
het verbruik zit nu ongeveer 1 op 15 , dat is een enorm verschil. op lange ritten zal het verbruik nog beter zijn, ik heb eigenlijk alleen nog maar korte stukken gereden.
al met al blijkt het toch gewoon een goede auto te zijn, ik ben er erg enthousiast over, en nodigd me uit om deze wagen netjes te houden.
komend voorjaar / zomer wil ik roest gaan aanpakken bij de ophanging voor en achter, en de nodige rubbers gaan vervangen.
dit is wel een aandachtspunt, ondanks dat het chassis niet roest zijn de stalen onderdelen toch flink aan het roesten. nu is dat nog heel goed aan te pakken. daar moet ik geen jaren op wachten, de kans is dan groot dat het door gaat roesten met alle gevolgen en hoge kosten van dien.
wordt een leuk project,ik heb er zin in !