nieuw op forum A2
-
- Audi A2 clublid
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 03 nov 2024, 01:42
- Locatie: Gorinchem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
ja precies ! zeker effe aankijken wat ik wel jammer vind is dar er 1 stekker van sensor niet okay meer is vastklikclipje afgebroken en bij een andere stekker losvast/schiet uit vergrendeling bestaat nier niet iets voor dat je weet ? soort van contra stekkertje wat je er op schuift en daarna pas op sensor zeg maar. moet effe kijken waar ik dit soort losse stekkers kan kopen ,maar wellicht weten jullie dat wel hier !
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Berichten: 2638
- Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
- Locatie: Valkenswaard
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Ja, afgebroken clipjes betekent: nieuwe connector op de kabel zetten.
Draadjes "uitpinnen" en in de nieuwe behuizing klikken. Het is soms ff puzzelen hoe de vergrendeling werkt.
Op de connector staat meestal een nummer en daarmee kun je bij de dealer (of AliExpress ;-) wel vervanging vinden. De metalen contactpinnetjes laat je gewoon aan de draden zitten.
Draadjes "uitpinnen" en in de nieuwe behuizing klikken. Het is soms ff puzzelen hoe de vergrendeling werkt.
Op de connector staat meestal een nummer en daarmee kun je bij de dealer (of AliExpress ;-) wel vervanging vinden. De metalen contactpinnetjes laat je gewoon aan de draden zitten.
-
- Audi A2 clublid
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 03 nov 2024, 01:42
- Locatie: Gorinchem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
even hierop terugkomend, hoe heb jij dit zwarte kapje dan verwijderd om het tandwielenblokje te kunnen zien ? volgens mij is dit helemaal niet demonteerbaar !jaapje schreef: ↑16 nov 2024, 19:12Gewoon rustig door wroeten, niet boos worden dat krijg je weer terug!
Op den duur kom je er wel achter!
Ik denk bij voorbeeld dat door het reinigen van het gasklephuis er wat reinigingsmiddel in het tandwielen blokje is gekomen en dat het nu niet goed meer functioneert.
Gasklephuis er maar weer af en voorzichtig het zwarte kapje er afhalen en kijken of de tandwieltjes en asjes nog in orde zijn.
- Bijlagen
-
- IMG_1501[2].JPG (2.02 MiB) 810 keer bekeken
- jaapje
- Audi A2 clublid
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 04 apr 2016, 22:30
- Locatie: Zutphen
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Bij deze is het inderdaad niet de bedoeling dat je hem open maakt. Met een beetje warm maken en wat peuteren moet het wel lukken.of je m weer goed op de plek terug krijgt is weer een andere vraag . Maar dan weet je wel of de tandwieltjes nog tanden hebben.
- DED@2
- Audi A2 clublid
- Berichten: 1624
- Lid geworden op: 05 dec 2016, 23:06
- Locatie: Zoetermeer
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Om welke stekker gaat het? Type?
Misschien heb je hier wat aan.
https://youtube.com/shorts/l0ma7wO1RHM? ... mJ92jK80us
Misschien heb je hier wat aan.
https://youtube.com/shorts/l0ma7wO1RHM? ... mJ92jK80us
Audi A2 ATL ‘04 - Akoya Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Silver CS Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Kristallblau under construction
Audi A2 AUA ‘01 - Ebonyschwarz Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Silver CS Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Kristallblau under construction
Audi A2 AUA ‘01 - Ebonyschwarz Pimped
-
- Audi A2 clublid
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 03 nov 2024, 01:42
- Locatie: Gorinchem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
intussen weer een kerstboom aan storingslampjes op instrumentarium en een aantal fouten uitgelezen , compleet andere meldingen weer.
map sensor nog vervangen, helpt ook niets.
conclusie is dat het intussen nergens meer over gaat.
mischien wil de moderator dit hele topic weghalen om complete verwarring te voorkomen voor anderen !
map sensor nog vervangen, helpt ook niets.
conclusie is dat het intussen nergens meer over gaat.
mischien wil de moderator dit hele topic weghalen om complete verwarring te voorkomen voor anderen !
-
- Audi A2 clublid
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 03 nov 2024, 01:42
- Locatie: Gorinchem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
was een beetje erg kort door de bocht bij mijn laatste bericht,sorry mensen was het effe spuugzat.
zucht,kan het niet uitstaan..toch weer aan het zoeken gegaan.
storingscodes die nu elke keer naar boven komen:
2x abs storing. (helaas foutcodes gewist voordat ik ze genoteerd had,maar zijn niet meer terug gekomen)
en deze blijven nu elke keer terugkomen:
17961 barometric druk sensor F96 correlation P1553 intermittent (een en ander opgezochd dit zou sensor F96 kunnen zijn is een
buitenluchtdruk module die weer waardes vergelijkt met de map sensor. mapsensor is dus al vervangen voor een nieuwe
01314 engine control module connector
16407 bank 2 camshaft B (exhaust) position actuator P0023 intermittent
okay vliegt in deze storingen nu elke keer bij laag toerental (ondertoeren), voor of tijdens wegrijden met sturen erbij. soms bij koppelen andere versnelling dus ook een verlaagd toerental. bij toerental boven de 1000/1500 toeren niets aan de hand. met verhoogd toerental optrekken ook niets aan de hand.
nu denk ik weer aan de accu. ondanks prima voltage 12.2V en prima dynamo ,13.8V de binnenverlichting en allerlei stroomverbruikers aangezet. met ondertoeren wegrijden of insturen bam, zelfde storingen weer terug. voordat storingen komen dimt binnenverlichting ook iets. oftewel de spanning zakt wat in. is vrij normaal maar dat is wel nog een wel een aanwijzing.dat mogelijk op dat moment spanning even een seconde of 2/3 hooguit dipt. gezien het systeem extreem gevoelig is sluit ik dit niet meer helemaal uit.
helaas kan ik geen obd accutest niet doen, accu wordt niet herkend.
of op sommige componenten toch een slechte massa
zoiets nog.
mischien moet dit topic in een ander catagory bv technische problemen ? ik hou naar mijn idee het voorstel topic nogal bezet,is niet mijn bedoeling !
zucht,kan het niet uitstaan..toch weer aan het zoeken gegaan.
storingscodes die nu elke keer naar boven komen:
2x abs storing. (helaas foutcodes gewist voordat ik ze genoteerd had,maar zijn niet meer terug gekomen)
en deze blijven nu elke keer terugkomen:
17961 barometric druk sensor F96 correlation P1553 intermittent (een en ander opgezochd dit zou sensor F96 kunnen zijn is een
buitenluchtdruk module die weer waardes vergelijkt met de map sensor. mapsensor is dus al vervangen voor een nieuwe
01314 engine control module connector
16407 bank 2 camshaft B (exhaust) position actuator P0023 intermittent
okay vliegt in deze storingen nu elke keer bij laag toerental (ondertoeren), voor of tijdens wegrijden met sturen erbij. soms bij koppelen andere versnelling dus ook een verlaagd toerental. bij toerental boven de 1000/1500 toeren niets aan de hand. met verhoogd toerental optrekken ook niets aan de hand.
nu denk ik weer aan de accu. ondanks prima voltage 12.2V en prima dynamo ,13.8V de binnenverlichting en allerlei stroomverbruikers aangezet. met ondertoeren wegrijden of insturen bam, zelfde storingen weer terug. voordat storingen komen dimt binnenverlichting ook iets. oftewel de spanning zakt wat in. is vrij normaal maar dat is wel nog een wel een aanwijzing.dat mogelijk op dat moment spanning even een seconde of 2/3 hooguit dipt. gezien het systeem extreem gevoelig is sluit ik dit niet meer helemaal uit.
helaas kan ik geen obd accutest niet doen, accu wordt niet herkend.
of op sommige componenten toch een slechte massa
zoiets nog.
mischien moet dit topic in een ander catagory bv technische problemen ? ik hou naar mijn idee het voorstel topic nogal bezet,is niet mijn bedoeling !
-
- Audi A2 clublid
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 03 nov 2024, 01:42
- Locatie: Gorinchem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
stekker map sensor. had het al klem gezet met tyrep maar op andere manier dit is wel geniaal op manier zoals in filmpje !DED@2 schreef: ↑19 nov 2024, 18:08Om welke stekker gaat het? Type?
Misschien heb je hier wat aan.
https://youtube.com/shorts/l0ma7wO1RHM? ... mJ92jK80us
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Berichten: 2638
- Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
- Locatie: Valkenswaard
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Lage boordspanning, ook indien kortstondig, kan gekke fouten opleveren...marcoa2 schreef: ↑19 nov 2024, 22:3417961 barometric druk sensor F96 correlation P1553 intermittent (een en ander opgezochd dit zou sensor F96 kunnen zijn is een
buitenluchtdruk module die weer waardes vergelijkt met de map sensor. mapsensor is dus al vervangen voor een nieuwe
01314 engine control module connector
16407 bank 2 camshaft B (exhaust) position actuator P0023 intermittent
De 17961 is wellicht te checken in de meetwaardeblokken van VCDS - bij niet-draaiende motor moeten de drukken gelijk zijn en mag de fout na wissen niet terugkomen - ook nog gevonden: https://problemcar.nl/topic/seat/foutco ... e_vignette
Suggestie: eerst gasklep en EGR-klep afleren en daarna beide opnieuw inleren.
De 01314 is ook een rare - de connector op de ECU heeft een heel degelijke vergrendeling. Haal 'm eens los, spuit wat contactspray en zet hem weer vast.
De 16407 is in een A2 niet mogelijk: onze motoren hebben geen bank 2 en we hebben geen verstelbare nokkenas voor de uitlaatkleppen. Dat de ECU zo'n fout überhaupt kan registreren, vind ik wel heel vreemd. Software van de ECU een keer opnieuw laten flashen?