Mijn eerste A2..
hallo hier sven, ik moest haastig een auto kopen en woon in Frankrijk, maar inporteren leek me handiger i. p. v dagelijks 500 of 600 km door Frankrijk rijden en dan weer teleurgesteld terug komen met dikwijls nog een hotel overnachting..
verleden jaar kocht ik een polo 1.2 bleu motion R6, alle opties reed goed, 6500 euro met nieuwe distrubutie, remschijven zeer mooi..159.000 km op de teller.
na import nog 3 maanden en 5000 km plezier van gehad
De egr klep was cvol.
roetfilter kapot, sensors gloeibougies smerig
de garage vroeg 1600 tot 2000 euro.. en de koppeling was ook behoorlijk versleten
achter af spijt van dat ik hem niet heb laten reapareren maar ik was bang dat met mijn rustige rijstijl de verstoppingsproblemen heel snel zouden terug komen..
ik reed in de polo in Nederland 1 op 26 gecombineerd gebruik. maar moest daar wel mijn best voor doen, dus nooit gassen..
in de Franse bergen liep het verbruik op, er moest 1100 kg met 1200 cc de bergen in..
ik haalde 1 op 20 volgens de boordcomputer bij dagelijks gebruik in bergdorpjes in een straal van 3o tott 60 km met veel klimmen..
de computer was te optimistisch en melde 1 op 20 of soms 22. 1 op 20 was eigenlijk in op 18. sjoemel software..
gezien all technique dacht ik. ik neem oude diesel een auto die ouder is,
in de hoop zelf veel reparaties te kunnen doen, en misschien motors die echt tonnen kunnen draaien.. geen grote bak..
maar de a2 1.2 is toch ook wel een rijdende computer. maar het is beter dan bij een polo.
ik vind hem ook veel beter zitten, verassend stil..
grote raampartij voor, en geen instrumentenpaneel welke op een vliegtuig cockpit lijkt.. ook vind ik het model mooi.
alleen het achter uitzicht is matig, dus heb ik de hoeden steunen verwijderd
ik ben voorheen nog nooit bij een garage geweest en reed kia pride lpg, maar de wagen is niet te importeren in Frankrijk, lpg is nauwelijks te doen. ik ben nu al 1. 5 jaar bezig..
daarom kocht ik een a2 met 270.000 km.
ik wist niet eens dat ze bestonden, en dat alles van rvs en aluminium is daar werd ik ook blij van,
want de kia pride moest ik wel eens aan lassen. maar in 20 jaar heb ik nooit storingen gehad. zeer sterke motor
en bak en nauwelijks sensoren..
altijd 1 op 13 op lpg ook in de bergen, op de snelweg werd hij juist minder zuinig
van zuid Frankrijk naar Nederland was 1 op 12. maar omgerekend in geld is dat 1 op 22 in diesel..
lk gaf de kia elk jaar een grote beurt, accu wisselen om de 5 jaar samen met de distributie en remblokken. ik deed alles zelf, en heb een schuur vol réservé onderdelen..
terug na de a2 1.2 tdi
ik
vond de rijgedrag super. maar toch veel computers techniek,
alle a2 's die ik heb gezien heb, en ook de gene die ik heb gekocht.. daar komt het plafond van na beneden en de weekmakers komen uit alle plastics onderdelen , elk stuk plastic uskleef kleef kleef.. dat had ik nog nooit bij een auto gezien..
. dat vind ik een zeer teleurstellend. iemand een oplossing?
de bak is vernieuwd in 2022,
ik heb er nog 1000 euro in geïnvesteerd vorige week voor o. a een hydro koppeling arm met magneet sensor, basis afstelling en olie verversen..
de sleep contacten in de standaard robot zouden erg slijtage gevoelig zijn? ik heb geen ervaring dus maar laten vervangen..
gister heb ik een crouse control er op gezet, daarvoor schijn je de computer te moeten flashen..
de kapjes rond het stuurwiel gingen moeilijk los, maar de nieuwe hendel plaatsen was te doen.. nu schijn ik de cpu nog te moeten flashen zodat de crouse control word herkend, tijdens het flashen zou ik ook gelijk van 51 pk 90 kunnen maken, maar ik heb deze wagen voor de zuinigheid en zelf denk ik dat het meer brandstof kost?
ik heb nog niet het zuinige gebruik gehaald waar over je vaakr hoort. ( 1 op 27 gecombineerd bijvoorbeeld )
met 20 liter haal ik denk 550 km met rustig rijden en ook in de eco, dat is op buiten wegen en dorpen en een lang stuk snelweg.
nu ik er zoveel geld in heb zitten wil ik er eigenlijk wel een pareltje van maken misschien mits het verbruik mee valt en het onderhoud etc.
ik hem nog maar net.. en moet straks veel rijden in bergen van 12% en haarspeld bochten..
ik zou graag zelf de software hebben en interface kabel,
om gewoon alles te
leren.
want ik woon in de prairie zonder netwerk ik ben voor alle pech op mezelf aangewezen.
en moet nood gedwongen financieel zelf zoveel mogelijk zelf doen, dus wil ik de auto leren kennen..en het meeste zelf kunnen oplossen..
wie heeft er oplossingen voor het kleef plastic? het hemel stof is niet meer te redden..
ook het stof van de zonne klep laat los? kan je dat zelf opnieuw stofferen? iemand ervaring?
ik heb de kachel bediening vervangen voor een nieuw exemplaar, want ook kleef kleef en geen symbool was leesbaar..
het plastic frame van de raam bediening is ook kleef kleef, de asbak ook, eigenlijk het hele dasboard, ik vind dat storend..
de licht knop zit geen lak meer op. er is nog wel een nieuwe te bestellen maar om in een kleef auto een knop van 150 euro te zetten dat gaat me eerst te mal..
dus dat zal een sticker zet worden die ik vast lijm met seconden lijm, want de stickers laten ook snel los zag ik..
ik zou wel een trekhaak willenen een grotere tank !!!!
dus wie me kan helpen ik hoor het graag..
ik heb begrepen dat de 34 liter tank past van een 1.4? maar dan moet de uitlaat worden omlegt, rvs lassen dat kan ik zelf maar ik heb nog geen tank..
o en nog iets war me op viel de temperatuur komt na
15 minuten op 70 graden en haalt hooguit soms even bijna 78
maar nooit 90!! , iemand ervaring, is dit normaal..
de kachel warmt wel vlot op, dus ik dacht niet aan thermostaat problemen..
mijn kleur is grijs groen en ik heb helaas een linker achter deur met 3 scherpe deuken.
wie adviezen heeft, en me wat op weg kan helpen daar kom ik graag mee in contact.
groetjes sven
svenboy1975 /at/ outlook /punt/ com
nieuw lid
- HansJan
- Moderator
- Berichten: 6309
- Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
- Locatie: Arnhem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Deze vakman voor leerherstel doet sinds kort ook revisie van de plakkende knoppen, op Facebook komen geweldige resultaten voorbij:
https://www.leatherrepairnld.com/nl/Sticky-Buttons/
https://www.leatherrepairnld.com/nl/Sticky-Buttons/
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
-
- Audi A2 clublid
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 03 nov 2024, 01:42
- Locatie: Gorinchem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
dit uitbesteden lijkt me wel een vrij kostbare hobby, ik heb zelf toevallig paar dagen geleden lichtschakelaar en behuizing gedemonteerd wegens plaklak en lak weg waardoor je de witte achtergrond gaat zien. lelijk dus.
en helemaal niet zo moeilijk om zelf te doen, demonteren en weer monteren is eigenlijk nog het meeste werk. met een simpel schuursponsje en evt milde zeep is de plakrommel/softlak er zo af. daarna eerst spuiten met kunstof primer, daarna met (mat)zwarte lak of in welke kleur je het zou willen hebben. wwar de symbooltjes komen lak voorzichtig wegschrappen zodat het nog steeds goed verlicht word achter symbool.
de stickertjes met de symbooltjes bij ome ali voor een paar euro. een goede kunstofprimer spuitbus en kleurspuitbus rond de 30 euro. op internet. (geen action kwaliteit nemen,ligt er zo weer van af,zonde van je tijd.) !
en helemaal niet zo moeilijk om zelf te doen, demonteren en weer monteren is eigenlijk nog het meeste werk. met een simpel schuursponsje en evt milde zeep is de plakrommel/softlak er zo af. daarna eerst spuiten met kunstof primer, daarna met (mat)zwarte lak of in welke kleur je het zou willen hebben. wwar de symbooltjes komen lak voorzichtig wegschrappen zodat het nog steeds goed verlicht word achter symbool.
de stickertjes met de symbooltjes bij ome ali voor een paar euro. een goede kunstofprimer spuitbus en kleurspuitbus rond de 30 euro. op internet. (geen action kwaliteit nemen,ligt er zo weer van af,zonde van je tijd.) !
- svenboy
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 24 nov 2024, 22:04
- Locatie: Achtkarspelen
- Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)
dankje wel voor de sinasappel olie tip.. dat is zeker het proberen waard,
iets anders, ik lees van enkele a2 1.2 automaar rijders dat ze de eco stand of gelijk uitzetten of na warm draaien.
om. slijtage te voorkomen
ik heb dit ooit eens simpel opgelost bij een meneer met een andere auto..
soms volstaat een brug leggen over de schakelaar
zodat de eco schakelaar continu contact maakt,
of dit gaat werken bij de a2 kun je makkelijk testen door te kijken wat er gebeurd als je de eco knop continu indrukt tijdens het starten..
blijft de eco uit dan is het een klusje van 5 minuten.
de andere optie is ook niet heel lastig, maar dan moet je draden rijgen en een simpel printje wegbouwen, en juist aansluiten, het werk zit hem in het wegbouwen.
plastic kappen zitten ingewikkeld vast.
ik heb zelf in het verleden o. a op grote schaal vertragins relais gemaakt, voor vele toepassingen.
met dit system "een vertraging relai" met timer kunt je de eco stand automatisch laten uitgaan na 0.5 seconde tot 10 min.. of nog complexer bij een warme. motor..
misschien kunnen jullie wat met deze tip.
ze kosten op. ali express niks, maar je heb wel een + en min voeding nodig,
een schakelaar er tussen bouwen om het systeem uit te zetten kan handig zijn voor wie wel altijd eco rijd.
eco rijden heeft denk ik vooral zijn kracht met het lagere toeren overschakelen
ik heb heb de a2 te kort om het verschil te bepalen tussen eco en automatisch schakel moment..
mijn a2 gooit hem pas bij 80 + km in de 5, de eco doet dit volgens mij iets eerder. met al die 60 km zones wil ik graag in de 5 rijden..
dus ga ik op de lange ring van 70 km eerst 85 rijden om in de 5 te komen, dan laat ik de gas los en blijft de a2 de 5 hanteren tot 60 km..
in de 5 schiet he gebruik naar beneden.
het is jammer dat het eco het koppelings systeem behoorlijk belast in en uitschakelen door uit te rollen. dat zorgt voor enorm veel slijtage.
zodra ik tijd heb zal ik een een posted maken. of misschien bestaat het ook al?
svenboy1975@outlook.com
app 00 33647615019
iets anders, ik lees van enkele a2 1.2 automaar rijders dat ze de eco stand of gelijk uitzetten of na warm draaien.
om. slijtage te voorkomen
ik heb dit ooit eens simpel opgelost bij een meneer met een andere auto..
soms volstaat een brug leggen over de schakelaar
zodat de eco schakelaar continu contact maakt,
of dit gaat werken bij de a2 kun je makkelijk testen door te kijken wat er gebeurd als je de eco knop continu indrukt tijdens het starten..
blijft de eco uit dan is het een klusje van 5 minuten.
de andere optie is ook niet heel lastig, maar dan moet je draden rijgen en een simpel printje wegbouwen, en juist aansluiten, het werk zit hem in het wegbouwen.
plastic kappen zitten ingewikkeld vast.
ik heb zelf in het verleden o. a op grote schaal vertragins relais gemaakt, voor vele toepassingen.
met dit system "een vertraging relai" met timer kunt je de eco stand automatisch laten uitgaan na 0.5 seconde tot 10 min.. of nog complexer bij een warme. motor..
misschien kunnen jullie wat met deze tip.
ze kosten op. ali express niks, maar je heb wel een + en min voeding nodig,
een schakelaar er tussen bouwen om het systeem uit te zetten kan handig zijn voor wie wel altijd eco rijd.
eco rijden heeft denk ik vooral zijn kracht met het lagere toeren overschakelen
ik heb heb de a2 te kort om het verschil te bepalen tussen eco en automatisch schakel moment..
mijn a2 gooit hem pas bij 80 + km in de 5, de eco doet dit volgens mij iets eerder. met al die 60 km zones wil ik graag in de 5 rijden..
dus ga ik op de lange ring van 70 km eerst 85 rijden om in de 5 te komen, dan laat ik de gas los en blijft de a2 de 5 hanteren tot 60 km..
in de 5 schiet he gebruik naar beneden.
het is jammer dat het eco het koppelings systeem behoorlijk belast in en uitschakelen door uit te rollen. dat zorgt voor enorm veel slijtage.
zodra ik tijd heb zal ik een een posted maken. of misschien bestaat het ook al?
svenboy1975@outlook.com
app 00 33647615019