Gegroet mede A2-ers!
Bij mijn jaarlijkse bezoek aan de APK garage zag ik m staan, 2250€ en 260k op de teller. Dat klonk niet echt fantastisch. Bij navraag bleek dat er wel wat aan gedaan was... De A2 bleek van familielid van een monteur geweest te zijn. De garage had oorspronkelijk het plan ff rijklaar maken. Beetje doorgeschoten daarin, want nu eenmaal gestart. Complete motor revisie gedaan, remmen, banden, koppeling en nog het een en ander. Nu in 1000km inrij periode.
Bevindingen tot nu toe:
- Wat een onrustig stationair lopende motor, 1400-1800rpm
-In 50km al meer foutmeldingen meegemaakt dan 4 jaar Aygo, ABS Ecr gezeur van roest door lang stilstaan volgens garage. Zou over moeten gaan???
Vast iets over te vinden op dit forum, nog geen tijd gehad...
Wat ben ik verder van plan?
-Interieur opfrissen
-Audio mogelijk, nog niet kunnen luisteren moet unlock code nog ontvangen
- trekhaak monteren
- Led lampen
Mijn grote A2 droom is ombouw naar EV, lijkt hij voor ontworpen te zijn. Weet iemand ondertussen welke kleur blauw het is? Tot zover...
Ik zag m staan en toen...
-
- Audi A2 clublid
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 09 jan 2025, 00:43
- Locatie: Hoogezand-Sappemeer
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
- Bijlagen
-
- IMG_20250109_140638542_HDR.jpg (2.28 MiB) 2571 keer bekeken
-
- IMG_20250109_140549485_HDR.jpg (4.53 MiB) 2571 keer bekeken
-
- IMG_20250109_140645560.jpg (4.31 MiB) 2571 keer bekeken
-
- IMG_20250109_140559830_HDR.jpg (3.9 MiB) 2571 keer bekeken
-
- IMG_20250109_140609095.jpg (4.78 MiB) 2571 keer bekeken
- DED@2
- Audi A2 clublid
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: 05 dec 2016, 23:06
- Locatie: Zoetermeer
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Hi,
Weet niet of het gepast is, maar gefeliciteerd met de aanschaf. Kleur is Cobaltblauw.
Begrijp ik het goed dat je een compleet gereviseerde A2 hebt gekocht met problemen/ foutmeldingen?
Weet niet of het gepast is, maar gefeliciteerd met de aanschaf. Kleur is Cobaltblauw.
Begrijp ik het goed dat je een compleet gereviseerde A2 hebt gekocht met problemen/ foutmeldingen?
Audi A2 ATL ‘04 - Akoya Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Silver CS Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Kristallblau under construction
Audi A2 AUA ‘01 - Ebonyschwarz Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Silver CS Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Kristallblau under construction
Audi A2 AUA ‘01 - Ebonyschwarz Pimped
-
- Audi A2 clublid
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 09 jan 2025, 00:43
- Locatie: Hoogezand-Sappemeer
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Motor/electronica technisch moet de lol cq het vertrouwen inderdaad nog komen. Bulletproof Aygo gewend... Ondertussen kijk er graag na, en het rijden, afgezien van de foutmeldingen, bevalt prima
Bedankt voor de juiste kleur!

Bedankt voor de juiste kleur!
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Berichten: 2709
- Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
- Locatie: Valkenswaard
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Welkom bij de club!
Mij lijkt cruise control inbouwen ook wel een mooie optie (wanneer de motor eenmaal netjes loopt ;-)
Over ombouw naar elektrisch is hier wel een en ander over te vinden. Reken op minimaal € 10k aan onderdelen en veel administratieve rompslomp met de RDW (individuele keuring in Lelystad etc.). Waarschijnlijk geef je meer uit dan een Tesla model 3 van 5..6 jaar oud (en die komt zeker verder dan de 100 km range van een A2e).
Misschien slimmer om een reeds omgebouwde A2 in Duitsland te scoren (invoer is gratis, E op kenteken wordt overgenomen).
Mij lijkt cruise control inbouwen ook wel een mooie optie (wanneer de motor eenmaal netjes loopt ;-)
Over ombouw naar elektrisch is hier wel een en ander over te vinden. Reken op minimaal € 10k aan onderdelen en veel administratieve rompslomp met de RDW (individuele keuring in Lelystad etc.). Waarschijnlijk geef je meer uit dan een Tesla model 3 van 5..6 jaar oud (en die komt zeker verder dan de 100 km range van een A2e).
Misschien slimmer om een reeds omgebouwde A2 in Duitsland te scoren (invoer is gratis, E op kenteken wordt overgenomen).
-
- Audi A2 clublid
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 09 jan 2025, 00:43
- Locatie: Hoogezand-Sappemeer
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Thanks!
Maandag naar de garage, nog ff afwachten fus. EV avontuur nog maar even uitstellen. Duitsland route lijkt inderdaad enige optie, na een beetje bij lezen op oa dit forum. Wel erg tevreden met de looks. Stiekem al aan het rondkijken voor een nummer 2...
Maandag naar de garage, nog ff afwachten fus. EV avontuur nog maar even uitstellen. Duitsland route lijkt inderdaad enige optie, na een beetje bij lezen op oa dit forum. Wel erg tevreden met de looks. Stiekem al aan het rondkijken voor een nummer 2...
-
- Audi A2 clublid
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 09 jan 2025, 00:43
- Locatie: Hoogezand-Sappemeer
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Update:
Na het bezoek aan de garage leek het stationair ff goed te gaan. Snel ging het de andere kant op, ipv omhoog nu omlaag 1100/1200 "stationair" maar neerwaarts stuiteren naar 500/600 op eigen wil. Maakt optrekken bij stoplicht onbestemd feestje. Vandaag voor het eerst geen gezeik, gereviseerde blok zit inmiddels op 1000km, iemand enig idee of deze zaken enige relatie hebben?
Ondertussen niet voor niets een tweede gekocht, voor een auto die meer dan 25 jaar geleden ontworpen is die A2 vrij brilliant. Meer dan acceptabel vervoermiddel tot ze mijn rijbewijs menen te moeten afnemen, zelfs met de huidige ongemakken.
Gaarne hulp bij het volgende:
- link naar aanwezige goodies tijdens klus meeting Hilversum (was volgens mij beetje illegaal aangemeld, sorry nu A2 club lid zo als het heurt) oa uitlezen mogelijk?
- toegang werkplaats handboek zou erg fijn zijn voor distributieriem operatie bij de A2 Black Edition.
- toevallig iemand in regio Groningen met Lock tool ivm distributieriem?
- Had graag mijn collectie cassettebandjes weer eens afgeluisterd maar het verkrijgen van de unlock code heeft net iets meer voeten in de aarde dan leuk, radio uitbouw insteek clips anyone?
Voor het eerst in jaren loop ik naar mijn auto en bedenk mij dat de ontwerpers echt serieus hun best gedaan hebben
Na het bezoek aan de garage leek het stationair ff goed te gaan. Snel ging het de andere kant op, ipv omhoog nu omlaag 1100/1200 "stationair" maar neerwaarts stuiteren naar 500/600 op eigen wil. Maakt optrekken bij stoplicht onbestemd feestje. Vandaag voor het eerst geen gezeik, gereviseerde blok zit inmiddels op 1000km, iemand enig idee of deze zaken enige relatie hebben?
Ondertussen niet voor niets een tweede gekocht, voor een auto die meer dan 25 jaar geleden ontworpen is die A2 vrij brilliant. Meer dan acceptabel vervoermiddel tot ze mijn rijbewijs menen te moeten afnemen, zelfs met de huidige ongemakken.
Gaarne hulp bij het volgende:
- link naar aanwezige goodies tijdens klus meeting Hilversum (was volgens mij beetje illegaal aangemeld, sorry nu A2 club lid zo als het heurt) oa uitlezen mogelijk?
- toegang werkplaats handboek zou erg fijn zijn voor distributieriem operatie bij de A2 Black Edition.
- toevallig iemand in regio Groningen met Lock tool ivm distributieriem?
- Had graag mijn collectie cassettebandjes weer eens afgeluisterd maar het verkrijgen van de unlock code heeft net iets meer voeten in de aarde dan leuk, radio uitbouw insteek clips anyone?
Voor het eerst in jaren loop ik naar mijn auto en bedenk mij dat de ontwerpers echt serieus hun best gedaan hebben

- Peter_Maathuis
- Moderator
- Berichten: 2709
- Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
- Locatie: Valkenswaard
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Is het gasklephuis netjes ingeregeld (met VCDS)?
Ja, in Hilversum is er altijd wel iemand die VCDS mee heeft (ik bijvoorbeeld
)
Het werkplaatshandboek is digitaal beschikbaar op het forum (voor leden - bezoek het besloten gedeelte) - je zou desgewenst de paar pagina's over distributie vervanging kunnen printen.
De lock tool om de nokkenassen vast te zetten kost geen vermogen - als je hem niet in de buurt kunt lenen, is aanschaffen ook een mogelijkheid...https://www.automotive-line.nl/product/ ... schap-vag/
Heb je een unlock-code via eBay proberen te krijgen? Ddaar heb ik goede ervaringen mee: voor minder dan een tientje heb je binnen een paar uur de code nadat je het serienummer van de radio heb doorgegeven. Met VCDS kun je het serienummer ook uitlezen - hoeft de radio er niet uit... Uitbouw-insteek-sleuteltjes zijn ruim voorradig; ook daarvoor geldt dat ze weinig kosten...https://www.bol.com/nl/nl/p/demontage-s ... oductImage
Ja, in Hilversum is er altijd wel iemand die VCDS mee heeft (ik bijvoorbeeld

Het werkplaatshandboek is digitaal beschikbaar op het forum (voor leden - bezoek het besloten gedeelte) - je zou desgewenst de paar pagina's over distributie vervanging kunnen printen.
De lock tool om de nokkenassen vast te zetten kost geen vermogen - als je hem niet in de buurt kunt lenen, is aanschaffen ook een mogelijkheid...https://www.automotive-line.nl/product/ ... schap-vag/
Heb je een unlock-code via eBay proberen te krijgen? Ddaar heb ik goede ervaringen mee: voor minder dan een tientje heb je binnen een paar uur de code nadat je het serienummer van de radio heb doorgegeven. Met VCDS kun je het serienummer ook uitlezen - hoeft de radio er niet uit... Uitbouw-insteek-sleuteltjes zijn ruim voorradig; ook daarvoor geldt dat ze weinig kosten...https://www.bol.com/nl/nl/p/demontage-s ... oductImage
-
- Audi A2 clublid
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 09 jan 2025, 00:43
- Locatie: Hoogezand-Sappemeer
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Update: ja monteur was ook met gasklephuis bezig geweest.
Stationair aanzienlijk rustiger, vooral bij stapvoets rijden nog bokkerig.
Volgende week weer afspraak garage staan. Wordt dan gekeken naar: stationair draaien, permanente achterklep open melding, startmotor en elektrische ramen die storen. Voorlopig nog eventjes lang leve de garantie
Inmiddels de 1000km aangetikt tijd voor verse olie en filter voor het gereviseerde blok. Wat een enorm aanbod
Eigenlijk geen idee waar ik het blok happy mee maak. Na tijdje zoeken meer vragen dan antwoorden... Zit nu te denken aan https://www.winparts.nl/filters-vloeist ... 21628.html
Deze oké genoeg of mis ik wat?
Stationair aanzienlijk rustiger, vooral bij stapvoets rijden nog bokkerig.
Volgende week weer afspraak garage staan. Wordt dan gekeken naar: stationair draaien, permanente achterklep open melding, startmotor en elektrische ramen die storen. Voorlopig nog eventjes lang leve de garantie

Inmiddels de 1000km aangetikt tijd voor verse olie en filter voor het gereviseerde blok. Wat een enorm aanbod

Deze oké genoeg of mis ik wat?