Gegroet mede A2-ers!
Bij mijn jaarlijkse bezoek aan de APK garage zag ik m staan, 2250€ en 260k op de teller. Dat klonk niet echt fantastisch. Bij navraag bleek dat er wel wat aan gedaan was... De A2 bleek van familielid van een monteur geweest te zijn. De garage had oorspronkelijk het plan ff rijklaar maken. Beetje doorgeschoten daarin, want nu eenmaal gestart. Complete motor revisie gedaan, remmen, banden, koppeling en nog het een en ander. Nu in 1000km inrij periode.
Bevindingen tot nu toe:
- Wat een onrustig stationair lopende motor, 1400-1800rpm
-In 50km al meer foutmeldingen meegemaakt dan 4 jaar Aygo, ABS Ecr gezeur van roest door lang stilstaan volgens garage. Zou over moeten gaan???
Vast iets over te vinden op dit forum, nog geen tijd gehad...
Wat ben ik verder van plan?
-Interieur opfrissen
-Audio mogelijk, nog niet kunnen luisteren moet unlock code nog ontvangen
- trekhaak monteren
- Led lampen
Mijn grote A2 droom is ombouw naar EV, lijkt hij voor ontworpen te zijn. Weet iemand ondertussen welke kleur blauw het is? Tot zover...
Ik zag m staan en toen...
- MWE
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
- Bijlagen
-
- IMG_20250109_140638542_HDR.jpg (2.28 MiB) 731 keer bekeken
-
- IMG_20250109_140549485_HDR.jpg (4.53 MiB) 731 keer bekeken
-
- IMG_20250109_140645560.jpg (4.31 MiB) 731 keer bekeken
-
- IMG_20250109_140559830_HDR.jpg (3.9 MiB) 731 keer bekeken
-
- IMG_20250109_140609095.jpg (4.78 MiB) 731 keer bekeken
- DED@2
- Audi A2 clublid
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Hi,
Weet niet of het gepast is, maar gefeliciteerd met de aanschaf. Kleur is Cobaltblauw.
Begrijp ik het goed dat je een compleet gereviseerde A2 hebt gekocht met problemen/ foutmeldingen?
Weet niet of het gepast is, maar gefeliciteerd met de aanschaf. Kleur is Cobaltblauw.
Begrijp ik het goed dat je een compleet gereviseerde A2 hebt gekocht met problemen/ foutmeldingen?
Audi A2 ATL ‘04 - Akoya Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Silver CS Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Kristallblau under construction
Audi A2 AUA ‘01 - Ebonyschwarz Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Silver CS Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Kristallblau under construction
Audi A2 AUA ‘01 - Ebonyschwarz Pimped
- MWE
Motor/electronica technisch moet de lol cq het vertrouwen inderdaad nog komen. Bulletproof Aygo gewend... Ondertussen kijk er graag na, en het rijden, afgezien van de foutmeldingen, bevalt prima
Bedankt voor de juiste kleur!
Bedankt voor de juiste kleur!
- Peter_Maathuis
- Moderator
Welkom bij de club!
Mij lijkt cruise control inbouwen ook wel een mooie optie (wanneer de motor eenmaal netjes loopt ;-)
Over ombouw naar elektrisch is hier wel een en ander over te vinden. Reken op minimaal € 10k aan onderdelen en veel administratieve rompslomp met de RDW (individuele keuring in Lelystad etc.). Waarschijnlijk geef je meer uit dan een Tesla model 3 van 5..6 jaar oud (en die komt zeker verder dan de 100 km range van een A2e).
Misschien slimmer om een reeds omgebouwde A2 in Duitsland te scoren (invoer is gratis, E op kenteken wordt overgenomen).
Mij lijkt cruise control inbouwen ook wel een mooie optie (wanneer de motor eenmaal netjes loopt ;-)
Over ombouw naar elektrisch is hier wel een en ander over te vinden. Reken op minimaal € 10k aan onderdelen en veel administratieve rompslomp met de RDW (individuele keuring in Lelystad etc.). Waarschijnlijk geef je meer uit dan een Tesla model 3 van 5..6 jaar oud (en die komt zeker verder dan de 100 km range van een A2e).
Misschien slimmer om een reeds omgebouwde A2 in Duitsland te scoren (invoer is gratis, E op kenteken wordt overgenomen).
- MWE
Thanks!
Maandag naar de garage, nog ff afwachten fus. EV avontuur nog maar even uitstellen. Duitsland route lijkt inderdaad enige optie, na een beetje bij lezen op oa dit forum. Wel erg tevreden met de looks. Stiekem al aan het rondkijken voor een nummer 2...
Maandag naar de garage, nog ff afwachten fus. EV avontuur nog maar even uitstellen. Duitsland route lijkt inderdaad enige optie, na een beetje bij lezen op oa dit forum. Wel erg tevreden met de looks. Stiekem al aan het rondkijken voor een nummer 2...