Voorstellen

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Plaats reactie
wander

18 dec 2011, 20:43 0 x

Hallo Ik ben Wander.
Ik heb in oktober 2011 een Audi A2 1.4. benzine gekocht. Ik heb de A2 altijd een mooie en door de bouwwijze een bijzondere auto gevonden. Mijn A2 is blauw metallic. Volgens mij met de kleurcode LZ5R. De auto is altijd door Audi onderhouden geweest. Heeft nu ongeveer 165000 km op de teller staan. Ik heb na aankoop voor de zekerheid de distributieriem en spanrollen laten vervangen. De voorste lambda sonde is ook vervangen omdat het motormanagementlampje brandde.
<!-- ia0 -->A2 webfoto.jpg<!-- ia0 -->
erichollea2

18 dec 2011, 22:54 0 x

proficiat met de aankoop van de a2 .
this een mooi aperte kleur.
ben ook net a2 rijder, heb hier voor seat gereden ook vind ik een degelijke auto .

toen wij de a2 gekocht hadden, heb ik zelf direct, alles wat mij niet aan stond vervongen .

wat zijn uw eerste bevindingen van uw a2.

vg eric.
wander

19 dec 2011, 00:22 0 x

Hallo Eric.
Ik vind het een lekker rijdende auto die ook nog eens een keer groter aan doet dan hij is. Ik heb alleen elektronica problemen. Lampje motorstoring gaat aan en na het uitlezen van de storingscode en de reset blijft hij een paar dagen uit en dan ineens brand hij weer.
Ook zijn tijdens het rijden met een snelheid van ongeveer 135 km/u alle rem controlelampen gaan branden en viel het gas weg. na sleutel uit het contact nemen en opnieuw starten deed hij het weer.
Er is iets mis maar ik weet nog niet wat.
EasyRider

19 dec 2011, 01:29 0 x

[quote="wander"]Er is iets mis maar ik weet nog niet wat.[/quote]

Hi Wander, waar heb je 'm gekocht, heb je geen garantie? :?

[quote="wander"]Lampje motorstoring gaat aan en na het uitlezen van de storingscode en de reset blijft hij een paar dagen uit en dan ineens brand hij weer[/quote]

Hoe vaak heb je 'm laten reacetten?

Goed dat je direct een aantal onderdelen hebt vervongen! :)

Verder een erg mooie auto, zeer apert!
wander

19 dec 2011, 01:46 0 x

Met de distributie ook de waterpomp laten vervangen.
Na het vervangen van de voorste Lambdasonde is hij al weer twee keer aangegaan. Na het resetten blijft het management controlelampje een hele tijd uit en dan ineens start je de auto en brand het controlelampje weer.

Maar de andere storing waar de remcontrolelampjes rijdend op de snelweg gaan branden en je geen gas respons meer hebt is een stuk vervelender en gevaarlijk.

Voor de rest een heerlijke auto en netjes onderhouden.

Groet, Wander
audietje

19 dec 2011, 11:11 0 x

Gefeliciteerd met je automobiel.
Het is inderdaad een prettig idee om met iets bijzonders onderweg te zijn !
en.....een audi A2 veroudert niet !
Hoop dat je de electronica-perikelen de baas wordt.
groet audietje
Thck
Motortype: (nog) geen Audi A2

19 dec 2011, 11:18 0 x

Laat de remlicht schakelaar eens controleren! Bij een storing aan deze schakelaar gaat n.l. ook het motormanagentlampje branden! Misschien is er een relatie met het branden van de remlampjes.

Theo
Romulus

19 dec 2011, 14:22 0 x

Welkom Wander!
Mooie, tijdloze kleur.

Uit laten lezen zal jou helpen het antwoord op de storing(en) te vinden. Bij de benzinemotor is bij het gele motorlampje de EGR ook een goede verdachte. Laat hem eens uitlezen en post de storingscodes: meten is weten. (Gokken is dokken, en gissen is missen, maar dat wist je...)
wander

26 dec 2011, 20:34 0 x

Hallo.
Ik heb de A2 uit laten lezen en het blijkt dat de map sensor de foutcode veroorzaakt. Ik ga die sensor binnenkort laten vervangen en hoop dan dat alle controle lampjes uitblijven.
Eenieder bedankt voor het advies.
Groet

Wander
Plaats reactie