Bij dezen stel ik me even kort voor, wel zo netjes

Ben 18, woon in Weert, het midden van Limburg. Heb sinds een dikke maand een Audi A2 1.2 TDI op de oprit staan en ben er erg enthousiast over. Ik ben al mijn hele leven een liefhebber van allerlei auto's. Het was voor mij niet echt 'liefde op het eerste gezicht' met de A2, ik heb er erg lang aan moeten wennen, maar ondertussen kan ik de styling en stylingdetails zeker waarderen.
Ik heb mijn A2 uit 2003 in Capelle A/d Ijssel gekocht van een particulier. Het dingetje is ergens in 2010 vanuit Duitsland ingevoerd, had op het moment van verkoop 141.000km gelopen en een goede en uitgebreide onderhoudshistorie. Er ontbraken een paar zaken, zoals de bagagerollo en de bovenste laadvloer, maar beide onderdelen heb ik via een sloop kunnen krijgen (40 euro voor de rollo, best te doen!).
Verder is 'ie ook best netjes uitgerust en heeft hij de volgende opties:
- Climatronic
- Stoelverwarming
- Luidsprekers achter
- Audi Concert II (met afgeragde knoppen, dat wel)
- Winterpakket
Toen ik hem kocht waren de voorbandjes kaal, dat heeft me nog wat ruimte gegeven om te onderhandelen. Later bleken er Bridgestone Blizzak's LM-18 onder te zitten: winterbanden. Geen wonder dat ze afgelopen zomer snel zijn gesleten. Nogal onoplettend. Afgelopen maand via marktplaats een set originele lichtmetalen ("magnesium") velgen met zo goed als nieuwe Ecopia-banden erop geregeld voor (slechts?) 320,- euro.
De moeder van een goede vriend van me rijdt ook een A2 (2002, 1.4 met slechts 56DKM). Leuk plaatje:
(Links is mijn 1.2 TDI)

Ik ben van plan om er mistlampen in te gaan zetten. Als je de fronten op de foto naast elkaar ziet blijkt dat het echt wel optisch gezien meerwaarde heeft.
Waarom een A2 1.2 TDI?
Ik studeer in Venlo, zo'n 50km hier vandaan, maar helaas waanzinnig slecht bereikbaar via het OV. Met de auto kost het me enkel zo'n 35-40 minuutjes, met het OV van deur tot deur ongeveer 2 uur. Forse tijdswinst. Ook ben een ZZPer, zakelijk gezien ook een heel fijne auto. Absoluut geen stereotype jongeren-/petjesbak, maar ook geen drugsrunnerskar. Gewoon leuk en representatief.