Ik zal me even voorstellen

Stel hier jezelf en je A2 voor.
jnobel

05 jan 2012, 17:33 0 x

Hallo allemaal,

Ik zal me even voorstellen.
Ik ben Johan uit Voorburg, sinds november 2000 rijd ik in mijn A2, nu inmiddels zo'n 160.000 km.
Eerst als lease auto via mijn voormalige werkgever, daarna gekocht van de lease maatschappij.
Hij is dus tweedehands, maar ik ben wel de eerste berijder ;)

Afbeelding

Het is een 1.4 benzine, met de Airco + leren stuur uitbreiding.

Ik ben er altijd erg tevreden mee geweest, af en toe wat probleempjes hier en daar, het is een eigenzinnig karretje....

Groeten,
Johan
Gompie

05 jan 2012, 17:40 0 x

Hallo en welkom op dit forum!
Zou je willen delen wat voor probleempjes je hebt gehad (gedeelde smart is halve smart ;) )
en gebruikt jouw A2 ook olie? Er zijn hier weinig forumleden die hun A2 van nieuw af aan hebben.
Groeten Gompie
jnobel

05 jan 2012, 18:35 0 x

[quote="Gompie"]Hallo en welkom op dit forum!
Zou je willen delen wat voor probleempjes je hebt gehad (gedeelde smart is halve smart ;) )
en gebruikt jouw A2 ook olie? Er zijn hier weinig forumleden die hun A2 van nieuw af aan hebben.
Groeten Gompie[/quote]

Hallo Gompie, dank voor de hartelijke ontvangst!

Voorgaande problemen

Eigen schuld: toen ik hem in 2000 kreeg heb ik na 15 minuten de velgen al gekrast, nog niet gewend aan lichtmetalen velgen en de wat minder hoge banden, stoeprandje "meegepakt" bij het parkeren...

De voorruit is een keer vervangen (gelukkig nog in de lease tijd), er zat toen een enorme scheur in door een steentje. De vervanging lijkt ook wat steviger

Het relais voor de richtingaanwijzers is een keer vervangen, die deed maar een klik. Daarbij heeft de garage trouwens het plastic rond de pook weten af te breken. Dat heb ik daarna zelf maar gelijmd om niet weer langs de garage te hoeven

Ik heb een periode gehad dat willekeurig alle waarschuwingslichtjes aan gingen en de auto geen kracht meer leek te hebben. Dat bleek de "noodloop" te zijn, dan bepaalt de elektronika dat er voorzichtig moet worden gereden. Ik heb toen de codes laten uitlezen en resetten, maar het kwam dan ineens af en toe terug. Wat opviel was dat er in de meldingen steeds "spanning te laag" stond. Toen heb ik dus op de gok de accu vervangen en dat hielp, dat probleem is nooit meer voorgekomen.

De airco lijkt te lekken, want die is al twee keer gevuld moeten worden. Men kan echter geen lek vinden, dus dat lijkt een (twee)jaarlijks ritueel te worden.

Een paar jaar geleden stopte de remote van de deurvergrendeling. Het ligt niet aan de batterijtjes of aan het inleren van de sleutels, dat heb ik gechecked.
Waarschijnlijk is het de befaamde CCU / Comfort module.
Ik doe dus sindsdien maar zonder, die dingen blijken vrij prijzig.

Eerder vergeten: (door threads die ik lees word ik aan steeds meer herinnerd :-) )
- 1 veer voor is vervangen nadat die brak, ze kunnen broos worden in de winter
- Stabilisator stang vervangen na "gerommel in het vooronder"
- De handremknop werd een keer gelanceerd. Intern was een kunststof deel gebroken, kon de handrem niet meer aantrekken
- Buitenspiegel links vervangen na dat 'ie er 's ochtends ineens af lag. Kennelijk een verveeld fietsend tienertje (190 Euro, stom tienertje)

Het probleem waar ik op dit moment mee kamp heb ik zojuist gepost in de volgende thread:

http://www.audi-a2.nl/a2-veranderd-in-e ... t1242.html

En dat is een zeek vervelend probleem en ik ben er nog niet uit.. Wellicht toch maar een tochtje naar de dealer, mits ik tenminste veilig kan rijden zo en daar heb ik mijn twijfels over...

** Bovenstaand probleem is dus inmiddels opgelost door vervanging (zelf) van de CCU á € 357,- **

Laatst gedaan: kentekenlampje vervangen (is echt 5 minuten...)

Olieverbruik
Ik had in het begin de longlife olie (zo heet dat geloof ik), op een gegeven moment begon hij daarvan wel veel te gebruiken, moest op weg naar Frankrijk plots een paar keer bijvullen zelfs. Het lampje/piepje gaat trouwens wel erg laat af, als je dan olie peilt lijkt het gewoon echt droog!

Tegenwoordig gebruik ik wat dikkere olie op advies van mijn lokale (niet Audi) garage, omdat de motor al wat ouder is en er dus wat meer speling is hier en daar.
Nu verbruikt 'ie niet opvallend veel.

Oef, dat is toch een aardig verhaal geworden ;)

Groeten,
Johan
Gompie

05 jan 2012, 19:03 0 x

Dank voor je verhaal. Laat de auto eens uitlezen en als het toch de comfort module is en
niet de kabelboom, dan kun je die module opsturen naar Lau, te vinden op het Duitse forum.
Hij repareert die dingen en dat is veel goedkoper dan nieuw.
Lijkt me erg vervelend probleem!
Sukses, Gompie
jnobel

05 jan 2012, 19:17 0 x

Dank je voor de tip, uitlezen is inderdaad een logische eerste stap.

Ik heb hier een lokale garage (1 straat uit en dan 50m) die dat kan. Dat moet wel te rijden zijn al knipperend (30km zone).

Over Lau heb ik inderdaad wel eens gelezen toen mijn afstandsbediening uitviel.
Ook op het Engelse forum wordt hij regelmatig genoemd.
Eigenlijk zou het best logisch zijn dat die de comfort module de kwade is..
Ik zal de uitkomst wel melden, wellicht hebben er meer wat aan.

Groeten,
Johan

[quote="Gompie"]Dank voor je verhaal. Laat de auto eens uitlezen en als het toch de comfort module is en niet de kabelboom, dan kun je die module opsturen naar Lau, te vinden op het Duitse forum.
Hij repareert die dingen en dat is veel goedkoper dan nieuw. Lijkt me erg vervelend probleem!
Sukses, Gompie[/quote]
audietje

06 jan 2012, 09:09 0 x

Hartelijk welkom Johan,
Ik woon in rijswijk dus we zullen elkaar vast wel eens tegenkomen.
Let op een kastelrote (bruin metallic) A2 1.4 met een mooie sticker links onder de achterspoiler.
Met betrekking tot je electronica-problemen stak ik je al een hart onder de riem (kerstboomaudi)
groet
audietje
erichollea2

07 jan 2012, 19:05 0 x

hoi johan wauw dat lees je niet veel iemand die zo lang in de zelfde auto rijd :mrgreen: :mrgreen: .
volgens mij dus wel een tevreden a2 rijder :D .

als blijkt dat het de comf module is die stuk is zou ik deze zeker vervangen .
mischien dat de centrale deur vergrendeling dan ook weer paraat is .

vg eric .
jnobel

07 jan 2012, 20:34 0 x

Hi Eric,

Ja, nog steeds geen behoefte aan een andere... Ik vind de hoge zit ook zo prettig, dan wil je niet meer terug.

Groeten,
Johan

[quote="erichollea2"]hoi johan wauw dat lees je niet veel iemand die zo lang in de zelfde auto rijd :mrgreen: :mrgreen: .
volgens mij dus wel een tevreden a2 rijder :D .
als blijkt dat het de comf module is die stuk is zou ik deze zeker vervangen .
mischien dat de centrale deur vergrendeling dan ook weer paraat is .
vg eric .[/quote]
jnobel

13 jan 2012, 18:26 0 x

Hé, volgens mij zag ik er vandaag een in die kleur door Voorburg rijden, komend uit de richting van Rijswijk, wellicht was jij dat?

Ik was 'incognito' en reed in de Lancia Y (ook uit 2000) van mijn vrouw..

[quote="audietje"]
Ik woon in rijswijk dus we zullen elkaar vast wel eens tegenkomen.
Let op een kastelrote (bruin metallic) A2 1.4 met een mooie sticker links onder de achterspoiler.
groet
audietje[/quote]
j.hoeben1

14 jan 2012, 14:12 0 x

[quote="Gompie"]Dank voor je verhaal. Laat de auto eens uitlezen en als het toch de comfort module is en
niet de kabelboom, dan kun je die module opsturen naar Lau, te vinden op het Duitse forum.
Hij repareert die dingen en dat is veel goedkoper dan nieuw.
Lijkt me erg vervelend probleem!
Sukses, Gompie[/quote]

Of naar mijn zoon die het voor een habbekrats kan onderzoeken en als hij het kan repareren worden daar wat kosten voor berekend. Het is maar een voorstel. (is hier al eens aangegeven op de site). Hij is derde jaars student elektronica aan de hoge school Eindhoven. Hij lost al meer dan regelmatig elektronica problemen op van welke aard dan ook.

Sjors
Plaats reactie