Beste A2 rijders van Nederland.
Na lang zoeken heb ik het geluk gehad om een 5 persoons Audi A2 te kunnen kopen.
Het gaat hier om een origineel Nederlands exemplaar.
De uitvoering is een 1.4 benzine Exclusive van 2002 in de kleur IJsland groen met een kilometerstand van 74.250.
We zijn de koning te rijk en heel erg trots op onze nieuwe aanwinst.
Nadat we onze Scenic hadden verkocht konden we deze Audi A2 rechtstreeks van de eigenaar overnemen.
Er zit een Becker Cascade 7944 radio installatie in.
Ben me in deze installatie aan het verdiepen.
P.s. zijn er A2 rijders die ervaringen hebben met deze installatie?
Nu heb ik een vraag aan jullie mede A2 rijders.
Wat me op valt is, dat als we de rechter deuren openen, de binnen verlichting niet gaat branden.
Op het display van het dashboard gaat dan ook de aanduiding dat er een deur open staat niet branden.
Als we één van de linker deuren of de kofferbak openen dan functioneert alles wel naar behoren.
Weet iemand wat dit kan zijn?
En is dit eventueel zelf makkelijk op te lossen?
Ik hoop dat iemand me op weg kan helpen om deze storing zelf te verhelpen.
Groeten,
Eric
Defect in binnen verlichting bij openen van rechter deuren.
Welkom Eric!
Eerste verdachten zijn de microswitches in de portiersloten. Zoek maar eens op het forum. Als verder alles naar behoren werkt, denk ik niet meteen aan het comfortregelapparaat o.i.d. Bij mij spelen beide achterdeuren weleens op dezelfde manier verstoppertje, vooral bij kouder weer.
Eerste verdachten zijn de microswitches in de portiersloten. Zoek maar eens op het forum. Als verder alles naar behoren werkt, denk ik niet meteen aan het comfortregelapparaat o.i.d. Bij mij spelen beide achterdeuren weleens op dezelfde manier verstoppertje, vooral bij kouder weer.
- Smarty707
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
De microswitchen gaan niet zo heel vaak kapot, ik denk eerder aan een kabelbreuk tussen deurstijl en deur zelf. Dit is in het algemeen bij Audi nogal een zwak item. Komt regelmatig voor dat bij meerdere deuren sommige kabels gewoon blank zijn, d.w.z. door ouderdom breekt de p.v.c. ommanteling door buigen (openen en sluiten van de deur) en voorzaakt dan vooral bij nat weer onderelkaar korte impulsen welke het komfortapparaat geweldig in de war kan maken of zelfs defekt.
Het is niet zozeer dat de kabel zelf breekt maar de isolatie ervan.
Even met zelfvulcaniserend band omwikkelen (goed straktrekken!) en dan zou het weer moeten werken vooropgesteld dat het komfortapparaat al niet de geest gegeven heeft. Dus niet te lang ermee rondrijden.
Groetjes
Smarty707
Het is niet zozeer dat de kabel zelf breekt maar de isolatie ervan.
Even met zelfvulcaniserend band omwikkelen (goed straktrekken!) en dan zou het weer moeten werken vooropgesteld dat het komfortapparaat al niet de geest gegeven heeft. Dus niet te lang ermee rondrijden.
Groetjes
Smarty707
Leder interieur, RNSE, komfortblinker, 6 gearbox,
Hm, Smarty, dan moet ik maar eens aan de slag denk ik
De verkopende garage heeft indertijd onder garantie beide portiersloten al vervangen, maar dat mocht niet baten. Omdat het euvel lang niet altijd optreedt, heb ik het maar zo gelaten (sporadische storingen zijn het lastigst op te sporen). Wel raar eigenlijk dat het bij mij de achterdeuren zijn en bij A23liter de rechtse (je zou zeggen dat linksvoor het meest gebruikt wordt en het eerste de geest geeft). Het doet me denken aan de achterklep van onze Golf indertijd, als je daar de achterwisser bediende, ging de achterruitverwarming aan (en sprong dus de zekering). De hele kabelboom bleek nog maar aan een zijden draadje te hangen... dat was een fraai klusje :oops:

De verkopende garage heeft indertijd onder garantie beide portiersloten al vervangen, maar dat mocht niet baten. Omdat het euvel lang niet altijd optreedt, heb ik het maar zo gelaten (sporadische storingen zijn het lastigst op te sporen). Wel raar eigenlijk dat het bij mij de achterdeuren zijn en bij A23liter de rechtse (je zou zeggen dat linksvoor het meest gebruikt wordt en het eerste de geest geeft). Het doet me denken aan de achterklep van onze Golf indertijd, als je daar de achterwisser bediende, ging de achterruitverwarming aan (en sprong dus de zekering). De hele kabelboom bleek nog maar aan een zijden draadje te hangen... dat was een fraai klusje :oops:
- duitse degelijkheid
A23liter welkom !
Bij mijn 1.2 TDI gaat de binnenverlichting ook niet branden als ik mijn rechter achterdeur open doet.
Dus ga ik maar eens de draadjes tussen de deuren checken,zoals smarty 707 voorschrijft...
ANYWAY
Bij mijn 1.2 TDI gaat de binnenverlichting ook niet branden als ik mijn rechter achterdeur open doet.
Dus ga ik maar eens de draadjes tussen de deuren checken,zoals smarty 707 voorschrijft...
ANYWAY