Even voorstellen.

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Plaats reactie
Mario A2

15 jan 2012, 22:53 0 x

Hallo allemaal !

Sinds gisteren (14-01-2012) ben ik de trotse eigenaar van een mooie zwarte 1.4 benzine A2 proline.
KM stand 108000 km en ingevoerd uit Duitsland. De vorige eigenaresse schijnt volgens de handelaar die hem heeft ingevoerd de vrouw te zijn geweest van de magazijnchef van een audi dealer. Dus ik vermoed dat het qua onderhoud wel goed zit.
Ben er erg blij mee aangezien hij erg lekker rijdt en er zit een mooi panoramadak in.

Het enige wat me opvalt is dat ik de motor een tikkend geluid hoor maken, maar dat zal er wel bij horen ?! Of kan iemand mij hier iets over vertellen ?
Ik hoop dat mijn lidmaatschap aan dit forum mij en de andere forumleden veel goeds zal brengen ! In welk opzicht weet ik nog niet want ik ben i.i.g. niet echt een sleutelaar, maar kan wel goed dingen nadoen ! :D

Groeten,
Mario (A2)
j.hoeben1

15 jan 2012, 23:43 0 x

Hallo Mario A2,
Welkom op dit forum maar hier worden nieuwe leden altijd gevraagd foto's te laten zien. ;)
Wat die tikken betreft is mij niet bekend maar misschien weten onze techneuten onder ons jouw hier meer over te vertellen.

Veel succes en veilige kmters gewenst.

Gr. Sjors
audietje

16 jan 2012, 09:13 0 x

mijn A2 tikt ook. als de motor op bedrijfstemperatuur is is het een stuk minder dan koude motor.
Wat ik zo op het forum heb opgestoken kunnen het de klepstoters zijn en daar kan mijn audi oud mee worden (zonder te verouderen)
gefeliciteerd met je aanwinst Mario A2. Kun je een paar foto's van je automobiel plaatsen ?
groet
audietje
Romulus

16 jan 2012, 16:11 0 x

Welkom Mario!

Je weet dat bij de loodgieter thuis de kraan vaak lekt en de auto van de automonteur dus ook best stuk kan zijn? ;) Ik ga ervan uit dat je er de ingevulde en afgestempelde onderhoudsboekjes bij hebt die aantonen dat het met 't onderhoud inderdaad wel goed zit.

Dat tikken kan allerlei oorzaken hebben. Geluiden zijn via de PC moeilijk te diagnostiseren. Laat er eens iemand naar luisteren die er verstand van heeft. Of beter nog, als je garantie hebt, ga ermee terug en leg het voor. Het meest voor de hand liggend zijn de klepstoters, maar er zijn nog wel wat meer opties.

Veel veilige kilometers en (dank Rens) houd de glimmende kant boven!
Plaats reactie