Zandman zegt hoi!

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Plaats reactie
Zandman

16 jan 2012, 13:30 0 x

Goede middag allemaal,

Ik had me al eerder aangemeld op dit forum om wat aankoopinfo op te doen. Maar had me nog niet voorgesteld. Dus bij deze! Ik ben Frederik en heb 3 weken geleden een A2 gekocht.

Het is een blauwe A2 1.4 16v van 11-2001.

De wagen heeft de volgende opties:
- mistlampen
- cruise control
- electrische ramen voor
- sportinterieur (zwart, links en rechts hoogte verstelbaar / lendesteun electrisch)
- leren stuur, pook en handrem
- open sky
- automatische airco
- dubbele bodem kofferbak
- en zo nog wat dingen...

met 135.000 km op de teller kan deze auto nog wel even mee denk ik.

Zal binnenkort even wat foto's posten.

Helaas werkt het open sky dak niet goed. Ik lees dat het vaker voorkomt. Ook kan ik helaas geen gebruik meer maken van de audi garantie als ik het goed heb?? Zijn er mensen die ervaring hebben met het repareren van zo'n dak? Het eerste paneel komt na een korte vertraging wel open, maar ik denk niet ver genoeg. het achterste paneel blijft dicht. Geen gekke geluiden en hij sluit nog goed. Tot dat ik weet wat het probleem is blijf ik er maar van af.....

Ook had ik graag dakdragers gehad, maar weet iemand welk type ik hebben moet i.v.m. het open sky dak??

Graag hoor ik van jullie!

P.s. jullie hebben een leuk forum!
Romulus

16 jan 2012, 16:00 0 x

Dank je en welkom!

De specs van je nieuwe aankoop klinken goed, daar kun je nog veel plezier aan beleven.
Over het Open Sky probleem kan andere Thijs (mx-man) je mogelijk helpen, hij heeft eens aan zijn dak gesleuteld.

Dat we op dit leuke forum :mrgreen: van foto's houden, wist je? ;)
Veel plezier ervan!
sanders

16 jan 2012, 19:15 0 x

hallo zandman.

als het achterste paneel blijft hangen even met je hand omhoog helpen. heb ik met de mijne ook gehad in het tweede glaspaneel in het midden zit een opzet die blijft dan in het vaste paneel hangen.
open sky open bewegen tot die niet meer verder gaat en bij zag je dan van het tweede paneel de buitenkant iets omhoog staan en in het midden vast, de buitenkant met je hand omhoog duwen tot het paneel in het midden los springt en dan kan die verder open. ik heb toen het opzetje aan het tweede glaspaneel ingevet en sindsdien blijft die niet meer hangen.

suc6

gr sanders
Okumaatje

18 jan 2012, 12:18 0 x

Welkom,

Mijn Open Sky werkt ook niet helemaal naar behoren maar zodra het wat knapper weer wordt ga ik de hemel etc. eruit halen. Ik moet mijn kabel vernieuwen. Daarna kan ik je desnoods meer op de hoogte brengen.

Ik heb zojuist originele dakdragers met een koffer voor mijn A2 gekocht maar volgens de dealerinfo mag deze niet op de Open Sky uitvoering. Dit heeft waarschijnlijk met de dakbelasting te maken.
Ze passen in ieder geval prima alleen kan het dak dan niet meer open aangezien het rubber van de drager net op het dak komt.
falcon

18 jan 2012, 20:33 0 x

[quote="Okumaatje"]Ik heb zojuist originele dakdragers met een koffer voor mijn A2 gekocht maar volgens de dealerinfo mag deze niet op de Open Sky uitvoering. Dit heeft waarschijnlijk met de dakbelasting te maken. Ze passen in ieder geval prima alleen kan het dak dan niet meer open aangezien het rubber van de drager net op het dak komt.[/quote]
Heb ook OSS icm de originele dragers. Heb er al eens rond de 150 kg mee vervoerd (gipsplaten) en dat ging prima. Ik zou er niet met dat gewicht mee naar de wintersport rijden, maar met 'n dakkoffer met tassen durf ik 't rustig aan. De pootjes rusten inderdaad keurig op 't aluminium en niet op 't glas. Zie ook dit topic voor foto's.
Zandman

21 jan 2012, 21:16 0 x

Hallo heren!

Was even een weekje weg... Bedankt voor jullie reactie's! Dus als ik het goed begrijp dan kan ik gewoon de dragers gebruiken die ook worden toegepast op de A2 zonder oss??

Mocht iemand foto's hebben van deze dragers gemonteerd, dan hou ik mij aanbevolen!

grtz.
mx-man
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

21 jan 2012, 21:35 0 x

hier trouwens een handleiding om het OSS te repareren. t heeft mij aardig op weg geholpen

Thijs
Plaats reactie