Co'tje met een A2 1.2 TDI

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Plaats reactie
co'tje

22 mar 2012, 22:57 0 x

Sinds vandaag de gelukkige eigenaar van een A2 1.2 TDI.
Bouwjaar 2005, 190.000 km, nieuwe bak en originele Nederlandse auto. Donkere bekleding is bijna als nieuw. Van buiten een paar hele kleine plekjes. Al met al erg netjes voor een auto uit 2005.

Rijdt echt geweldig en veel ruimer dan ik had verwacht.
Paar dingen om te doen: extra bekerhouder, zomerbanden eronder en de rooklucht eruit krijgen.
Iemand tips om de auto weer fris te laten ruiken?
Ben_3L

23 mar 2012, 13:01 0 x

Hoi Co'tje en welkom!

Ik geloof dat ik de A2 die je gekocht heb laatst op Marktplaats heb zien staan, kan dat kloppen ? :)

Wat betreft de rooklucht proberen te verminderen/verdrukken heb ik de volgende link gevonden:
http://www.audiforum.nl/forum/interieur ... rieur.html

Ik zou eerst 'ns naar de lokale Action gaan en daar een bus Textielreiniger halen voor 1,99 (of in die richting). Is een schuim dat je op je bekleding spuit en met een borstel of doek kunt uitwrijven. Laat een frisse geur achter en werkt tegen allerhande vervuilingen. Uit ervaring ideaal voor de (water)vlekgevoelige bekleding van de A2.

Meguiars heeft Odor Eliminator, hier verkrijgbaar: http://carclean.nl/product/Meguiars/Odo ... 01709.aspx

Mochten dit soort middeltjes niet baten en je stoort je er erg aan, kun je het interieur ook met een stoomcleaner (laten) behandelen.

Ik weet niet of je ergens onderhoudshistorie kan terugvinden of je interieurfilter recent nog is vervangen, maar het kan zinvol zijn om die eens te vernieuwen. Dit filter kun je verwisselen via een soort klepje linksonder het dashboardkastje. Als het filter vol met "rommel" zit, wordt dit natuurlijk min of meer door het interieur van je auto geblazen. Zie http://www.audi-a2club.de/wiki/index.ph ... raumfilter

Veel geluk met je aanschaf! (Plaats eens wat foto's als je tijd hebt 8-) )
Hovinga

23 mar 2012, 15:44 0 x

Welkom!!

Rookgeur kun je goed laten verwijderen door een ozon behandeling. Heb ik ook laten doen icm complete interieur reinigen. Is je A2 weer als nieuw.

Succes
co'tje

25 mar 2012, 14:31 0 x

De eerste dagen rijden bevallen prima! Heerlijk stil en met winterbanden 3,7L/100km.

Komende week de A2 naar de poetser brengen. Inclusief interieur grondig reinigen en een ozon behandeling. Ook het interieurfilter gelijk maar vervangen.

Dan de originele " magnesium" velgen eronder en dan zal ik een paar foto's maken.
co'tje

25 mar 2012, 14:32 0 x

[quote="zeurpiet"]Zet eens een pond koffie op een bord een nacht in de auto. Wij deden dat vroeger wel eens en het werkt verbluffend goed.[/quote]

Vannacht trouwens een schaal met koffie in de auto gezet. Ben benieuwd of dat al iets heeft geholpen ;)
jmkoole
Motortype: (nog) geen Audi A2

25 mar 2012, 17:26 0 x

Gefeliciteerd met de aankoop van je A2 1.2 TDI.
Het is absoluut een fijn wagentje en heerlijk zuinig. 1 op 30 gemiddeld is echt haalbaar!
Rooklucht kun je met een ozongenerator bestrijden (). Blijft altijd wel een beetje achter, vooral op warme dagen komt die lucht toch weer wat naar boven. Realiseer je dat die rook overal in is doorgedrongen. Met stoomreiniging pak je het probleem maar deels aan. Het zit niet alleen in de bekleding, maar in alle kunststofdelen in de hele auto, dus ook onder het dashboard, in de hemelbekleding en deuren etc.
Veel rijplezier.
VW Golf 1.5 TSI Sportsvan (2019) | VW Golf 1.4 TSI GTE (2015)
EasyRider

06 apr 2012, 20:13 0 x

Welkom co'tje, en gefeliciteerd met je mooie A2 1.2 TDI! :)

Heeft de koffie in de auto geholpen?
rolf
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

22 apr 2012, 18:58 0 x

Gefeliceerd met je aankoop!

Rooklucht is een vervelend geurtje om eruit te krijgen.
Het zit vooral in het tapijt en de bekleding van de stoelen en de hemel.
Het tapijt en de stoelen en de hemel zou je eens schoon kunnen (laten?) maken met (water verdund 1:10) APC (all perpose cleaner) in combinatie met een extractor.
Zelfs innevelen, inwerken met een zachte borstel en daarna afnemen met een badstof handoek zou al een heleboel kunnen schelen.
Deze verdunde APC kun je ook gebruiken voor het reinigen van kunstof delen (dash etc) en daarna behandelen met een dressing, bijv. Poorboys world Natural Look.
Dit aanbrengen met een badstof pad of washandje en daarna uitwrijven met een microfiber doek.
Ruikt heerlijk naar amandeltjes en geeft een mooie matte finish.
Plaats reactie