Cynth met 1.4'tje 5-zits
Hallo,
Sinds gisteren ben ik in het bezit van een zwarte A2 met, jawel het is gelukt, een driezits achterbank!! 8-) Het is zowaar een Hollandse auto. Bijna 75000km op de teller, 4 elektrische raampjes en een trekhaak. Historie is bekend en er zit NAP op, dus een redelijk degelijke keus.
Wat een interessante zoektocht was dit. Er zijn momenten geweest dat ik dacht, koop toch iets gewoons! Het halve land doorgereden om een paar keer flink teleurgesteld te worden (nieuwstaat, ja ja). De 'keuzes' (of misschien moet ik zeggen 'kansen') liepen wel erg uiteen. De driezitsbank had ik eigenlijk al opgegeven en we hadden een leuk en net karretje gezien met erg veel opties, maar natuurlijk wel een kapot dakkie, toen de 5 zitter voorbij kwam. Hij is heel netjes en gelukkig met een degelijke historie, dus dan maar wat minder opties. Vond mijn partner wat minder spannend, maar toeters en bellen kun je er naar mijn mening later ook nog op zetten. Er zitten wel wat chromen stripjes op waarvan ik me afvraag hoe die er zijn gekomen. Ik ben er nog niet uit of ik ze nou mooi vind of niet (heeel storend is het niet).
De rit naar huis was in ieder geval genieten genieten! Nu maar hopen dat hij ook zo goed is als hij lijkt te zijn, maar dat heb je natuurlijk altijd met een 2e hands auto. Zodra ik zelf eens een degelijke foto heb gemaakt, zal ik er een plaatsen.
Groetjes,
Cynth
Sinds gisteren ben ik in het bezit van een zwarte A2 met, jawel het is gelukt, een driezits achterbank!! 8-) Het is zowaar een Hollandse auto. Bijna 75000km op de teller, 4 elektrische raampjes en een trekhaak. Historie is bekend en er zit NAP op, dus een redelijk degelijke keus.
Wat een interessante zoektocht was dit. Er zijn momenten geweest dat ik dacht, koop toch iets gewoons! Het halve land doorgereden om een paar keer flink teleurgesteld te worden (nieuwstaat, ja ja). De 'keuzes' (of misschien moet ik zeggen 'kansen') liepen wel erg uiteen. De driezitsbank had ik eigenlijk al opgegeven en we hadden een leuk en net karretje gezien met erg veel opties, maar natuurlijk wel een kapot dakkie, toen de 5 zitter voorbij kwam. Hij is heel netjes en gelukkig met een degelijke historie, dus dan maar wat minder opties. Vond mijn partner wat minder spannend, maar toeters en bellen kun je er naar mijn mening later ook nog op zetten. Er zitten wel wat chromen stripjes op waarvan ik me afvraag hoe die er zijn gekomen. Ik ben er nog niet uit of ik ze nou mooi vind of niet (heeel storend is het niet).
De rit naar huis was in ieder geval genieten genieten! Nu maar hopen dat hij ook zo goed is als hij lijkt te zijn, maar dat heb je natuurlijk altijd met een 2e hands auto. Zodra ik zelf eens een degelijke foto heb gemaakt, zal ik er een plaatsen.
Groetjes,
Cynth
- Thck
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Een A2 uit 2001 met slechts 75000KM op de teller is een uitzondering en moet je dus koesteren. En dan ook nog zo'n mooi zwarte.(zal nog wel behoorlijk wat gekost hebben want de verkopers weten ook wat ze hebben staan en zker met die KM-stand.
Wel even uitzoeken of de distributieriem vervangen is! Gezien de KM-stand niet nodig maar ingevolge het aantal jaren zeer zeker.
Voorkomen is beter dan genezen(en veel goedkoper ook)
Plaats eens een paar foto's, m.n. van die chrome stripjes.
Veel rijplezier ermee.
Theo
Wel even uitzoeken of de distributieriem vervangen is! Gezien de KM-stand niet nodig maar ingevolge het aantal jaren zeer zeker.
Voorkomen is beter dan genezen(en veel goedkoper ook)
Plaats eens een paar foto's, m.n. van die chrome stripjes.
Veel rijplezier ermee.
Theo
De distributieriem is gelukkig in 2009 vervangen bij 46000km, iets waar ik ook wel op let. Een fijn idee. Ik zal kijken of het me morgen lukt een paar fotootjes te maken, ook van de stripjes.Een A2 uit 2001 met slechts 75000KM op de teller is een uitzondering en moet je dus koesteren. En dan ook nog zo'n mooi zwarte.(zal nog wel behoorlijk wat gekost hebben want de verkopers weten ook wat ze hebben staan en zker met die KM-stand.
Verder houd ik er eigenlijk niet zo van om met prijzen te gooien, maar ik denk dat we het in dit geval leuk gedaan hebben met 5550 euries inclusief een (kleine) onderhoudsbeurt.
Bedankt voor jullie reacties!
Cynth
- Thck
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Voor die prijs heb je naar mijn mening (er vanuit gaande dat de auto zo goed is als je beschrijft) een heel goede deal gemaakt, ik zou die van mij (2001 1.4 benz. met net 90.000km) er niet eens voor weg doen!
Theo
Theo
- Rinus
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Gefeliciteerd met je aanschaf.Goede deal lijkt mij. De onze zat in plm hetzelfde bedrag, alleen dan met 97.000 op de klok en ook met NAP.
En die opties...hoe minder hoe beter. Kan alleen maar kapot, en je hebt ze eigenlijk toch niet nodig.
En die opties...hoe minder hoe beter. Kan alleen maar kapot, en je hebt ze eigenlijk toch niet nodig.
Welkom hier en veel veilige kilometers toegewenst in je nieuwe aanwinst. Bedoel je chromen stripjes aan de buitenkant of aan de binnenkant? Dat laatste zit er bij mijn auto ook voldoende in, (dashboard,"edition" dorpelstrip) ik was daar aanvankelijk sceptisch over maar ik vind het nu wel wat hebben.
Kortom: inderdaad tijd voor een paar foto's.
Kortom: inderdaad tijd voor een paar foto's.