Sinds kort hebben mijn vrouw en ik beide een gele ColourStorm. Omdat we al door een ander forumlid gespot en gemeld zijn op dit forum, wil ik ons even voorstellen.
Om onze vaste (auto)lasten te verlagen wilden wij beiden een kleinere en lichtere/zuinigere auto. Mijn vrouw had een New Beetle 1.9 TDI, en ikzelf had een Mercedes S320CDI. De Beetle viel nog enigszins mee qua kosten, maar op mijn s-klasse liep ik behoorlijk leeg, ondanks dat ik al het onderhoud (beurten, onderstel, motor etc.) zelf deed en de onderdelen van Ebay kocht. De vaste lasten waren hoog, en de kilometerstanden ook.
Beiden dus op zoek naar wat anders, en beiden vonden we de A2 eigenlijk het leuks van alle kleine autos. Een eigenzinnige, auto met klasse en duurzaamheid. De business-case was ook glashelder. Het scheelt ons ruim 3000 euro per jaar, en dat is nog exclusief onderhoud en afschrijving. Het gingen er dus meteen 2 worden. De ColourStorm edities vonden we het mooist vanwege hun zeldzaamheid en stoere uitstraling. In Nederland waren we dan al gauw uitgezocht, want er was er géén te vinden. Behalve dan 1 met met benzine motor, maar we wilden perse diesels. In duitsland stonden er 2 tekoop, waarvan één met open sky. Een optie die we toch graag wilden.
In Jena, een klein plaatsje in de voormalige DDR heb ik uiteindelijk de mijne gekocht. We hebben hem in 1 dag opgehaald. Om 03:00 in de nacht vertrokken; we hadden een afspraak om 09:00. Ruim 600 KM enkele reis. Pff, wat een rit. Aldaar met de formidabele hulp van de verkoper alle paperassen geregeld (kenteken, zoll, verzekering etc.) en nog dezelfde dag weer 600 KM terug gekacheld. Een hele lange dag, maar het was het waard. Mooie ervaring en een nog mooiere auto. Als nieuw! Invoer en kenteken was binnen 5 dagen geregeld. Mijn eerste APK is pas over 2 jaar, want ze nemen bij het RDW het TUV interval over, ongeacht de leeftijd van de auto. Ook een mooie bijkomstigheid, net als de BPM aangifte. Die doe je op basis van CO2-uitstoot en niet meer op basis van de waarde-tabel zoals vroeger. Scheelt dus als je een zuinige auto hebt.
Mijn vrouw had ondertussen de moed al bijna opgegeven om er ook één te vinden, toen er in Nederland ineens 1 tekoop werd gezet. En precies de goede ook. Diesel, relatief lage KM stand en met Open Sky. Net als mijn A2 origineel uit Duitsland en ook in zeer goede staat, dus daar hoefden we niet lang over te denken. Binnen 1.5 week hadden we dus beiden een nagenoeg identieke A2. En we zijn er superblij mee! Niet in de laatste plaats voor de vele thumbs-up! die we krijgen. Zeker als we 's morgens achter elkaar de wijk uit rijden naar werk. 2 identieke A2's achter elkaar in de file is geen alledaags gezicht.
Nog even de details:
his: 1.4 TDI 66KW, 107.000 KM, 5-zits, S-line, clima, concert + 8 spkrs, Open Sky
her: 1.4 TDI 55KW, 146.000 KM, 4-zits, clima, concert + 8 spkrs, Open Sky
Zijn er nog andere forumleden met een gele ColourStorm 1.4 TDI?
Groet,
Marcel en Mingli
p.s. Hier nog even wat foto's