voorstellen: Gele ColourStorm²

Stel hier jezelf en je A2 voor.
YellowFellow

25 mar 2012, 23:03 0 x

Hallo allemaal,

Sinds kort hebben mijn vrouw en ik beide een gele ColourStorm. Omdat we al door een ander forumlid gespot en gemeld zijn op dit forum, wil ik ons even voorstellen.

Om onze vaste (auto)lasten te verlagen wilden wij beiden een kleinere en lichtere/zuinigere auto. Mijn vrouw had een New Beetle 1.9 TDI, en ikzelf had een Mercedes S320CDI. De Beetle viel nog enigszins mee qua kosten, maar op mijn s-klasse liep ik behoorlijk leeg, ondanks dat ik al het onderhoud (beurten, onderstel, motor etc.) zelf deed en de onderdelen van Ebay kocht. De vaste lasten waren hoog, en de kilometerstanden ook.

Beiden dus op zoek naar wat anders, en beiden vonden we de A2 eigenlijk het leuks van alle kleine autos. Een eigenzinnige, auto met klasse en duurzaamheid. De business-case was ook glashelder. Het scheelt ons ruim 3000 euro per jaar, en dat is nog exclusief onderhoud en afschrijving. Het gingen er dus meteen 2 worden. De ColourStorm edities vonden we het mooist vanwege hun zeldzaamheid en stoere uitstraling. In Nederland waren we dan al gauw uitgezocht, want er was er géén te vinden. Behalve dan 1 met met benzine motor, maar we wilden perse diesels. In duitsland stonden er 2 tekoop, waarvan één met open sky. Een optie die we toch graag wilden.

In Jena, een klein plaatsje in de voormalige DDR heb ik uiteindelijk de mijne gekocht. We hebben hem in 1 dag opgehaald. Om 03:00 in de nacht vertrokken; we hadden een afspraak om 09:00. Ruim 600 KM enkele reis. Pff, wat een rit. Aldaar met de formidabele hulp van de verkoper alle paperassen geregeld (kenteken, zoll, verzekering etc.) en nog dezelfde dag weer 600 KM terug gekacheld. Een hele lange dag, maar het was het waard. Mooie ervaring en een nog mooiere auto. Als nieuw! Invoer en kenteken was binnen 5 dagen geregeld. Mijn eerste APK is pas over 2 jaar, want ze nemen bij het RDW het TUV interval over, ongeacht de leeftijd van de auto. Ook een mooie bijkomstigheid, net als de BPM aangifte. Die doe je op basis van CO2-uitstoot en niet meer op basis van de waarde-tabel zoals vroeger. Scheelt dus als je een zuinige auto hebt.

Mijn vrouw had ondertussen de moed al bijna opgegeven om er ook één te vinden, toen er in Nederland ineens 1 tekoop werd gezet. En precies de goede ook. Diesel, relatief lage KM stand en met Open Sky. Net als mijn A2 origineel uit Duitsland en ook in zeer goede staat, dus daar hoefden we niet lang over te denken. Binnen 1.5 week hadden we dus beiden een nagenoeg identieke A2. En we zijn er superblij mee! Niet in de laatste plaats voor de vele thumbs-up! die we krijgen. Zeker als we 's morgens achter elkaar de wijk uit rijden naar werk. 2 identieke A2's achter elkaar in de file is geen alledaags gezicht.

Nog even de details:
his: 1.4 TDI 66KW, 107.000 KM, 5-zits, S-line, clima, concert + 8 spkrs, Open Sky
her: 1.4 TDI 55KW, 146.000 KM, 4-zits, clima, concert + 8 spkrs, Open Sky

Zijn er nog andere forumleden met een gele ColourStorm 1.4 TDI?

Groet,
Marcel en Mingli

p.s. Hier nog even wat foto's

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
j.hoeben1

26 mar 2012, 08:14 0 x

Welkom, het ziet er leuk uit. Ik denk dat je regelmatig veel bekijks hebt als je samen wegtuft.

Veel geluk ermee.
Sjors
audietje

26 mar 2012, 10:10 0 x

één gele collorstorm is al mooi en bijzonder !
twéé gele collorstorms is een zeldzaam en bijzonder evenement !
En inderdaad: ook deze zijn niet verouderd. Integendeel zijn nog steeds hun tijd vooruit !
Mooie foto's.
veel plezier ermee !
groet
Audiet
p.s. nu nog een forumsticker erop
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

26 mar 2012, 10:37 0 x

Erg mooi !!! De C.S. blijft toch wel een bijzondere en stoere variant in mijn ogen, vooral in het geel. Zijn ze ook met het "gele" interieur? Ze zijn namelijk ook zonder de geelaccenten geleverd.
YellowFellow

26 mar 2012, 13:49 0 x

[quote="Rinus"]Zijn ze ook met het "gele" interieur?[/quote]
Onze 90PK'er heeft inderdaad ook een geel interieur. De 75 PK'er niet, die is zwart. Dat gele accent is erg fraai, maar ook verschrikkelijk besmettelijk hoor. Gelukkig zijn alleen de zittingen en de rugleuningen in het midden geel, en is de rest zwart. De deurpanelen zijn ook zwart en het plafond is lichtgrijs.
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

26 mar 2012, 14:01 0 x

Dat besmettelijke hab je zowiezo altijd al met lichte interieurs. Daarom nooit met vuile kleding erin gaan zitten (of vuile schoenen). En als de auto bij de garage is, moeten ze altijd zo'n beschermhoes op de stoel gebruiken. Ik gooi ook altijd oude matten voorin, die ik apart hou, als onze auto's naar de garage gaan. Ik heb in alle auto's op maat gemaakte automatten erin zitten (sommige met geborduurde logo's erin), en die hou ik het liefste schoon, maar vooral vetvrij. En in garage's ligt er nog wel eens vettigheid op de vloer.

Voor de rest goed schoonhouden, dan heb je er lang plezier van. Sommige mensen maken jammer genoeg van hun auto's aan de binnenkant een grote kliko. Bij onze auto's kan je, als het ware, van de vloer eten.
Thck
Motortype: (nog) geen Audi A2

26 mar 2012, 17:53 0 x

Ben benieuwd, zijn beide voorgangers er nu ook nog of zijn die inmiddels verkocht?

Overigens ben ik diverse keren in Jena geweest, ken dus die route goed. het is wel een mooie stad.

Gaan jullie nu ook iedere keer in je "eigen" A2 tje uit?

Veel plezier beide met de nieuwe aanwinsten.

Theo
Rens 79

26 mar 2012, 18:39 0 x

Een mooi stel,en dan bedoel ik die 2 gele.
veel veilige km's en hou de glimmende kant boven 2x
YellowFellow

26 mar 2012, 19:36 0 x

@Theo
Ja, de voorgangers zijn verkocht. En uit het oog, uit het hart kan ik je zeggen. Blij dat ik die s-klasse opgeruimd heb zeg. Het rijcomfort is ongeëvenaard, daar kan zelfs een A2 niet aan tippen :lol: maar ik tikte alleen aan MRB al 172 euro per maand af, bij een dieselverbruik van 1:10 :s hock:
Mijn vrouw had wat meer moeite met het afscheid van haar auto, want het was haar eerste.

Jena is inderdaad een leuk stadje. De vrouw van wie wij de auto kochten lieten ons foto's zien van vóór de bevrijding, en dat was hele andere koek! Huizen mochten geen kleur hebben. Alles moest of grijs of zwart zijn, alles grauw van de neerslag van alle steenkool-haarden enz. Nu is het een idyllisch klein vrolijk stadje. De mensen die we gesproken hebben waren allemaal zeer vriendelijk naar ons, ook in het meest bureaucratische deel -de Zulassungsstelle- Dat terwijl ons Duits, laten we zeggen, minimaal was :)
Oort

30 mar 2012, 14:59 0 x

Wat een leuk duo, jullie beide A2's Colour Storm! GE-WEL-DIG!!!
Ik ben dan ook niet geheel "onpartijdig", want (tadaaaaaa.....) ik heb zojuist (!) een Imola gele Colour storm gekocht. Een benzine, weliswaar. Oók met Open Sky glazen dak, Audi Concert Radio/CD, het interieur met gele accenten en de originele 17 inch LMV. TROTS!!!
Kortom, aan de buitenkant gelijk aan jullie beide Colour Storms.

Zodra ik onze A2 heb (zal over een weekje zijn), maak ik foto's en "stel ik me ook even uitgebreider voor".

Heel veel fijne, veilige kilometers gewenst!

Wim
Plaats reactie