Van Renault naar Audi

Stel hier jezelf en je A2 voor.
zoop

08 mei 2012, 12:20 0 x

Dag allemaal,

Ik ben Vincent en tot mijn grote verbazing plots eigenaar van een Audi. Ik heb hiervoor 2 clio's, een golf en drie renault megane's gereden.

De 2 liter megane moest het veld ruimen omdat ik zuiniger wilde gaan rijden. Ik was dus op zoek naar een polo'tje. Gisteren zag ik 's ochtends een A2 op marktplaats staan die rond de prijs lag van wat ik een week eerder voor mijn Megane kreeg. Ik besloot te gaan kijken en vraag me nu al een dag af waarom ik niet veel eerder een tweedehands A2 heb gekocht. Wat een schatje! :D

Het is een zilveren (hah!) 1.4 uit 2001. Ik vind hem er nog erg netjes uitzien voor een auto van 11 jaar oud. Gelukkig vallen krasjes op zilver niet zo op.

Mijn startmotor huilt een beetje na, maar ik las tijdens de bezichtiging op mijn telefoon dit forum en begrijp dat het verder geen kwaad kan :lol:

Als jullie een adres in de buurt van de Drechtsteden weten waar ze verstand van A2s hebben (voor een redelijke prijs) dan hoor ik dat graag!
Kogelman

08 mei 2012, 13:39 0 x

Welkom hier Vincent.
Inderdaad door velen wordt de A2 ondergewaardeerd, gelukkig zitten hier mensen die beter weten. T.z.t. een paar foto's en info plaatsen over leuke opties die er wellicht opzitten is altijd welkom. Met het na-ijlen van de startmotor kunnen ze gerust oud worden, als je echt graag wilt is er wel wat aan te doen. Hierover is op dit forum al wel vaker iets geschreven.
Veel veilige km toegewenst in je zilveren Kugel! (we hebben zelf ook een zilver-grijze).
audietje

08 mei 2012, 13:46 0 x

Hallo vincent,
jouw verbazing waarom je niet veel eerder een A-2 bent gaan rijden zal alleen nog maar groter worden !
Van harte gelukgewenst met jouw aankoop.
Foto's en nadere info over de automobiel lezen we hier tzt graag.
groet
audietje
Oort

08 mei 2012, 14:37 0 x

Welkom, Vincent.
Goede keus; een erg leuke, goede, stevige, volwassen en toch goedkope (efficiënt in elk opzicht) auto.

Veel veilige en fijne kilometers gewenst...

En oh ja, kijk even naar het onderwerp "Meeting" (datum en locatie); wellicht kun je ook en kunnen we je nieuwe aanwinst gelijk zien :lol: .

Wim
rolf
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

08 mei 2012, 15:38 0 x

Welkom hier, hoop dat je veel plezier van je aanwinst hebt!

Iemand al om foto's gezeurd??? :mrgreen:
zoop

08 mei 2012, 18:45 0 x

Bedankt voor het hartelijke welkom. Hierbij even een fotootje dat ik net geknipt heb :)

Afbeelding
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

08 mei 2012, 20:54 0 x

Welkom op het forum en veel veilig km's met de A2 toegewenst.

Bij vragen kan de zoekfunctie worden gebruikt. Indien niets gevonden,
vragen staat vrij ;)

mvg Peter_Audi_A2
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Romulus

08 mei 2012, 23:33 0 x

Welkom!

Ach, wat zullen we zeggen... er zijn er hier meer die de overstap van Renault naar A2 gemaakt hebben (wanne, Sjors?) en die zijn nog steeds even enthousiast. Geniet van je nieuwe aanwinst, als de vorige eigenaar(s) een beetje zuinig is geweest, zul je er veel plezier van hebben!

P.S. Zie ik goed dat je er de wat zeldzame 16" 'turbine' 6-arm velgen onder hebt liggen, of zijn het de 15" 6-arm die je op elke straathoek vindt?
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

09 mei 2012, 09:39 0 x

Welkom Vincent !!

Ik woon ook in de omgeving Drechtsteden, dus misschien komen we elkaar nog wel eens tegen. Wij hebben ook een zilveren.

Ik laat onze A2 gewoon onderhouden door een universele garage in het dorp (Alblasserdam), waar ik al jaren kom en als ik zelf iets aan de auto doe, haal ik de onderdelen bij Ames Sliedrecht. Daar werken hele vrendelijke mensen, die je ook nog eens goed advies geven. En hebben ze het niet op de plank liggen, is het de volgende dag in huis.

Waar is de foto genomen?
zoop

09 mei 2012, 22:37 0 x

[quote="Romulus"]Welkom!
P.S. Zie ik goed dat je er de wat zeldzame 16" 'turbine' 6-arm velgen onder hebt liggen, of zijn het de 15" 6-arm die je op elke straathoek vindt?[/quote]
Ja het is 16". Eentje ervan is helaas wel vaak tegen een stoep geparkeerd door de vorige eigenaar.

[quote="Rinus"]
Ik laat onze A2 gewoon onderhouden door een universele garage in het dorp (Alblasserdam), waar ik al jaren kom en als ik zelf iets aan de auto doe, haal ik de onderdelen bij Ames Sliedrecht. Daar werken hele vrendelijke mensen, die je ook nog eens goed advies geven. En hebben ze het niet op de plank liggen, is het de volgende dag in huis.

Waar is de foto genomen?[/quote]
Ah dan kan ik misschien daar even langsrijden voor een na-aankoop-beurt, ik heb er niet zoveel verstand van.

De foto is genomen aan de Oude Maas, tegenover Puttershoek. Ik woon daar vlak bij in de woonwijk.
Plaats reactie