Ook ik zal me even voorstellen!

Stel hier jezelf en je A2 voor.
fienw

11 jul 2012, 13:51 0 x

Hoi allemaal,

Wellicht is het een aantal van jullie al opgevallen dat ik sinds deze week ook aangemeld ben bij het forum. Al veel langer bezoek ik deze site regelmatig, voor tips en uit pure interesse.

Ik ben Fien Wijnen, 25 jaar, arbeids- en organisatiepsycholoog en woon in Nijmegen.
Sinds maart 2011 rij ik in een audi A2, een hele bijzondere, oranje metallic. Op dit moment staat de auto in de verkoop omdat ik 'm niet meer nodig heb voor m'n werk. Het is mijn eerste auto, hij heeft me inmiddels al heel vaak naar de leukste plekken toegebracht, ik heb er veel plezier mee.

Graag kijk en lees ik mee bij jullie forum.

Groetjes, Fien
okuki

11 jul 2012, 14:54 0 x

Welkom, en als je ergens plaats hebt om hem te zetten schrijf de A2 dan uit en houd hem gewoon. Hij is gewoon te leuk om weg te doen ;)
Thck
Motortype: (nog) geen Audi A2

11 jul 2012, 20:40 0 x

Fien, je zult niet de 1e zijn die er spijt van gaat krijgen!! :(

Theo
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

12 jul 2012, 10:20 0 x

En zeker niet in deze oranje kleur. Die zie je toch echt niet vaak (zeg maar, haast nooit).
Romulus

12 jul 2012, 17:58 0 x

Ook van mij welkom. Toch dacht ik je naam al eens eerder voorbij te hebben zien komen.

Tja,als-ie je te duur is, moet je de A2 maar verkopen. Maar ik denk niet dat er veel andere vergelijkbare auto's zijn die net zo goedkoop rijden (verbruik) en stilstaan (belasting, verzekering). En een in zulke kleur vind je niet snel weer. Veel wijsheid :)
Rinus

13 jul 2012, 09:59 0 x

[quote="Romulus"]Ook van mij welkom. Toch dacht ik je naam al eens eerder voorbij te hebben zien komen.

Tja,als-ie je te duur is, moet je de A2 maar verkopen. Maar ik denk niet dat er veel andere vergelijkbare auto's zijn die net zo goedkoop rijden (verbruik) en stilstaan (belasting, verzekering). En een in zulke kleur vind je niet snel weer. Veel wijsheid :) [/quote]

Daar heb je gelijk in, denk ik. Alleen een Suzuki Alto (of iets in die klasse) gaat het goedkoper doen.
fienw

13 jul 2012, 12:32 0 x

Ja, het is echt een leuke auto. Heb er ook echt veel plezier mee. Maar ik gebruik 'm nauwelijks...
Rinus

13 jul 2012, 13:08 0 x

[quote="fienw"]Ja, het is echt een leuke auto. Heb er ook echt veel plezier mee. Maar ik gebruik 'm nauwelijks...[/quote]

Dan heb je er in principe ook alleen maar de vaste lasten ervan. Benzine en onderhoud worden dan heel variabele kosten. Als ik totaal op het OV aangewezen zou zijn qua vervoer dan wordt mijn leven toch wel een stukje "moeilijker", om het maar zo te stellen. Een auto, hoe weinig je hem ook maar gebruikt, garandeert je mobiliteit op elk gewenst tijdstip. Dat is jammer genoeg met het OV niet zo.
Ben_3L

13 jul 2012, 14:48 0 x

[quote="Rinus"][quote="fienw"][..]Een auto, hoe weinig je hem ook maar gebruikt, garandeert je mobiliteit op elk gewenst tijdstip. Dat is jammer genoeg met het OV niet zo.[/quote][/quote]

Dit is de exacte reden waarom ik mijn A2 1.2 TDI gekocht heb 8-)

Mocht je toch nog aan het twijfelen gebracht worden over het wel of niet verkopen door ons enthousiastelingen, dan zou je ook kunnen overwegen je verzekeringsvorm of verzekeraar aan te passen. Wellicht dat je hem, indien hij nu bijvoorbeeld WA + beperkt casco verzekerd is, zou kunnen verekeren als WA (basis). Scheelt ook weer in de vaste kosten. Als hij minder op de weg zal zijn neemt het risico op inbraak- en ruitschade ook gedeeltelijk af.
okuki

13 jul 2012, 14:57 0 x

Bestaat er in Nederland niet zoiets als een verzekering op het aantal kilometers dat je rijdt? Hier bestaat zoiets al geruime tijd, speciaal voor mensen die heel weinig rijden. En op gebied van andere vaste kosten zal de A2 niet echt veel hoger liggen dan een andere wagen. En om in cliché taal te praten: mijn auto is mijn vrijheid ;)
En dan nog het belangerijkste punt, het is een A2!
Plaats reactie