Al bijna 15 jaar rijd ik Audi's naar volle tevredenheid.
Ik ben op diverse Audi-forums actief onder verschillende nickname's.
Mijn gezond verstand zei dat ik mijn Audi 90 TD (type81) en Audi 5000 CS Turbo (type 44) moest gaan verkopen voor een Audi A2 1.4 TDI.
De verkoop van de twee "Oudi's" gingen snel en in de tussen tijd had ik heel wat uurtjes op MP, AutoScout24 en Mobile doorgebracht.
In Nederland kwam ik niet veel tegen. Ze waren te duur, ze hadden teveel kilometers gereden of hadden niet de juiste opties.
In Duitsland had ik uiteindelijk één gezien, maar deze had volgens de advertentie geen cruise control.
Deze optie is voor mij heel belangrijk, omdat ik veel kilometers afleg. Natuurlijk kun je er achteraf ook één inbouwen, maar ik wil perse "fabriek af".
Nadat ik contact had gezocht met de handelaar in Duitsland, zijn we afgelopen donderdag naar de auto gaan kijken.
De foto's logen niet! Een keurige Audi A2 stond te glimmen in het zonnetje. Het interieur ziet er uit als nieuw. Het onderhoudsboekje was keurig ingevuld (scheckgepflegt). Tien keer rond de auto gelopen en van alles tot in detail bekeken, maar ik kon op één steenslag na niets vinden.
Vervolgens een proefrit gemaakt waaruit al snel bleek dat mijn belangrijke optie (cruise control) wel aanwezig was!

Tijdens het proefrijden ook niks verontrustends vastgesteld.
Tja dan komt het aan op de prijs. In de advertentie stond dat het een "Festpreis" was, maar ik heb er uiteindelijk toch een paar honderd van afgekregen. Dit komt waarschijnlijk doordat ik de auto ging exporteren en ik met een probleempje niet helemaal naar hem terug ging rijden.
Het exporteren ging snel en makkelijk (binnen een uur). Dit kwam doordat de handelaar iemand kende die alle formaliteiten voor mij ging regelen. Uiteindelijk was ik 30 euro duurder uit dan in dit forum goed beschreven ervaring van "YellowFellow" Marcel. Hulde trouwens voor dit verhaal. Hierdoor durfde ik er zelf één te importeren.
Goed dan rest mij de foto's: