Audi A2 1.4 TDI Colour Storm geel

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Audi_gekkie

28 jul 2012, 22:04 0 x

Beste forumleden,

Al bijna 15 jaar rijd ik Audi's naar volle tevredenheid.
Ik ben op diverse Audi-forums actief onder verschillende nickname's.

Mijn gezond verstand zei dat ik mijn Audi 90 TD (type81) en Audi 5000 CS Turbo (type 44) moest gaan verkopen voor een Audi A2 1.4 TDI.
De verkoop van de twee "Oudi's" gingen snel en in de tussen tijd had ik heel wat uurtjes op MP, AutoScout24 en Mobile doorgebracht.

In Nederland kwam ik niet veel tegen. Ze waren te duur, ze hadden teveel kilometers gereden of hadden niet de juiste opties.

In Duitsland had ik uiteindelijk één gezien, maar deze had volgens de advertentie geen cruise control.
Deze optie is voor mij heel belangrijk, omdat ik veel kilometers afleg. Natuurlijk kun je er achteraf ook één inbouwen, maar ik wil perse "fabriek af".

Nadat ik contact had gezocht met de handelaar in Duitsland, zijn we afgelopen donderdag naar de auto gaan kijken.
De foto's logen niet! Een keurige Audi A2 stond te glimmen in het zonnetje. Het interieur ziet er uit als nieuw. Het onderhoudsboekje was keurig ingevuld (scheckgepflegt). Tien keer rond de auto gelopen en van alles tot in detail bekeken, maar ik kon op één steenslag na niets vinden.
Vervolgens een proefrit gemaakt waaruit al snel bleek dat mijn belangrijke optie (cruise control) wel aanwezig was! :D Ook zit er een boordcomputer (FIS) op die de handelaar ook niet vermeld had. Uiteindelijk blijkt het een auto te zijn boordevol opties. Ik vroeg me al af of de handelaar de Audi wel wou verkopen, want in de advertentie deed hij niet zijn best op de auto goed aan te prijzen. Hij heeft niet eens geadverteerd dat het een Colour Storm uitvoering is!
Tijdens het proefrijden ook niks verontrustends vastgesteld.

Tja dan komt het aan op de prijs. In de advertentie stond dat het een "Festpreis" was, maar ik heb er uiteindelijk toch een paar honderd van afgekregen. Dit komt waarschijnlijk doordat ik de auto ging exporteren en ik met een probleempje niet helemaal naar hem terug ging rijden.

Het exporteren ging snel en makkelijk (binnen een uur). Dit kwam doordat de handelaar iemand kende die alle formaliteiten voor mij ging regelen. Uiteindelijk was ik 30 euro duurder uit dan in dit forum goed beschreven ervaring van "YellowFellow" Marcel. Hulde trouwens voor dit verhaal. Hierdoor durfde ik er zelf één te importeren.

Goed dan rest mij de foto's:
okuki

28 jul 2012, 22:09 0 x

Een mooi verhaal met een nog mooier einde. Hij ziet er inderdaad keurig uit. Van harte welkom hier en veel leuke kilometers gewenst. En leuk dat we direct foto's te zien krijgen :)
Romulus

28 jul 2012, 22:23 0 x

Welkom! Droomverhaal, droomwagen!

Maar als echte Audi-oloog zul je toch wel weten dat (ook) bij de A2 de achteraf ingebouwde cruise control exact hetzelfde is als af fabriek? Had je dus niet hoeven hinderen (wat het gelukkig ook niet deed)...

Veel plezier ervan!
chipsoer
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

28 jul 2012, 23:20 0 x

Welkom hier samen met "Tweety" , alweer een CS. Met mooie velgen. Heeft "zij" al veel gelopen ? en van welk "geboortejaar" is ze ? Veel veilige km,s toegewenst.
YellowFellow

28 jul 2012, 23:25 0 x

Van harte welkom en gefeliciteerd met je fantastische gele Colourstorm!

Ben blij om te horen dat mijn artikeltje je heeft geholpen met importeren. Graag gedaan in elk geval.

Heel veel plezier en veilige kilometers gewenst met je A2, en hopelijk tot ziens op de volgende meeting!

Groet,

Marcel.
Audi_gekkie

29 jul 2012, 02:58 0 x

[quote="Romulus"]Welkom! Droomverhaal, droomwagen!

Maar als echte Audi-oloog zul je toch wel weten dat (ook) bij de A2 de achteraf ingebouwde cruise control exact hetzelfde is als af fabriek? Had je dus niet hoeven hinderen (wat het gelukkig ook niet deed)...

Veel plezier ervan![/quote]

Is zo'n originele cc niet moeilijk te krijgen of duur?
Audi_gekkie

29 jul 2012, 03:00 0 x

[quote="chipsoer"]Welkom hier samen met "Tweety" , alweer een CS. Met mooie velgen. Heeft "zij" al veel gelopen ? en van welk "geboortejaar" is ze ? Veel veilige km,s toegewenst.[/quote]

Tweety is van juli 2003 en heeft origineel 3 ton gelopen, maar de motor niet :D
Het onderblok is 75.000 km oud.
Audi_gekkie

29 jul 2012, 03:02 0 x

[quote="YellowFellow"]Van harte welkom en gefeliciteerd met je fantastische gele Colourstorm!

Ben blij om te horen dat mijn artikeltje je heeft geholpen met importeren. Graag gedaan in elk geval.

Heel veel plezier en veilige kilometers gewenst met je A2, en hopelijk tot ziens op de volgende meeting!

Groet,

Marcel.[/quote]

Dank je wel.
Alleen dat de bpm bijna niet boven 400 euro uit komt klopt niet in jou verhaal.
Ik moest bijna 600 euro aftikken. En ja dat was het voordeligste belastingjaar.
Maar ik ben zo blij met mijn aanwinst dat dit mij niet uitmaakt. :D
Audi_gekkie

29 jul 2012, 03:08 0 x

Nog een paar pics :D
<!-- ia0 -->ForumA2_19.JPG<!-- ia0 -->
Audi_gekkie

29 jul 2012, 03:10 0 x

Trouwens weten jullie ook of er dakdragers op kunnen.
In het instructieboekje staat wel aangegeven waar de bevestigingspunten zitten, maar die zijn er bij mij niet. :?
Plaats reactie