1.2 TDI gekocht in Italië - Update met foto's!

Stel hier jezelf en je A2 voor.
erikvb

19 okt 2012, 19:26 0 x

Ik heb net een mooie 3L gekocht in Italië zie ook deze link: http://www.3-liter.nl/forum/viewtopic.php?f=6&t=5551

Er zin een paar details in de uitrusting waar ik niet uitkom, en het onderhoudsboekje is helaas niet meer bij de auto (Chassisnummer heb ik gecheckt via VAG, km-stand is aannemelijk).

Ik was op zoek naar de sticker die altijd in de kofferbak hoort te zitten, maar kon die niet 1-2-3 vinden. Vaak zit die in de reservewielkuip, maar die bestaat natuurlijk niet in een A2. Waar-o-waar zit die sticker dan?

Bedankt alvast!

Afbeelding
rolf
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

19 okt 2012, 21:44 0 x

Zat die niet onder de vloer voor de passagier stoel? Weet het niet helemaal zeker.......
Audi_gekkie

19 okt 2012, 21:53 0 x

Hoi erikvb,

Ik weet niet waar die sticker in de auto zit, maar waarom Duitse uitvoerplaten op een Italiaanse auto?
Dit zijn ausführungskennzeichen, die twee weken geldig zijn.
BOR komt uit Kreis Borken is een Kreis in de Duitse deelstaat Noordrijn-Westfalen.

Via https://secure-www.audi.de/de/brand/de/ ... yaudi.htx/ kun je aan de hand van het chassisnummer zien welke opties er vanaf de fabriek op zitten.

Wel even aanmelden. :D
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

20 okt 2012, 12:01 0 x

Bij deze gefeliciteerd met de nieuwe (ex-Italiaanse) aanwinst. Je hebt er wel wat voor over
om een mooi exemplaat te scoren. Hoop dat je van deze langer plezier zult hebben.

Heb trouwens nog even je draadje op het 3L-forum gelezen, zie ik daar een kofferbak van
een BMW 02-serie?

mvg Peter_Audi_A2

P.S. Even gespit op het forum, wagengegevens sticker lijkt op de plek van de accu te zitten.
http://www.audi-a2.nl/kleurcode-audi-t8 ... it=sticker
benieuwd of het klopt... ;)
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
erikvb

21 okt 2012, 23:20 0 x

[quote="Peter_Audi_A2"]Bij deze gefeliciteerd met de nieuwe (ex-Italiaanse) aanwinst. Je hebt er wel wat voor over
om een mooi exemplaat te scoren. Hoop dat je van deze langer plezier zult hebben.

Heb trouwens nog even je draadje op het 3L-forum gelezen, zie ik daar een kofferbak van
een BMW 02-serie?

mvg Peter_Audi_A2

P.S. Even gespit op het forum, wagengegevens sticker lijkt op de plek van de accu te zitten.
http://www.audi-a2.nl/kleurcode-audi-t8 ... it=sticker
benieuwd of het klopt... ;) [/quote]

Sticker nog niet gevonden, ik ga denk ik de accu er maar eens uithalen...
Oh ja, dat is mijn '73 2002 Baur Targa. Goed gezien1
erikvb

21 okt 2012, 23:39 0 x

[quote="Audi-gekkie"]Hoi erikvb,

Ik weet niet waar die sticker in de auto zit, maar waarom Duitse uitvoerplaten op een Italiaanse auto?
Dit zijn ausführungskennzeichen, die twee weken geldig zijn.
BOR komt uit Kreis Borken is een Kreis in de Duitse deelstaat Noordrijn-Westfalen.

Via https://secure-www.audi.de/de/brand/de/ ... yaudi.htx/ kun je aan de hand van het chassisnummer zien welke opties er vanaf de fabriek op zitten.

Wel even aanmelden. :D [/quote]

Heb me aangemeld, maar kan niet de juiste pagina vinden. Kun je wat specifieker zijn?

Het verhaal van de platen (meteen als tip). Deze platen zijn kkz (kurzzeit kennzeichen) geldig voor 5 dagen..IN DE HELE EU. Mag je dus in de hele unie (dus niet Zwitserland) mee rondscheuren. De meeste landen hebben nog niet zo'n mooi systeem als de Duitsers. In Italië hebben ze ook exportplaten, maar die zijn alleen in het land zelf geldig. Heb je dus niks aan.
Dit Duitse kenteken kun je met papieren erbij gewoon online bestellen. (110€ of 250€) en dan krijg je dit --> in je brievenbus
Afbeelding

Blijkbaar worden ze dus in Borken aangevraagd. Als je een auto uit Duitsland haalt is dit allemaal niet nodig, dan haal de de platen zelf bij het kfz-Amt voor <100€
Audi_gekkie

22 okt 2012, 01:20 0 x

[quote="erikvb"]
Heb me aangemeld, maar kan niet de juiste pagina vinden. Kun je wat specifieker zijn?

Het verhaal van de platen (meteen als tip). Deze platen zijn kkz (kurzzeit kennzeichen) geldig voor 5 dagen..IN DE HELE EU. [/quote]

Specifieker....
Als ik nu inlog dan staat dat ik een A2 heb heb met het goede chasisnummer, maar hoe ik dat gedaan heb weet ik niet meer.
Je moet volgens mij gaan naar "Home>myAudi>Mein Audi"
Daar moet je het chassisnummer ergens invullen en dan kun je alles bekijken over desbetreffende auto.

Kurzkenteichen!! Ja wat dom deze heeft een gele band.
Ik heb voor met de rode band (15 dagen geldig) gekozen zodat ik kan blijven rijden, want je kunt bijna nooit binnen 5 dagen een kenteken krijgen. De tijd is wel heel kort en 10 dagen extra is nauwelijks duurder.

Kijk maar eens naar het verhaal van YellowFellow.
Volgens zijn verhaal heb ik die van mij ook ingevoerd.
hoe-te-handelen-met-een-auto-invoeren-vanuit-duitsland-t1458.html?hilit=importeren
MN-NL

22 okt 2012, 01:25 0 x

[quote="erikvb"]Het verhaal van de platen (meteen als tip). Deze platen zijn kkz (kurzzeit kennzeichen) geldig voor 5 dagen..IN DE HELE EU. Mag je dus in de hele unie (dus niet Zwitserland) mee rondscheuren. De meeste landen hebben nog niet zo'n mooi systeem als de Duitsers. In Italië hebben ze ook exportplaten, maar die zijn alleen in het land zelf geldig. Heb je dus niks aan.
Dit Duitse kenteken kun je met papieren erbij gewoon online bestellen. (110€ of 250€) en dan krijg je dit --> in je brievenbus
Afbeelding

Blijkbaar worden ze dus in Borken aangevraagd. Als je een auto uit Duitsland haalt is dit allemaal niet nodig, dan haal de de platen zelf bij het kfz-Amt voor <100€[/quote]

Dit zogenaamde Überführungskennzeichen is inderdaad in de hele EU geldig. Alleen mag je er als Nederlands ingezetene, in Nederland, niet mee rijden. Ook niet met een ontheffing via de Belastingdienst. En wordt je gepakt, dan kan dat een hele dure verrassing worden.....

Vanuit Duitsland kan je alléén met een Exportkennzeichen (rode band ipv gele band) in Nederland rijden, en dan alleen nadat je dit aangemeld hebt.

Het hele verhaal staat in het import-draadje.

Bovenstaande ter aanvulling opdat mensen met de goede en juiste voorbereiding op pad gaan. En het feit dat Erik ongeschonden thuisgekomen is en ermee wegkomt wil nog niet zeggen dat het daarmee ook toegestaan is!

(en overigens wens ik iedereen een behouden thuisreis met zijn importavontuur en zou het prettig zijn als we de flexibele kentekenfaciliteiten uit Duitsland hier ook ter beschikking hadden....)

Groet Marc
Audi_gekkie

22 okt 2012, 01:39 0 x

Met bovenstaand verhaal ga ik in mee.
Je hebt inderdaad geluk gehad Erik!
Je had hiermee nooit in Nederland mogen rijden, vandaar ik ook voor ausführungskennzeichen had gekozen nadat ik dat verhaal van YellowFellow had gelezen.
erikvb

22 okt 2012, 11:08 0 x

[quote="Audi-gekkie"]Met bovenstaand verhaal ga ik in mee.
Je hebt inderdaad geluk gehad Erik!
Je had hiermee nooit in Nederland mogen rijden, vandaar ik ook voor ausführungskennzeichen had gekozen nadat ik dat verhaal van YellowFellow had gelezen.[/quote]

Dat wist ik wel. Helaas is voor het aanvragen van een Ausführingskennzeichen ook een Tüv-keuringsbewijs nodig en dat bestaat weer niet in Italië. Dus lastig.
Mocht je in Nederland aangehouden worden krijg je in eerste instantie een waarschuwing. Het schijnt namelijk weer wél te mogen als je geen Nederlands, maar een internationaal rijbewijs op zak hebt. Een erg ingewikkelde discussie die alleen gericht is op het in stand houden van Nederlandse BPM-wetgeving. En deze wankelt stevig in Europees verband.

Ik dacht, gewoon even 1/2 uur doorrijden dan ben ik thuis. Living Dangerous, yeah!
Plaats reactie