Nog een A2 in Amsterdam!

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Ronald

17 okt 2012, 04:59 0 x

Vandaag was het dan zo ver: mijn eerste eigen auto! Ik zocht een degelijke en veilige auto, goedkoop in lasten, een beetje eigenzinnig en tóch praktisch. Ik kwam al snel bij een A2 uit en heb verschillende kleuren en uitvoeringen van de A2 gezien en geprobeerd. Op internet vond ik een A2 die precies zo is zoals ik de auto zelf samengesteld zou hebben! En dat zegt wat, want ik ben erg kieskeurig.

Het is een Audi A2 uit 03/2003, 1.4 benzine, ca. 134.500 km op de teller. De origineel Duitse auto is ‘dolfijngrijs’ met een licht interieur, heeft een originele Chorus Radio met - weet ik hoeveel - speakers, FIS, 4 zitplaatsen en een dubbele bodem. Zie foto's onderaan bericht.

De auto stond bij Jan Eenink in Ruurlo, hij biedt meerdere A2’s uit Duitsland te koop aan. Vier dagen terug heb ik de eerste proefrit gemaakt, overwegend positief maar wat mij opviel was dat het stuur naar rechts trok. Behoudens herstel en overspuiten in verband met hagelschade 3 jaar geleden (aangetoond met factuur) was er niets dat wees op serieuze schade aan de auto. Met de verkoper afgesproken dat wij de auto zouden kopen, onder de absolute voorwaarden dat de ´trek´ uit het stuur zou worden gehaald en dat er een nieuwe voorruit geplaatst zou worden, omdat er door steenslag een flinke barst in zat.

Twee dagen later bij een tweede proefrit konden we vaststellen dat de trek na uitlijnen van de banden was verdwenen. Er was ook een knakkend deurscharnier aan bestuurderszijde vervangen. De voorruit zou ook nog vervangen worden door een nieuwe. De km-stand aan de hand van facturen goed gecontroleerd, die klopte. We besloten de auto te kopen!

Een dag later zaten we 's ochtends vroeg al samen met de verkoper bij het RDW, om de auto te laten keuren en direct op mijn naam te zetten (dat scheelt 1 eigenaar op het kenteken). Het was niet druk en mede omdat hij bekend was met de procedure, was dit in een uurtje geregeld. Morgen verwacht ik de belastingaanslag voor de BPM en als het goed ligt over een paar dagen het kentekenbewijs in de postbus en kan het genieten beginnen!

Jullie kunnen me vooral tegenkomen in Amsterdam en omgeving. Ik ben in/rond Amsterdam ook nog op zoek naar een kundige en betaalbare garage om de auto bij in onderhoud te brengen. Dus mocht je iets weten, laat het me weten :D .

To do:
- distributieset vernieuwen (enige minpunt)
- cruise control inbouwen
- ‘update’ van Chorus radio (met Audiolink of iets dergelijks)
- diefstalpreventie

Tot zover het verslag van mijn aankoop avontuur. Ik hoop op dit forum nog veel te leren en bij te dragen. Het is in ieder geval voor de aanschaf al een heel bruikbare bron van informatie geweest.

Ronald
bikemaster

17 okt 2012, 10:01 0 x

Welkom Ronald

Een mooi duidelijk verhaal, wat de auto betreft zit het wel goed denk ik, jammer van de distributie riem, kon je geen deal maken door wat reductie op de prijs inc riem vervangen ?
Van de andere kant, als dat het enigste is dan is dat wel te overzien, een mooie nette auto compleet met een set mooie sportvelgen dat maakt het toch even af :D

veel plezier op het forum

groeten Roel
Ronald

17 okt 2012, 13:24 0 x

Ja, dat was het enige en voor mij geen reden om de auto te laten staan. Vind het zelf ook een mooie verschijning. :)
emiel10

17 okt 2012, 14:14 0 x

Welkom, mooi wagen, heb je geen zilvere A2 zien staan bij de proefrit? Die hebben wij gekocht bij Jan. Die wordt hopelijk morgen of overmorgen op naam gezet bij de RDW.
Gompie

17 okt 2012, 15:11 0 x

Welkom Ronald, goeie score zo te zien, niet gek voor een eerste auto!
Mocht er iets met het open dak zijn dan hoop ik voor je dat dit zich
het komende halfjaar manifesteert zodat je nog onder de coulance regeling
valt. Hij is net zo oud als de mijne en die wordt nog vaak voor een "nieuw model Audi?"
aangezien... :mrgreen:
Groeten, Gompie
Ronald

17 okt 2012, 15:23 0 x

[quote="emiel10"]Welkom, mooi wagen, heb je geen zilvere A2 zien staan bij de proefrit? Die hebben wij gekocht bij Jan. Die wordt hopelijk morgen of overmorgen op naam gezet bij de RDW.[/quote]

Ja, die heb ik zien staan, ook een mooie auto. Als het zo snel gaat als bij ons gisteren bij het RDW sta je een uurtje later weer buiten. Het leuke is dat de auto nog altijd een eigentijdse vormgeving heeft, dus nieuwe kentekenplaten misstaan hem niet vind ik zelf. Alleen kenners kunnen zien dat de auto toch al bijna 10 jaar oud is.
Ronald

17 okt 2012, 15:29 0 x

[quote="Gompie"]Welkom Ronald, goeie score zo te zien, niet gek voor een eerste auto!
Mocht er iets met het open dak zijn dan hoop ik voor je dat dit zich
het komende halfjaar manifesteert zodat je nog onder de coulance regeling
valt. Hij is net zo oud als de mijne en die wordt nog vaak voor een "nieuw model Audi?"
aangezien... :mrgreen:
Groeten, Gompie[/quote]

Het dak vereist goed onderhoud en is best kwetsbaar, ik wil hem niet vaker dan nodig gebruiken. Heb jij een probleem aan het dak laten verhelpen?
floris schouten
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

17 okt 2012, 17:12 0 x

wow, die ziet er gaaf uit zeg...
mooie kleurstelling ook! en vind niet veel wielen echt mooi staan onder de a2, maar deze zijn top!

heel veel rijplezier er mee :)
rolf
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

17 okt 2012, 18:03 0 x

Welkom, dikke kar!
Veel plezier ermee.
Dikke velgen ook............zien er niet A2 16" standaard uit.
Lijkt op de foto wel 17 inch.
Ronald

17 okt 2012, 18:13 0 x

[quote="rolf"]Welkom, dikke kar!
Veel plezier ermee.
Dikke velgen ook............zien er niet A2 16" standaard uit.
Lijkt op de foto wel 17 inch.[/quote]

Dank. Het zijn toch echt 16 inch banden, staat R16 op.
Plaats reactie