Het is een Audi A2 uit 03/2003, 1.4 benzine, ca. 134.500 km op de teller. De origineel Duitse auto is ‘dolfijngrijs’ met een licht interieur, heeft een originele Chorus Radio met - weet ik hoeveel - speakers, FIS, 4 zitplaatsen en een dubbele bodem. Zie foto's onderaan bericht.
De auto stond bij Jan Eenink in Ruurlo, hij biedt meerdere A2’s uit Duitsland te koop aan. Vier dagen terug heb ik de eerste proefrit gemaakt, overwegend positief maar wat mij opviel was dat het stuur naar rechts trok. Behoudens herstel en overspuiten in verband met hagelschade 3 jaar geleden (aangetoond met factuur) was er niets dat wees op serieuze schade aan de auto. Met de verkoper afgesproken dat wij de auto zouden kopen, onder de absolute voorwaarden dat de ´trek´ uit het stuur zou worden gehaald en dat er een nieuwe voorruit geplaatst zou worden, omdat er door steenslag een flinke barst in zat.
Twee dagen later bij een tweede proefrit konden we vaststellen dat de trek na uitlijnen van de banden was verdwenen. Er was ook een knakkend deurscharnier aan bestuurderszijde vervangen. De voorruit zou ook nog vervangen worden door een nieuwe. De km-stand aan de hand van facturen goed gecontroleerd, die klopte. We besloten de auto te kopen!
Een dag later zaten we 's ochtends vroeg al samen met de verkoper bij het RDW, om de auto te laten keuren en direct op mijn naam te zetten (dat scheelt 1 eigenaar op het kenteken). Het was niet druk en mede omdat hij bekend was met de procedure, was dit in een uurtje geregeld. Morgen verwacht ik de belastingaanslag voor de BPM en als het goed ligt over een paar dagen het kentekenbewijs in de postbus en kan het genieten beginnen!
Jullie kunnen me vooral tegenkomen in Amsterdam en omgeving. Ik ben in/rond Amsterdam ook nog op zoek naar een kundige en betaalbare garage om de auto bij in onderhoud te brengen. Dus mocht je iets weten, laat het me weten

To do:
- distributieset vernieuwen (enige minpunt)
- cruise control inbouwen
- ‘update’ van Chorus radio (met Audiolink of iets dergelijks)
- diefstalpreventie
Tot zover het verslag van mijn aankoop avontuur. Ik hoop op dit forum nog veel te leren en bij te dragen. Het is in ieder geval voor de aanschaf al een heel bruikbare bron van informatie geweest.
Ronald