Van Megane naar A2
Geplaatst: 09 nov 2012, 19:57
Ook ik zal me ff voorstellen. Sinds een week ben ik de trotse en gelukkige bezitter van een Audi A2 1.4 tdi. Komende vanuit een Renault Megane 1.4 benzine is het een hele overstap. Ik heb de auto 3 keer in de week nodig voor woon-werk voor een dermate afstand dat diesel interessant werd. Ik reed weliswaar 1 op 15 met de Megane maar hij was inmiddels 13 jaar oud met bijna 2,5 ton op de teller en dan begint de betrouwbaarheid af te nemen. Vanwege milieu en portemonnee wilde ik een zuinige auto (maar geen koekblikje!).
Al zoekende op internet ontdekte ik dat veel grotere, “zuinige” auto’s helemaal niet zo zuinig zijn als de cijfers en bijtellingen beloven. Tot ik ergens (op dit forum??) een opmerking tegenkwam over de zuinigheid van de Audi A2. Audi sprak me altijd al aan maar leek me over het algemeen niet zuinig en veel te groot en te duur. De A2 kende ik eigenlijk niet zo goed. Na het nodige zoekwerk (mede op dit forum!) was ik overtuigd van de betrouwbaarheid en de unieke eigenschappen en uiterlijk van deze auto.
Qua leeftijd en kilometers wilde ik een zo jong mogelijk exemplaar Qua motor (zuinigheid) zou een “3 liter” wenselijk zijn maar de kwetsbaarheid van de automaat, in combinatie met de eis dat ik toch wel regelmatig een aanhanger(tje) erachter heb, maakte de keuze voor de 1.4 tdi met 1 op 23 (of zelfs zuiniger!) overtuigend.
De eerste die ik bekeek en waar ik een proefrit mee maakte was de zwarte diesel (zwarte-diesel-t1951.html). Hoewel hij niet goedkoop was vond ik ‘m qua leeftijd en kilometers wel de meest gunstige en staat hij sinds vorige week bij mij op de oprit (te pronken)
En eerlijk gezegd is het wel ff wennen!
“s Ochtends klinkt het als een tractor. De benzine Megane reed heel soepel en kon al bij 70 km naar z’n 5. De A2 bij 85 km in z’n 5 loopt nog niet echt lekker maar is wel wenselijk aangezien ik veel over de Veluwe rij met 80 km wegen. Optrekken is, zeker vergeleken met de Megane, een genot. Het is wel zaak me een beetje in te houden want de doelstelling qua verbruik ligt hoog. Ook genieten is de stereo met 4 speakers en daarnaast de Parrot handsfree met een usb stikje met muziek. En natuurlijk de degelijkheid en comfort van een echte Audi…..
Daarnaast ontdek ik steeds meer info en handige tips op dit forum.
Kortom, we beginnen aan elkaar te wennen en het wordt steeds leuker!
Al zoekende op internet ontdekte ik dat veel grotere, “zuinige” auto’s helemaal niet zo zuinig zijn als de cijfers en bijtellingen beloven. Tot ik ergens (op dit forum??) een opmerking tegenkwam over de zuinigheid van de Audi A2. Audi sprak me altijd al aan maar leek me over het algemeen niet zuinig en veel te groot en te duur. De A2 kende ik eigenlijk niet zo goed. Na het nodige zoekwerk (mede op dit forum!) was ik overtuigd van de betrouwbaarheid en de unieke eigenschappen en uiterlijk van deze auto.
Qua leeftijd en kilometers wilde ik een zo jong mogelijk exemplaar Qua motor (zuinigheid) zou een “3 liter” wenselijk zijn maar de kwetsbaarheid van de automaat, in combinatie met de eis dat ik toch wel regelmatig een aanhanger(tje) erachter heb, maakte de keuze voor de 1.4 tdi met 1 op 23 (of zelfs zuiniger!) overtuigend.
De eerste die ik bekeek en waar ik een proefrit mee maakte was de zwarte diesel (zwarte-diesel-t1951.html). Hoewel hij niet goedkoop was vond ik ‘m qua leeftijd en kilometers wel de meest gunstige en staat hij sinds vorige week bij mij op de oprit (te pronken)
En eerlijk gezegd is het wel ff wennen!
“s Ochtends klinkt het als een tractor. De benzine Megane reed heel soepel en kon al bij 70 km naar z’n 5. De A2 bij 85 km in z’n 5 loopt nog niet echt lekker maar is wel wenselijk aangezien ik veel over de Veluwe rij met 80 km wegen. Optrekken is, zeker vergeleken met de Megane, een genot. Het is wel zaak me een beetje in te houden want de doelstelling qua verbruik ligt hoog. Ook genieten is de stereo met 4 speakers en daarnaast de Parrot handsfree met een usb stikje met muziek. En natuurlijk de degelijkheid en comfort van een echte Audi…..
Daarnaast ontdek ik steeds meer info en handige tips op dit forum.
Kortom, we beginnen aan elkaar te wennen en het wordt steeds leuker!