fris binnen

Stel hier jezelf en je A2 voor.
audiJan

05 feb 2013, 22:51 0 x

Hallo

Nou het is zover ik heb er 1 heb hem vanavond opgehaald een prachtige a2.
Cruise controle handel en kabel is al besteld de software is al vrijgemaakt dus dat word plug en play.

Deze week word de auto grondig onderhanden genomen technisch en optisch in orde gemaakt.
Niet dat de auto er slecht uit ziet in tegen deel wil hem helemaal in nieuwstaat brengen.

Een gas systeem word later nog ingebouwd zuinigheid met vlijt, dat moet jullie wel kunnen bekoren.

Radio is helaas een met cassette oeps geen cd meneer audi , heb links en rechts gekeken maar die dingen worden zeker niet weggeven .
Die optie moet ik later nog bekijken hoe ik dat ga invullen
Audi_gekkie

05 feb 2013, 23:24 0 x

Gefeliciteerd met je aankoop.
Ja een radio Concert (met cd-speler) was een dure optie.
Ik geloof iets van ruim 700 euro (of was het nou gulden?) meerprijs.

Wil je binnenkort plaatjes tonen.
Dan kunnen we ook goed beoordelen of de make-over goed gelukt is. :D
duitse degelijkheid

06 feb 2013, 20:38 0 x

Gefeliciteerd..hoop dat je er veel plezier aan gaat beleven.
Je zegt dat je een gastank in gaat laten bouwen,lijkt mij een goede zaak als je aardig wat kilometers gaat maken ;)
Weet je al wat het gaat doen voor de wegenbelasting met een gastank en hoe groot wordt je gastank ?
audiJan

06 feb 2013, 21:17 0 x

tank grote maakt niet eens uit.
De auto weegt 870 kg zelfs met de grootste tank val niet je niet in een andere catogorie
60 liter is mogelijk maar dat is mij te groot , ben zelf nu gewend om om de 350 km te tanken.

Ik denk dat het een 50 liter tank word daar kan ik dus 80 procent van gebruiken meer dan genoeg.

Weet iemand hoe het nu precies zit welke radio orgineel er in past begrijp niet waarom de ene wel en de andere niet lukt

Heb op 2ehands be een mooi setje gezien obd2 gereedschap om diagnose te kunnen stellen en radio's te kunnen aan melden
koop9
Motortype: (nog) geen Audi A2

06 feb 2013, 21:43 0 x

is het een orginele audi radio? dan zou ik er een mp3 wisselaartje in zetten.
zet je lekker honderden nummers op een usb of sd en rijden maar.
kost weinig en veel plezier.
k´heb hem zelluf ook!!

p.s. ze zijn er ook voor andere merken radio´s
mister

07 feb 2013, 03:02 0 x

Ik zat er ook aan te denken om gas in te laten bouwen maar toch maar niet gedaan. Het kostte me veel ruimte in kofferbak en kilometerstand was niet meer echt rendabel om te gaan gassen... (140.000) toen.

Hoeveel km heeft jou A2 gelopen?
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

07 feb 2013, 09:08 0 x

Qua radio..... Philips heeft in die tijd radio/cd combi's (maar ook nog met cassettedeck) gemaakt, die communiceren met je auto. Speciaal voor VW/Audi. D.w.z...rode verlichting in dezelfde kleur als je dashboard, en met licht aan (en radio nog uit) gaat de verlichting van je radio al branden (net zoals de klima). Staat heel mooi, en lijkt net zo origineel als de Concert. Ik vind persoonlijk heel veel after-market radio verschrikkelijk uit de toon vallen qua design en veel te schreewerig / bling-bling. Alpine is een uitzondering daarop. Die heb je ook in rode verlichting.

Je moet er dan eentje uit deze Philips serie hebben, bijv. de RC619. En dan de VAG versie. Deze zijn uitgekomen in de tijd, dat VW overging op rode dashboard verlichting. By trhe way, erg goede radio's en ingetogen design..

Voorbeeldje.. (ze hebben alle ongeveer dezelfde look and feel)

Afbeelding

of deze (DC 908 en DC 992)

Afbeelding
advanced

07 feb 2013, 10:09 0 x

Ik heb zelf een Dension gateway lite BT ingebouwd : http://www.dension.com/product/gateway-lite-bt-gbl3xxx
Deze heeft een aansluiting voor een Iphone (via een dockkabel) heeft een USB aansluiting voor een memory stick voor MP3, daarnaast kan deze via A2DP audiostreamen als je telefoon dit ondersteund, daarnaast is het ook een bluetooth carkit (aannemen en verbreken via de toetsen op de radio)

Als je een Chorus (je had het over een audi radio met cassette) hebt kan je het met de juiste kabel zo inbouwen (plug en play) prijzen liggen tussen de 130 en 150 euro (afhankelijk waar je hem besteld)

Voordat andere forumleden over me heen gaan vallen, er zijn natuurlijk ook andere oplossingen. Deze is die ik gekozen heb en ben er erg tevreden mee.
" Alleen wrijving geeft glans"
audiJan

07 feb 2013, 21:55 0 x

Lpg kan prima in een auto van 140.000 die van mij heeft 129.000 gelopen de motor kan het prima hebben.

De philips radio erg goed bedoeld hoor fijn dat mensen mee denken maar ik heb die voor jaren terug bij bosjes in de container staan gooien.
Het zal toch een becker of orgineel worden ik moet dit eens beter uitzoeken

Heb tijdens het schoonmaken van de auto al wel de versterker gevonden links onder de voetruimte
mister

07 feb 2013, 23:25 0 x

Je hoort verschillende verhalen hierover. Nu staat mijn teller op 148.000km. Zou het dan nog interessant zijn om toch voor LPG te gaan? Meeste mensen zeggen dat het weggegooid geld is. Als je ziet wat benzine nu kost. Ik zit ook te kijken naar een diesel. Maar die vindt je niet zo gauw hier in NL met weinig km's.
Plaats reactie