Wie ben ik?

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Xapon

18 feb 2013, 18:52 0 x

Goedendag A2 liefhebbers, ;)

Het heeft even geduurd maar het is tijd om me maar even voor te stellen op het A2 Forum.
Mijn naam is Ron en ben in het bezit van een super leuke A2 vanaf 14 januari. Al het strooizout en sneeuw zorgde ervoor dat ik niet eerder de kans had een paar representatieve foto's te maken voor op het forum..

Ik ben 53 jaar werk als zelfstandige (interim- en project manager) en ben al 32 jaar gelukkig getrouwd (jawel hoor met de zelfde vrouw). Ben bovendien vader van 2 volwassen kinderen en woon in het prachtige zuid-oost Brabant.

Mijn Peugeot 307SW HDI stond steeds meer op de inrit, en was aan vervanging toe.
Mijn pakket van eisen was, minimaal 4 deuren, plek voor 4 volwassenen representatief en de mogelijkheid iets mee te nemen naar mijn bootje in het weekend. Met de weinige KM's die ik tegenwoordig rijd ivm mijn werk vanaf kantoor aan huis, was een benzine auto vanzelfsprekend.
Mijn zoon (monteur en zelf ook Audi rijder) adviseerde mij eens serieus naar een A2 te gaan kijken.... en zo ben ik in een A2'tje terecht gekomen.

Ik ben super tevreden, rijd super zuinig (laatste keer 1:14,9) en kan met een gerust hart bij de klant aankomen.
Model is leuk, en voldoende plek om een paar volwassenen mee te nemen en als het nodig is passen de laptopjes etc. ook nog eens achter in het "katte"bakje...

In het verleden heb ik A4 en A6 gereden, zowel diesel als benzine, je mag het dan niet vergelijken, en ik weet niet hoe ze het voor elkaar gekregen hebben, maar in een A2 rijd je voor je gevoel toch écht in een Audi. Ik vind dat erg knap gedaan van Audi. 8-)

Plannen met de A2:
dubbel DIN audio met navigatie inbouwen (ligt klaar), met mijn zoon, die heeft dat ook al eens in een A4 gedaan
micro switch vervangen in het slot aan de bestuurders kant
toetsjes van airco en lichtschakelaar bijwerken de eerste eigenaresse was een vrouw, met lange nagels (spuiten met rubberdip of hoe dat ook heten mag)

En heel veel lezen en leren van het A2-Forum, zelf je A2 perfectioneren geeft tenslotte de meeste voldoening ;)

Groeten en tot ziens onderweg!
Ron
[album]720[/album]
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

18 feb 2013, 18:58 0 x

Welkom alhier en vele veilige kilometers gewenst !!

P.S. Ik heb je onderwerp even naar hier verplaatst. Stond in de verkeerde "hoek" van het forum.
advanced

18 feb 2013, 20:30 0 x

Welkom en vele veilige kilometers gewenst ! enkel din naar dubbel din is best wel een behoorlijke klus als je kiest voor een dubbeldin inbouw frame. succes met de werkzaamheden
" Alleen wrijving geeft glans"
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

18 feb 2013, 23:33 0 x

Welkom op het forum en vele veilige km's gewenst met de nieuwe aanwinst.

Voor het dubbel-Din gebeuren, zie het volgende topic:

http://www.audi-a2.nl/topic1206.html
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Audi_gekkie

19 feb 2013, 00:30 0 x

Hallo Ron, welkom op dit forum.
Je bent al wel bekend met Audi's lees ik, dus ik snap je keus ;)

Je schrijft: "toetsjes van airco en lichtschakelaar bijwerken de eerste eigenaresse was een vrouw, met lange nagels (spuiten met rubberdip of hoe dat ook heten mag)"

Wat is dit en hoe pak je dat aan.
Bij mijn A2 is dit voor mij ook een doorn in het oog.
garret

19 feb 2013, 01:22 0 x

Hallo Ron,

Leuk, een collega Brabander!

Je kennismakingsverhaal had het mijne kunnen zijn. Veel overeenkomsten. Ben 55 en ook door mijn zoon in de A2. Peugeot 307 heb ik nog steeds maar gaat binnenkort in de verkoop. Twee keer raden wat er dan voor in de plaats komt ;)

veel fijne km's toegewenst!

groet, Jan (middenbrabant)
Mc.Didi

19 feb 2013, 02:26 0 x

Hi Ron,

Altijd prettig om nieuwe A2 rijders te ontmoeten... veel succes op het forum en veel probleemloze kilometers gewenst.

Verder...

Je schreef : "toetsjes van airco en lichtschakelaar bijwerken de eerste eigenaresse was een vrouw, met lange nagels (spuiten met rubberdip of hoe dat ook heten mag)"

Had zelfde probleem met de schakelaars van de electrische ruiten en heb net het omgekeerde gedaan... voorzichtig alle lak verwijderd met een tof resultaat als gevolg nl. dat mijn toetsen nu oplichten in de kleur van mijn interieur (rood) en vooral bij duisternis een veel mooier effect hebben dan de originele versie.

Zal er morgen eens een foto van maken om een impressie te geven en vervolgens hier posten;

Misschien een ideetje voor jou of anderen...

Mvg, Didier
Ben_3L

19 feb 2013, 11:43 0 x

Heb een paar weken op Ebay het volgende besteld om de toetsen van de Klima weer netjes te maken: "Audi A2/A3 8L 1999-2005 Klimabedienteil Tasten Restaurations Komplett Set". Is een stickersetje.

Zie: http://www.ebay.de/itm/230916754038?ssP ... 1096wt_906

Niet goedkoop voor een paar stickertjes, maar het werkt wel. Heb ze er zelf (nog) niet opzitten.
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

19 feb 2013, 18:41 0 x

[quote="Ben_3L"]Heb een paar weken op Ebay het volgende besteld om de toetsen van de Klima weer netjes te maken: "Audi A2/A3 8L 1999-2005 Klimabedienteil Tasten Restaurations Komplett Set". Is een stickersetje.

Zie: http://www.ebay.de/itm/230916754038?ssP ... 1096wt_906

Niet goedkoop voor een paar stickertjes, maar het werkt wel. Heb ze er zelf (nog) niet opzitten.[/quote]

@Ben-3L

Die had ik nog niet gezien, kan interessant voor de forummers met beschadigde toesten. Een nieuwe Klimabediengedeelte kost meer. Maak je nog een apart topic aan als je ze erin heb zitten?
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Ben_3L

19 feb 2013, 20:41 0 x

[quote="Peter_Audi_A2"][quote="Ben_3L"]Heb een paar weken op Ebay het volgende besteld om de toetsen van de Klima weer netjes te maken[/quote]

@Ben-3L

Die had ik nog niet gezien, kan interessant voor de forummers met beschadigde toesten. Een nieuwe Klimabediengedeelte kost meer. Maak je nog een apart topic aan als je ze erin heb zitten?[/quote]

Nou, ik heb zelf nog geen last van afbladderende toetsen (ben er heel voorzichtig mee), maar heb een setje voor op voorraad besteld ;) Mocht het een keer lelijk worden dan zal ik tegen die tijd zeker even een fotootje maken en een topic openen.
Plaats reactie