Mijn A2
Hallo allemaal,
Sinds een maand ben ik ook de trotse bezitter van een A2. In verband met aankomende gezinsuitbreiding was ik op zoek naar een (grotere) vervangende auto voor de Ford Ka van mijn vrouw. De minimale eisen waren vier deuren en een ruimere kofferbak waarin een kinderwagen past (zonder de achterbank te hoeven omklappen). Na bij een aantal A2’s te hebben gekeken is het een (in nette staat verkerende) islandgrüne A2 1.4 met donker interieur geworden uit 2003 en 72.000km op de teller. Verder de gebruikelijke opties zoals climate control, elektrische ramen voor, etc.
Sinds een maand ben ik ook de trotse bezitter van een A2. In verband met aankomende gezinsuitbreiding was ik op zoek naar een (grotere) vervangende auto voor de Ford Ka van mijn vrouw. De minimale eisen waren vier deuren en een ruimere kofferbak waarin een kinderwagen past (zonder de achterbank te hoeven omklappen). Na bij een aantal A2’s te hebben gekeken is het een (in nette staat verkerende) islandgrüne A2 1.4 met donker interieur geworden uit 2003 en 72.000km op de teller. Verder de gebruikelijke opties zoals climate control, elektrische ramen voor, etc.
- Audi_gekkie
Hallo Smittie,
Welkom op dit forum.
Had je je al eerder op dit forum ingelezen?
De A2 ziet er goed uit!
Waarom is je keuze gevallen op een A2? Er zijn vast wel andere auto's die aan jullie criteria voldoen.
Is de A2 een Nederlandse auto? Gekocht bij een garage of particulier?
Erg weinig kilometers gezien de leeftijd.
Netjes dat je er gelijk een foto bij doet!
Ik zie dat er nu winterbanden om zitten. Heb je er ook nog een zomer-set bij?
Heb je nog plannen voor wijzigingen? Bijv. cruise controle inbouwen.
Veel plezier met de A2.
Welkom op dit forum.
Had je je al eerder op dit forum ingelezen?
De A2 ziet er goed uit!
Waarom is je keuze gevallen op een A2? Er zijn vast wel andere auto's die aan jullie criteria voldoen.
Is de A2 een Nederlandse auto? Gekocht bij een garage of particulier?
Erg weinig kilometers gezien de leeftijd.
Netjes dat je er gelijk een foto bij doet!
Ik zie dat er nu winterbanden om zitten. Heb je er ook nog een zomer-set bij?
Heb je nog plannen voor wijzigingen? Bijv. cruise controle inbouwen.
Veel plezier met de A2.
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Bij deze welkom op het forum en vele veilige km's gewenst met de A2. Mooie auto met weinig km's, daar
zul je veel plezier van krijgen ...
zul je veel plezier van krijgen ...
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

Bedankt voor het warme welkom hier
. Wij hebben inderdaad naar meerdere auto’s gekeken (waaronder de Hyundai i10, Suzuki Alto en Fiat Panda). De keuze is echter op de Audi gevallen vanwege de grotere binnenruimte en de kwaliteit van de auto. Ik heb mezelf voor de aankoop ingelezen op internet (waaronder dit forum) om rekening te kunnen houden met eventuele kwalen. Vooralsnog geen mankementen geconstateerd. De auto is origineel Nederlands (onderhouden bij een Audi-dealer) en bij een (universele) autodealer gekocht.
Goed gezien dat er winterbanden op de auto zitten
. Setje heb ik via internet aangeschaft om te voorkomen dat de auto direct schade rijdt in deze sneeuwperiode. De originele zesspaaks-velgen zijn ook aanwezig (zie foto) en zal ik over een maandje weer omzetten. Momenteel geen grote ombouwplannen. Ben van plan de Audi zo origineel mogelijk te laten. Ik heb wel een andere radio (zwart met rode verlichting) via marktplaats.nl aangeschaft ter vervanging van de grijze radio met groene verlichting die momenteel in de auto zit. Daarnaast ben ik op zoek naar een (origineel) lakstiftje om twee krasjes bij te werken. Weet iemand waar ik deze (via internet) kan bestellen?

Goed gezien dat er winterbanden op de auto zitten

- Rinus
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Welkom alhier.
Lakstiftje kun je bestellen bij verf24.nl. Moet je de code meegeven van je kleur, Die kun je vinden in de kofferbak in de accuruimte op de sticker, of in je instructieboekje.
Lakstiftje kun je bestellen bij verf24.nl. Moet je de code meegeven van je kleur, Die kun je vinden in de kofferbak in de accuruimte op de sticker, of in je instructieboekje.
- Audi_gekkie
Bij iedere goede automaterialenshop (bijv. Brezan) vind je bijv. het autolakkenmerk Motip.
In een grote catalogus zoek je naar automerk, type, bouwjaar en laknr. Op die manier kom je bij de goede kleur uit die in het schap ligt.
Succes.
In een grote catalogus zoek je naar automerk, type, bouwjaar en laknr. Op die manier kom je bij de goede kleur uit die in het schap ligt.
Succes.
- Rinus
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
[quote="Audi-gekkie"]Bij iedere goede automaterialenshop (bijv. Brezan) vind je bijv. het autolakkenmerk Motip.
Succes.[/quote]
Alleen de kleuren van Motip staan verder van de originele kleur af dan de verf van die website, die ik noemde. Dat is mijn ervaring althans. Er wordt bij Motip geen rekening gehouden met het bouwjaar. Zij gebruiken een generieke mix van die kleurcode. Bij die firma die ik noemde wordt er wel rekening gehouden daarmee.
Als ik bij mijn spuiter wel eens een praatje ging maken, toen kwam ik er achter, hoeveel tinten er in omloop zijn van dezelfde kleur (dus dezelfde kleurcode). En die tinten hebben allemaal weer een iets andere gradatie van ingredienten (pigmenten). Alleen al van mijn Monza (die is Heliosblau, kleurcode E201), zijn er alleen al bij Opel 5 verschillende tintgradaties gespoten gedurende de gehele productiecyclus van die kleur.
Succes.[/quote]
Alleen de kleuren van Motip staan verder van de originele kleur af dan de verf van die website, die ik noemde. Dat is mijn ervaring althans. Er wordt bij Motip geen rekening gehouden met het bouwjaar. Zij gebruiken een generieke mix van die kleurcode. Bij die firma die ik noemde wordt er wel rekening gehouden daarmee.
Als ik bij mijn spuiter wel eens een praatje ging maken, toen kwam ik er achter, hoeveel tinten er in omloop zijn van dezelfde kleur (dus dezelfde kleurcode). En die tinten hebben allemaal weer een iets andere gradatie van ingredienten (pigmenten). Alleen al van mijn Monza (die is Heliosblau, kleurcode E201), zijn er alleen al bij Opel 5 verschillende tintgradaties gespoten gedurende de gehele productiecyclus van die kleur.
- Audi_gekkie
[quote="Rinus"][quote="Audi-gekkie"]Bij iedere goede automaterialenshop (bijv. Brezan) vind je bijv. het autolakkenmerk Motip.
Succes.[/quote]
Als ik bij mijn spuiter wel eens een praatje ging maken, toen kwam ik er achter, hoeveel tinten er in omloop zijn van dezelfde kleur (dus dezelfde kleurcode). En die tinten hebben allemaal weer een iets andere gradatie van ingredienten (pigmenten). Alleen al van mijn Monza (die is Heliosblau, kleurcode E201), zijn er alleen al bij Opel 5 verschillende tintgradaties gespoten gedurende de gehele productiecyclus van die kleur.[/quote]
Daar heb je helemaal gelijk in Rinus.
Maar over het algemeen werk je wat steenslag weg en al is de kleur perfect, je ziet het toch altijd terug.
Als je een deel van beplating gaat bijwerken dan kun je dit beter op kleur laten namaken.
Succes.[/quote]
Als ik bij mijn spuiter wel eens een praatje ging maken, toen kwam ik er achter, hoeveel tinten er in omloop zijn van dezelfde kleur (dus dezelfde kleurcode). En die tinten hebben allemaal weer een iets andere gradatie van ingredienten (pigmenten). Alleen al van mijn Monza (die is Heliosblau, kleurcode E201), zijn er alleen al bij Opel 5 verschillende tintgradaties gespoten gedurende de gehele productiecyclus van die kleur.[/quote]
Daar heb je helemaal gelijk in Rinus.
Maar over het algemeen werk je wat steenslag weg en al is de kleur perfect, je ziet het toch altijd terug.
Als je een deel van beplating gaat bijwerken dan kun je dit beter op kleur laten namaken.