Uiteindelijk is hij er dan toch gekomen: een A2
Hallo, mijn naam is Jeroen en werk en woon in het mooie Drenthe.
Afgelopen zaterdag heb ik een Azurblauwe 2002 1.4 A2 uit Duitsland gehaald.
Mijn eerste interesse werd overigens al in 2004 gewekt, toen om mijn Opel Calibra 16V op te volgen.
De keuze viel uiteindelijk op een Seat Leon 110 PK TDI. Dit omdat ik ook regelmatig met aanhangers rij, o.a. zomers met een motoraanhanger en 2 Triumph Street Triples erop richting Zuid Europa.
Als de A2 destijds met een 1.9 TDI motor leverbaar was geweest, en het maximaal trekgewicht was ook hoger geweest had ik toen al een A2 gereden.
Nu is de A2 aangeschaft om het oude gebakje van mijn vrouw te vervangen.
Ze heeft een 92er Opel Kadett Cabrio met nog geen 85000 km, maar helaas is ook deze Kadettilac de roestduivel ten prooi gevallen. De betrouwbaarheid werd ook minder, en daarmee het vertrouwen in de auto van mijn vrouw ook.
Gelukkig kan de A2 niet roesten dus dat probleem zien we niet weer terug.
Op 5 maart gaat de A2 naar de RDW en hoop ik op de nieuwe kentekenreeks.
Opties heeft de A2 genoeg, waaronder Climatecontrol, cruisecontrol, cas. radio+wisselaar, spiegels in kleur, lichtjes boven de zonneklepppen, en PDC.
Deukjes en krasvrij, 134000 km op de teller van de eerste eigenaar (59 jaar), niet roker, en heeft in de garage gestaan.
Wat nog gedaan moet worden is nieuwe distributieriem en andere banden.
Voor de banden open ik een ander topic.
Afgelopen zaterdag heb ik een Azurblauwe 2002 1.4 A2 uit Duitsland gehaald.
Mijn eerste interesse werd overigens al in 2004 gewekt, toen om mijn Opel Calibra 16V op te volgen.
De keuze viel uiteindelijk op een Seat Leon 110 PK TDI. Dit omdat ik ook regelmatig met aanhangers rij, o.a. zomers met een motoraanhanger en 2 Triumph Street Triples erop richting Zuid Europa.
Als de A2 destijds met een 1.9 TDI motor leverbaar was geweest, en het maximaal trekgewicht was ook hoger geweest had ik toen al een A2 gereden.
Nu is de A2 aangeschaft om het oude gebakje van mijn vrouw te vervangen.
Ze heeft een 92er Opel Kadett Cabrio met nog geen 85000 km, maar helaas is ook deze Kadettilac de roestduivel ten prooi gevallen. De betrouwbaarheid werd ook minder, en daarmee het vertrouwen in de auto van mijn vrouw ook.
Gelukkig kan de A2 niet roesten dus dat probleem zien we niet weer terug.
Op 5 maart gaat de A2 naar de RDW en hoop ik op de nieuwe kentekenreeks.
Opties heeft de A2 genoeg, waaronder Climatecontrol, cruisecontrol, cas. radio+wisselaar, spiegels in kleur, lichtjes boven de zonneklepppen, en PDC.
Deukjes en krasvrij, 134000 km op de teller van de eerste eigenaar (59 jaar), niet roker, en heeft in de garage gestaan.
Wat nog gedaan moet worden is nieuwe distributieriem en andere banden.
Voor de banden open ik een ander topic.
- Audi_gekkie
Hoi Jeroen, gefeliciteerd met de aanwinst of eigenlijk moet ik je vrouw feliciteren
Inderdaad mooie opties. Het is zo geen basis-uitvoering meer...
Ik heb zelf ook de A2 geïmporteerd, omdat hier te weinig aanbod was en te duur.
Wat is jou reden geweest?
Zelf ben ik nu ook veel bezig om de juiste band te vinden, dus ben benieuwd waar jij mee komt.
Plaats je ook nog foto's?

Inderdaad mooie opties. Het is zo geen basis-uitvoering meer...
Ik heb zelf ook de A2 geïmporteerd, omdat hier te weinig aanbod was en te duur.
Wat is jou reden geweest?
Zelf ben ik nu ook veel bezig om de juiste band te vinden, dus ben benieuwd waar jij mee komt.
Plaats je ook nog foto's?
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Welkom op het forum en veel veilige km's gewenst met de A2.
Over banden is zoals al aangegeven voldoende info te vinden.
Heb je een open dak in de A2 voor het cabriogevoel?
Over banden is zoals al aangegeven voldoende info te vinden.
Heb je een open dak in de A2 voor het cabriogevoel?
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

@ Audi-gekkie : Duitsland ligt hier 10 km vandaan, veel Nederlandse A2-tjes staan in de randstad.
Aanbod is ook groter, en omdat ik absoluut geen zilveren A2 wilde hebben viel ook al weer 30-40% af
@ Peter_Audi_A2 : Geen open sky, had ik ook net zo lief niet i.v.m. dure reparatiekosten mocht het mis gaan.
Banden topics heb ik genoeg gezien, maar zit nog met de maten die om de aluminium 15" passen.
Nu liggen er winterbanden onder, en aangezien de auto zo'n 2500 km per jaar gaat rijden heb ik geen zin om ieder voor- en najaar velgen te wisselen. Daarom komen er zo goed als zeker 4 seizoenenbanden onder voor de uitstapjes naar Duitsland.
Met de Leon TDi mag ik veel steden niet meer in i.v.m. de gele Umweltplakette.
Aanbod is ook groter, en omdat ik absoluut geen zilveren A2 wilde hebben viel ook al weer 30-40% af

@ Peter_Audi_A2 : Geen open sky, had ik ook net zo lief niet i.v.m. dure reparatiekosten mocht het mis gaan.
Banden topics heb ik genoeg gezien, maar zit nog met de maten die om de aluminium 15" passen.
Nu liggen er winterbanden onder, en aangezien de auto zo'n 2500 km per jaar gaat rijden heb ik geen zin om ieder voor- en najaar velgen te wisselen. Daarom komen er zo goed als zeker 4 seizoenenbanden onder voor de uitstapjes naar Duitsland.
Met de Leon TDi mag ik veel steden niet meer in i.v.m. de gele Umweltplakette.
- Audi_gekkie
[quote="blauwe_a2"]@ Audi-gekkie : Duitsland ligt hier 10 km vandaan, veel Nederlandse A2-tjes staan in de randstad.
Met de Leon TDi mag ik veel steden niet meer in i.v.m. de gele Umweltplakette.[/quote]
Zijn voor mij ook precies voor mij de redenen geweest om in Duitsland te kopen. Duitsland is voor mij ook 20 min. rijden.
En ik weet dat ik hier geen vrienden mee maak, maar ook ik wilde beslist geen zilverkleurige A2 hebben :mrgreen:
Voor 4 seizoenen banden zou ik bij Vredenstein gaan kijken.

Met de Leon TDi mag ik veel steden niet meer in i.v.m. de gele Umweltplakette.[/quote]
Zijn voor mij ook precies voor mij de redenen geweest om in Duitsland te kopen. Duitsland is voor mij ook 20 min. rijden.
En ik weet dat ik hier geen vrienden mee maak, maar ook ik wilde beslist geen zilverkleurige A2 hebben :mrgreen:
Voor 4 seizoenen banden zou ik bij Vredenstein gaan kijken.