Uiteindelijk is hij er dan toch gekomen: een A2
Geplaatst: 25 feb 2013, 22:12
Hallo, mijn naam is Jeroen en werk en woon in het mooie Drenthe.
Afgelopen zaterdag heb ik een Azurblauwe 2002 1.4 A2 uit Duitsland gehaald.
Mijn eerste interesse werd overigens al in 2004 gewekt, toen om mijn Opel Calibra 16V op te volgen.
De keuze viel uiteindelijk op een Seat Leon 110 PK TDI. Dit omdat ik ook regelmatig met aanhangers rij, o.a. zomers met een motoraanhanger en 2 Triumph Street Triples erop richting Zuid Europa.
Als de A2 destijds met een 1.9 TDI motor leverbaar was geweest, en het maximaal trekgewicht was ook hoger geweest had ik toen al een A2 gereden.
Nu is de A2 aangeschaft om het oude gebakje van mijn vrouw te vervangen.
Ze heeft een 92er Opel Kadett Cabrio met nog geen 85000 km, maar helaas is ook deze Kadettilac de roestduivel ten prooi gevallen. De betrouwbaarheid werd ook minder, en daarmee het vertrouwen in de auto van mijn vrouw ook.
Gelukkig kan de A2 niet roesten dus dat probleem zien we niet weer terug.
Op 5 maart gaat de A2 naar de RDW en hoop ik op de nieuwe kentekenreeks.
Opties heeft de A2 genoeg, waaronder Climatecontrol, cruisecontrol, cas. radio+wisselaar, spiegels in kleur, lichtjes boven de zonneklepppen, en PDC.
Deukjes en krasvrij, 134000 km op de teller van de eerste eigenaar (59 jaar), niet roker, en heeft in de garage gestaan.
Wat nog gedaan moet worden is nieuwe distributieriem en andere banden.
Voor de banden open ik een ander topic.
Afgelopen zaterdag heb ik een Azurblauwe 2002 1.4 A2 uit Duitsland gehaald.
Mijn eerste interesse werd overigens al in 2004 gewekt, toen om mijn Opel Calibra 16V op te volgen.
De keuze viel uiteindelijk op een Seat Leon 110 PK TDI. Dit omdat ik ook regelmatig met aanhangers rij, o.a. zomers met een motoraanhanger en 2 Triumph Street Triples erop richting Zuid Europa.
Als de A2 destijds met een 1.9 TDI motor leverbaar was geweest, en het maximaal trekgewicht was ook hoger geweest had ik toen al een A2 gereden.
Nu is de A2 aangeschaft om het oude gebakje van mijn vrouw te vervangen.
Ze heeft een 92er Opel Kadett Cabrio met nog geen 85000 km, maar helaas is ook deze Kadettilac de roestduivel ten prooi gevallen. De betrouwbaarheid werd ook minder, en daarmee het vertrouwen in de auto van mijn vrouw ook.
Gelukkig kan de A2 niet roesten dus dat probleem zien we niet weer terug.
Op 5 maart gaat de A2 naar de RDW en hoop ik op de nieuwe kentekenreeks.
Opties heeft de A2 genoeg, waaronder Climatecontrol, cruisecontrol, cas. radio+wisselaar, spiegels in kleur, lichtjes boven de zonneklepppen, en PDC.
Deukjes en krasvrij, 134000 km op de teller van de eerste eigenaar (59 jaar), niet roker, en heeft in de garage gestaan.
Wat nog gedaan moet worden is nieuwe distributieriem en andere banden.
Voor de banden open ik een ander topic.