seven, een gelukkige nieuwe A2 bezitter
- Seven
- Audi A2 clublid
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Wij zijn sinds maandag de gelukkige eigenaars van een Audi A2 1.4 TDI. De wagen is zeer basic, geen airco en geen trip computer, maar wel met een goed werkende Open Sky System en een Concert1 radio. De auto is van december 2000 en heeft nog maar 127000 km gelopen. Ingevoerd uit Duitsland en hij was van de eerste eigenaar. Er is een goed bijgehouden onderhoudsboekje bij en alle data lijkt te kloppen. De auto ziet er als nieuw uit!
De reden om voor een A2 te kiezen is meervoudig:
1) hoge instap was een vereiste voor mijn vrouw
2) 4 deurs auto
3) veiligheid en duurzaamheid
4) diesel met weinig gelopen km geeft ons de mogelijkheid hier nog lang plezier van te hebben
5) OSS (ter compensatie van geen airco) is een fantastische optie
6) de technologie van het space frame
P.S. De nickname 'seven' is gekozen omdat er veel zevens op de nummerplaat staan
De reden om voor een A2 te kiezen is meervoudig:
1) hoge instap was een vereiste voor mijn vrouw
2) 4 deurs auto
3) veiligheid en duurzaamheid
4) diesel met weinig gelopen km geeft ons de mogelijkheid hier nog lang plezier van te hebben
5) OSS (ter compensatie van geen airco) is een fantastische optie
6) de technologie van het space frame
P.S. De nickname 'seven' is gekozen omdat er veel zevens op de nummerplaat staan
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Welkom op het forum en veel plezier met de A2 gewenst.
OSS zonder airco is wel een heel bijzondere combinatie ...
Het aantal A2'tjes zonder airco (buiten de 3L uitvoeringen) is op de vingers van een hand te tellen.
OSS zonder airco is wel een heel bijzondere combinatie ...
Het aantal A2'tjes zonder airco (buiten de 3L uitvoeringen) is op de vingers van een hand te tellen.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

Welkom! mooie kleur blauw. Een niet 1.2 TDI zonder airco zie je niet zo veel. Dat open sky dak is lekker, ook op de kier stand. Je zou nog kunnen overwegen om zijwind schermen aan de ramen te bevestigen, waait het niet zo in als je met de voor ramen een stuk open rijd. http://www.laudorshop.nl/contents/nl/d366.html
" Alleen wrijving geeft glans"
- Audi_gekkie
Welkom en gefeliciteerd met je mooie aankoop.
Ziet er keurig uit.
Heb je de auto zelf ingevoerd?
Ziet er keurig uit.
Heb je de auto zelf ingevoerd?
- Seven
- Audi A2 clublid
[quote="advanced"]Welkom! mooie kleur blauw. Een niet 1.2 TDI zonder airco zie je niet zo veel. Dat open sky dak is lekker, ook op de kier stand. Je zou nog kunnen overwegen om zijwind schermen aan de ramen te bevestigen, waait het niet zo in als je met de voor ramen een stuk open rijd. http://www.laudorshop.nl/contents/nl/d366.html[/quote]
Goede tip, bedankt!
Hoe zitten die dingen trouwens vast?
Goede tip, bedankt!
Hoe zitten die dingen trouwens vast?
- Seven
- Audi A2 clublid
[quote="Audi-gekkie"]Welkom en gefeliciteerd met je mooie aankoop.
Ziet er keurig uit.
Heb je de auto zelf ingevoerd?[/quote]
Nee, de persoon die deze auto verkocht heeft dat allemaal geregeld: de RDW keuring, kentekenplaten en APK.
Ziet er keurig uit.
Heb je de auto zelf ingevoerd?[/quote]
Nee, de persoon die deze auto verkocht heeft dat allemaal geregeld: de RDW keuring, kentekenplaten en APK.
- Seven
- Audi A2 clublid
[quote="Drenthe"]Veel plezier met je "open" A2! Laat het voorjaar maar beginnen zou ik zeggen...[/quote]
Bedankt voor het welkom. Vanavond ga ik naar Waddinxveen voor de cruise control.
Ik ben nog op zoek naar een trekhaak, dus als iemand iets weet?
Bedankt voor het welkom. Vanavond ga ik naar Waddinxveen voor de cruise control.
Ik ben nog op zoek naar een trekhaak, dus als iemand iets weet?
- Rinus
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Welkom hier, en veel veilig km's met je A2-tje. Mooie kleur. Geen airco zie je inderdaad niet vaak, maar ik ben ze wel tegengekomen. Dan heb je gewoon 3 grote draaiknoppen op je middenconsole zitten (des Audi's).
Hou je OSS goed in de gaten. Je valt buiten de coulance regeling als het stuk gaat (bouwjaar 2000), dus houdt het goed bij. De geleidingen / trails schoon houden en 2 x per jaar smeren doet wonderen om de zaak soepel te houden.
Hou je OSS goed in de gaten. Je valt buiten de coulance regeling als het stuk gaat (bouwjaar 2000), dus houdt het goed bij. De geleidingen / trails schoon houden en 2 x per jaar smeren doet wonderen om de zaak soepel te houden.
- Seven
- Audi A2 clublid
[quote="Rinus"]Welkom hier, en veel veilig km's met je A2-tje. Mooie kleur. Geen airco zie je inderdaad niet vaak, maar ik ben ze wel tegengekomen. Dan heb je gewoon 3 grote draaiknoppen op je middenconsole zitten (des Audi's).
Hou je OSS goed in de gaten. Je valt buiten de coulance regeling als het stuk gaat (bouwjaar 2000), dus houdt het goed bij. De geleidingen / trails schoon houden en 2 x per jaar smeren doet wonderen om de zaak soepel te houden.[/quote]
Bedankt Rinus!
Waarmee kan ik het OSS het beste smeren?
Hou je OSS goed in de gaten. Je valt buiten de coulance regeling als het stuk gaat (bouwjaar 2000), dus houdt het goed bij. De geleidingen / trails schoon houden en 2 x per jaar smeren doet wonderen om de zaak soepel te houden.[/quote]
Bedankt Rinus!
Waarmee kan ik het OSS het beste smeren?