Sinds een krappe week zijn we de trotse bezitters van een A2, bouwjaar 2003. Na jaren naar volle tevredenheid in een Peugeot 106 GTI gereden te hebben, zijn we langzamerhand op zoek gegaan naar iets anders. Zoonlief wordt groot en is bovendien met z'n rijbewijs bezig. Die wil straks (terecht) alle ritjes achter het stuur doorbrengen, waardoor schrijver dezes op de achterbank gaat belanden. Met mijn ruim 1.90 verheug ik me daar niet erg op...
Tijdens onze zoektocht viel het niet mee om ieders wensen te vertalen in een bruikbare zoekopdracht. Met name de voor mannen soms onbegrijpelijke auto-voorkeuren van het andere geslacht maakte dit niet makkelijk. Hele automerken zijn als suf weggezet, lampen zijn te groot, te klein of gewoon stom. Daarnaast zou de auto het liefst oranje moeten zijn (ja, oranje). Er waren gelukkig ook genoeg zaken waar we het snel over eens waren. De auto moest ruimer dan de Peugeot zijn, maar niet groter dan strikt noodzakelijk. Ook wilden we vijf deuren, een laag gewicht en als het even kan niet in een grijze muis rondrijden.
Toen ik ergens een A2 zag staan ben ik me op internet gaan inlezen. Gaandeweg raakte ik er van overtuigd dat de Audi voor ons eigenlijk een prima auto zou kunnen zijn. Nu nog een goede zien te vinden...
Op dit forum las ik dat verschillende mensen hun A2 bij Jan Eenink vandaan hadden. Toen bleek dat hij weliswaar geen oranje, maar toch wel een felrode A2 te koop had staan is alles vrij snel gegaan. Inmiddels staat de Audi een paar dagen voor de deur. In de ogen van mijn vriendin is ie van 'eigenlijk best een raar karretje' tot 'lekker eigenwijze auto' gepromoveert. De dubbele bodem met de uitneembare stoelen is een absolute voltreffer. De auto zit toch al vol met doordachte dingen waar je vrolijk van wordt. Hopelijk blijven we vrolijk met deze auto. De voortekenen lijken in elk geval gunstig.
Ik vraag me af waar/hoe jullie je smartphone in de auto plaatsen. De voorruit zit een heel eind weg, dus zo'n zuignap-houder is geen optie. We gebruiken de mobiel voor navigatie en muziek (moet dus ook nog uitzoeken hoe een aux aansluiting voor de concert II te krijgen is).
Onze knalrode A2
- Audi_gekkie
Hallo Aalt,
Gefeliciteerd met jullie A2.
Hahaha leuk verhaal over hoe de keuze op de A2 is gevallen!
Jan heeft een hele goede reclame aan dit forum. Ik heb bijna het idee dat elke auto die hij verkoopt mede door dit forum ontstaat. :mrgreen:
Ik gebruik één van de bekerhouders als standplaats voor mijn smartphone.
Voor het aansluiten van je smartphone op de Concert II zou je gebruik kunnen maken van:
http://www.gromaudio.com/store/all-aud.html
Maar ar zijn vele andere merken die dit kunnen bijv. Parrot heeft ook diverse mogelijkheden.
Er is op dit forum veel geschreven over het aansluiten van audiolinks, dus zoek zelf even op dit forum hoe je het moet inbouwen.
Tenslotte, zou je nog foto's willen plaatsen van jullie bolide.
Ik ken 'm al, want heb al foto's gezien bij Jan op de website.
Veel plezier met jullie A2!
Gefeliciteerd met jullie A2.
Hahaha leuk verhaal over hoe de keuze op de A2 is gevallen!
Jan heeft een hele goede reclame aan dit forum. Ik heb bijna het idee dat elke auto die hij verkoopt mede door dit forum ontstaat. :mrgreen:
Ik gebruik één van de bekerhouders als standplaats voor mijn smartphone.

Voor het aansluiten van je smartphone op de Concert II zou je gebruik kunnen maken van:
http://www.gromaudio.com/store/all-aud.html
Maar ar zijn vele andere merken die dit kunnen bijv. Parrot heeft ook diverse mogelijkheden.
Er is op dit forum veel geschreven over het aansluiten van audiolinks, dus zoek zelf even op dit forum hoe je het moet inbouwen.
Tenslotte, zou je nog foto's willen plaatsen van jullie bolide.
Ik ken 'm al, want heb al foto's gezien bij Jan op de website.

Veel plezier met jullie A2!
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
[quote="aalt"]
Tijdens onze zoektocht viel het niet mee om ieders wensen te vertalen in een bruikbare zoekopdracht. Met name de voor mannen soms onbegrijpelijke auto-voorkeuren van het andere geslacht maakte dit niet makkelijk. Hele automerken zijn als suf weggezet, lampen zijn te groot, te klein of gewoon stom. Daarnaast zou de auto het liefst oranje moeten zijn (ja, oranje). Er waren gelukkig ook genoeg zaken waar we het snel over eens waren. De auto moest ruimer dan de Peugeot zijn, maar niet groter dan strikt noodzakelijk. Ook wilden we vijf deuren, een laag gewicht en als het even kan niet in een grijze muis rondrijden.[/quote]
Met een dergelijk eisenpakket kun je haast niet anders als op een A2 uitkomen ...
Welkom overigens op het forum en vele veilige km's met de A2 gewenst.
Het blijft een mooie kleur, al zeg ik het zelf. Er zijn ook A2's in oranje geleverd (zie mijn avatar), maar die zijn echt zeldzaam.
Tijdens onze zoektocht viel het niet mee om ieders wensen te vertalen in een bruikbare zoekopdracht. Met name de voor mannen soms onbegrijpelijke auto-voorkeuren van het andere geslacht maakte dit niet makkelijk. Hele automerken zijn als suf weggezet, lampen zijn te groot, te klein of gewoon stom. Daarnaast zou de auto het liefst oranje moeten zijn (ja, oranje). Er waren gelukkig ook genoeg zaken waar we het snel over eens waren. De auto moest ruimer dan de Peugeot zijn, maar niet groter dan strikt noodzakelijk. Ook wilden we vijf deuren, een laag gewicht en als het even kan niet in een grijze muis rondrijden.[/quote]
Met een dergelijk eisenpakket kun je haast niet anders als op een A2 uitkomen ...
Welkom overigens op het forum en vele veilige km's met de A2 gewenst.
Het blijft een mooie kleur, al zeg ik het zelf. Er zijn ook A2's in oranje geleverd (zie mijn avatar), maar die zijn echt zeldzaam.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

Bedankt voor jullie suggesties m.b.t. de audiolink en telefoonhouder. Binnenkort zal ik wat foto's maken en plaatsen.
En sorry Ivo, voor het onbedoeld voor je neus weggrissen van jouw auto. Mocht het tijdens de therapie van de rouwverwerking nodig zijn om een ritje in de auto te maken, dan hoor ik het wel.
En sorry Ivo, voor het onbedoeld voor je neus weggrissen van jouw auto. Mocht het tijdens de therapie van de rouwverwerking nodig zijn om een ritje in de auto te maken, dan hoor ik het wel.