Even voorstellen Nieuwe A2 1.6 FSI rijder

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Serhat83

14 mei 2013, 21:52 0 x

Beste A2 rijders,

mijn naam is Serhat. 29 Jaar.
Woonachtig in Brabant, 5 min op afstand van de Efteling.

Afgelopen week een audi A2 ingevoerd op een hele snelle en simpele manier.
Ik denk dat ik er mijn beroep van ga maken. :)
Mochten forumleden informatie willen, kan die met liefde verstrekken.
Binnen 2 dagen alles geregeld, met een minimale BPM betaling.

Ik nog wel enkele vragen, ik zie ook dat het onderwerp al een keer is besproken.
Maar kan niet goed zien in welke topic die uitgebreid word behandeld. Misschien dat een van jullie mij erop kan wijzen.

Moet de aankomende dagen nog even prutsen met de auto, de kachel/airco doet het niet goed. Als ik op max zet dan krijg ik amper lucht. (kentekenpapieren zijn nog niet binnen, dus heb nog even om alles in orde te maken)
Daarnaast even de auto uitlezen op foutcodes, kwam er net achter dat me Vagkabel niet past op deze audi. Voorheen had ik een golf uit 2006, die blijkbaar een canbus functie heeft.(OBD2) En deze denk ik niet. (corrigeer me als ik me vergis) Dus nog even uitzoeken wat voor kabel ik nodig heb. (tips zijn welkom)

Tevens wil ik de cassettespeler vervangen, had al een mooie dubbel Din in gedachten, bij de golf kon ik die heel simpel erin schuiven, canbus stekkers aansluiten en rijden met die handel!!

Nu lees ik her en der terug dat dat blijkbaar niet kan. Je moet zagen, schuren, vijlen, software updates doorvoeren en kabelbomen aanleggen. (corrigeer en me graag als dit niet klopt!!! en Tips zijn altijd welkom!!!)
Ik las ook dat er bepaalde type's dubbel dins zijn die wel direct passen. Hebben jullie een bouwjaar en type audi voor mij zodat ik kan gaan zoeken??

Nu vragen jullie waarschijnlijk af, waarom haal je dan geen complete A2 waar je niets meer aan hoeft te doen.
Goede vraag!!
Heb gewoon de eerste de beste audi A2 in de buurt opgezocht met een mooie kleur en velgen, en heb hem gehaald!!
Misschien de volgende keer wat beter over nadenken :) :)

Groetjes Serhat
Audi_gekkie

14 mei 2013, 22:50 0 x

Hallo Serhat, welkom op dit forum.
Nette auto. Heb je ook foto's van de binnenkant?

Waarom zoek je informatie over het importeren als je het net zelf hebt gedaan?

Hier twee topics waarin het beschreven wordt:
hoe-te-handelen-met-een-auto-invoeren-vanuit-duitsland-t1458.html
hoe-te-handelen-met-een-auto-invoeren-vanuit-duitsland-t1344.html

Jou auto heeft ook canbus!

Dubbel din wordt hier beschreven:
het-zit-erop-het-zit-erin-en-het-wurkt-t1206.html
Serhat83

15 mei 2013, 09:34 0 x

Hoi gekkie,

Fotos van de binnenkant moet ik nog maken. Zet ze van de week er wel op.
In mijn verhaal, zoek ik geen informatie over invoeren. Maar wil ik het graag delen met met forumleden. Indien ze vragen hebben.

Bedankt voor de links, ga ze even doornemen.
Weetje misschien ook wat over de climatronic!
Merkte het pas op de terugweg :s .
Audi_gekkie

15 mei 2013, 15:33 0 x

De omschrijving die je geeft van het probleem is mij niet helemaal duidelijk.
Misschien heb je iets aan onderstaande?

airco-kachel-werkt-niet-goed-t1139.html

Als je andere onderwerpen wilt zoeken binnen het forum, lees dit even door:
zoeken-op-www-audi-a2-nl-met-google-t2015.html
advanced

15 mei 2013, 15:40 0 x

Welkom! Ziet er dik uit met de s-line wielen! Mooi hoor.

die stekker voor diagnose apparatuur is gelijk voor alle VAG auto's. Die je al hebt van de golf moet dus passen op de A2. (wellicht de stekker om draaien?)

De A2 heeft zo ver ik weet ( de mijne heeft er geen) geen canbus gateway zoals je Golf had. De A2 is dus niet up te daten naar een hogere versie. Dat verhaal van de 2din radio begrijp ik niet helemaal, als je een aftermarket (niet audi radio) erin zet, hoef je niets met de canbus te doen. Een symphony2 (2din) past in een A2 (A2 versie) Ook RNS-E passen 192 serie t/m 193G gaat werken.
Degene die het al hebben gedaan hebben inderdaad e.a. weggezaagd/gevijld om een 2din frame van een A2 of A3 er in te zetten. Ook het 2din frame zal je op maat moeten maken en de clima paneel naar beneden verhuizen. het opbergvakje komt dat te vervallen.

Uiteraard moet je de audi radio coderen, om ze geschikt te maken voor de auto. Heb je ook speakers achterin? Wellicht is een dension bt lite iets voor je; sluit je aan op de radio en je kan mp3 afspelen via een usb stick en gelijk handsfree bellen met bluetoot. Kan je de originele audi radio laten zitten.
" Alleen wrijving geeft glans"
duitse degelijkheid

15 mei 2013, 20:23 0 x

Hallo Serhat..Welkom !
"Binnen 2 dagen alles geregeld, met een minimale BPM betaling" schrijf jij.
Laat maar eens weten hoe jij dat doet..dan !!
Zitten er dan toch mazen in deze vrij goed dichtgespijkerde wet ??
Ben benieuwd....

Anyway.......
Audi_gekkie

16 mei 2013, 00:20 0 x

[quote="duitse degelijkheid"]Hallo Serhat..Welkom !
"Binnen 2 dagen alles geregeld, met een minimale BPM betaling" schrijf jij.
Laat maar eens weten hoe jij dat doet..dan !!
Zitten er dan toch mazen in deze vrij goed dichtgespijkerde wet ??
Ben benieuwd....

Anyway.......[/quote]

Minimale BPM had ik niet. Ik had 89% korting (tussen de 8,5 en 9,5 jaar oud) en maximaal is 92%.
Ik had alles binnen 24 uur geregeld.
Donderdagmiddag auto gekocht en alle paperassen gedaan en vrijdagochtend mij bij de RDW gemeld.
Vervolgens heb ik daarna nog 4 of 5 werkdagen gewacht voor ik het kenteken had.
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

16 mei 2013, 00:47 0 x

Welkom op het forum en vele veilige km's met de A2 gewenst.

Airco zou ik gewoon uit (laten) lezen, komen de storingen vanzelf naar boven.

Dubbel DIN in de A2 is of een A2 met een originele erin kopen (speld in hooiberg) ,
of het wordt een mooi stukje huisvlijt, is al eens op het forum beschreven.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Serhat83

17 mei 2013, 01:51 0 x

Beste Audi Rijders,

bedankt voor de warme welkoms berichten!!

Ik heb woensdag de auto opgehaald, en gelijk via internet een BPM berekening laten maken.
kwam 319 euro aan BPM uit. (kost 15 euro)
Daarna donderdag om 8 uur naar de RDW voor het invoeren, om 9 uur was ik aan de beurt.
RDW heeft eerst de auto aangemeld, vervolgens met me BPM papieren naar het Belasting Loket.. Alles was goed.

Vervolgens krijg ik in de middag om 16:00 een email, met de betalings gegevens. Dus 319 euro.
319 euro betaald +15 euro Spoedbetaling.
Volgende dag krijg ik betalingsbevestiging en zaterdag lagen de kentekenpapieren in de bus.
Ik kon nog net niet de kentekens kunnen ophalen. Ging echt super snel allemaal.

Ik heb inmiddels een Dubbel din besteld. Kopie model RNS-E. Alleen dan china Cloon. Precies het zelfde alleen dan meer opties en functionaliteiten. ( Had zoiets in me Golf, draaide op Windows. Was echt een super Systeem)
Ben benieuwd hoe ie gaat werken.
Heeft iemand in de buurt van de efteling ervaring in het installeren van zo'n dubbel Din?
Ik durf eigenlijk niet zo goed, als er iemand is met ervaring, tijd en zin om te helpen, heel graag!!!

Er komt wel super geluid uit het systeem wat er nu op zit, hopelijk blijft dat zo.

Ga vanavond even de auto uitlezen, ben benieuwd wat eruit komt.
Audi_gekkie

17 mei 2013, 02:26 0 x

Dat is wel heel weinig BPM :s hock:
Ik had heel wat meer...
Plaats reactie