Dit verhaal had ik al geschreven op het audi forum.
Maar als voorstelronde wel zo leuk om hier nog eens te posten.
Ga er maar even voor zitten

Ik was al even voornemens mijn trouwe A6 te verkopen, met name vanwege de ernstig hoge maandelijkse lasten tov gereden kilometers.
Blijkt er iemand al wat maandjes een oogje te hebben op mijn strak gedetailde Audi, dus de verkoop ging plotsklaps erg snel.
Kortom, zoektocht naar een maatje kleinere auto....
A4 sedan of avant?....mooie auto's echter bij voorkeur vanaf model 2009...
- Geen fatsoenlijke in NL gevonden tegen een acceptabele prijs.
A3 sportback....ook mooie auto's echter ook bij voorkeur vanaf model 2009...
- Elke soort stoel en positie geprobeerd, die middenconsole beugel irriteert me teveel, net onder mijn knie, gaat gewoon pijn doen.
Zoeken, proefritten, ongelooflijke l*lverhalen van verkopers aanhoren, pfff vermoeiend hoor.
En vanwege de oktober 2006 bpm regeling gaan de leuke Audi's naar onze oosterburen en blijven wij met al het uitgeklede pon prut zitten.
Ik was het in ene zat, al die afgeragde lease bakken met nul respect voor techniek, 1 pixel navigatie, aftermarket pdc, stoelen en andere troep...
Praatje gemaakt met Leon Sanders, zegt ie, je moet eens mijn A2 meenemen.
En zo is het begonnen. De zoektocht naar een leuke A2 in Duitsland.
Wensen lijst:
Motor 1.6FSI
Kleur, alles goed, liefst geen zilveren, rode, blauwe, gele (volgens echtgenote)
Stoelverwarming
PDC
Panoramadak
Na een maandje zoeken, proefritten maken, de betere verhalen van de verkopers aanhoren, uiteindelijk de Audi A2 naar wens in Dortmund gevonden.
Ik heb er voor gekozen om zelf de import te doen, dat stelt namelijk helemaal geen donder voor.
Een verslag:
Nieuwegein, 's-ochtends 6:15 met de tram naar Utrecht Centraal.
Wel lekker rustig zo vroeg.

Dan op Centraal aangekomen, de ICE naar Duisburg, daar overstappen naar Dortmund.
Lekker snel en comfortabel.

Aangekomen bij de verkoper, de papieren verzameld en naar het gemeentehuis.
Oeps, eerst de verzekering regelen en alvast de platen in voorbestelling.
Dat doe je bij de Schildermacher, klein bedrijfje wat net naast het gemeentehuis zit.

Met de verzekeringspapieren en het eigendoms bewijs (Fahrzeugbrief) ga je naar het Amtshaus en regel je de overschrijving (tenaamstelling)

Dan krijg je een papiertje in je handen gedrukt, waarmee je weer naar de schildermacher moet.

Even overleg wat voor een type kenteken ik moet hebben.
Kurzzeitkennzeichen (met gele band) of Ausfuhrungskennzechen (met rode band)
De laatste dus want anders ben je in overtreding op het moment je Nederland in rijdt.
Met de platen terug naar het Amts Haus, want die worden nu voorzien van een soort zegel.

Alles geregeld, kosten, verzekering, zoll, platen, alles bij elkaar € 135,- voor een 15 dagen uitvoering (kortere termijnplaten kan ook)
Gaat overigens super efficiënt, je bent met alles binnen een uurtje klaar.
Platen monteren op de auto en hup naar Nederland.

2 uur later aangekomen in Nederland, weer terug in zonnig Nieuwegein.
Zegt de vrouw...wauw wat een gave bak!!!! ...maar dat rode kamasutra porno leer moet ik even aan wennen.
Geweldige vrouw heb ik toch!



De camera in de iPhone maakt het leer wel erg rood, in het echt is het meer bordeaux.



Mission accomplished!
Een leuk binkie voor de deur met een paar toppie opties.
Maandag naar de RDW om die lelijke gele platen te regelen en een formuliertje downloaden om nog een beetje BPM af te dragen.
Daarna gaat het grote opknappen plaatsvinden.
- Full detail interieur en exterieur
- Nieuw stuur plaatsen met zwarte rand
- Nieuwe pook plaatsen met zwart leer
- RNS-E inbouwen
- Ribbel grill inbouwen
- Velgen naar de velgendokter
- Hier en daar het softlack probleem vervangen (schakelaars en bediening)
Dank voor het lezen
Groet Paul