Bij de club!

Stel hier jezelf en je A2 voor.
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

07 okt 2013, 13:52 0 x

Beste forumleden,

Het is zover, ook dit gezin heeft de stap gemaakt tot de aanschaf van een Audi A2. Tot voor kort reed mijn vrouw in een Renault Clio 3-deurs, maar wegens de recentelijke gezinsuitbreiding van 1 naar 2 zonen werd de noodzaak tot een auto met 5 deuren hoger. De Clio was inmiddels 15 jaar oud, dus het switch-moment kwam eigenlijk als gelegen. Na heel wat avonden speurwerk naar alternatieven, leek een Audi A2 aan onze wensen te voldoen. Ruim, licht, zuinig, betrouwbaar, nog steeds modern en neit geheel onbelangrijk: waardevast.

En zo begon de speurtocht naar een goede gebruikte A2. Als autoliefhebber moest het niet zomaar een A2 worden, het oog wil immers ook wat. Uiteindelijk leek de Colour Storm aan onze wensen te voldoen: stoer en met de bekleding in kleur van de auto lekker fris. De keuze voor de motor bleek niet moeilijk: dit forum biedt een schat aan informatie en na een aantal avonden lezen van berichten vonden de we 1.4 de meest verstandige keuze. Bij voorkeur moest de auto ook voorzien zijn van een OSS, maar na het lezen van negatieve klanken over betrouwbaarheid en dure reparaties hebben we dat van de lijst geschrapt. Belangrijk criteria bij de zoektocht waren lage kilometerstand, Advance en Style pakket, bij voorkeur mooie velgen en volledig kloppende onderhoudshistorie.

Op Marktplaats trof ik een aantal auto's aan, waaronder een blauwe 1.4 vers geimporteerd uit Duitsland door een voor jullie bekende A2 liefhebber: Jan Eenink uit Ruurlo. Na het lezen van goede verhalen over Jan op dit forum heb ik met hem contact gezocht en hebben we een afspraak gemaakt. We hadden nog nooit in de A2 gereden, dus het hele gezin moest mee om deze ervaring op te doen. En die bleek een schot in de roos: we waren gelijk verkocht! De auto voldeed helaas niet helemaal aan onze wensen, waarna ik Jan de opdracht heb gegeven om mij te helpen een auto te importeren uit Duitsland.

Al snel vonden we via Mobile.de en AutoScout24 een aantal interessante auto's, waaronder een 1.4 van 12-2003 met 40.000km op de klok en rijk uitgevoerd met de gewenste pakketten inclusief winterpakket, Bose audio installatie, PDC, 16 inch velgen, winterbanden en uitzonderlijk goede staat. Na een in eerste instantie moeizaam contact met de verkoper, kwam het geheel plots in een sneltreinvaart toen bleek dat er meerdere geinteresseerden waren. Jan kon via zijn contacten bij Audi vaststellen dat de onderhoudshistorie en kilometerstand van de auto wel moest kloppen en met dat gegeven zijn we op 11 september vertrokken naar het plaatsje Forchheim in Oost-Duitsland. Daar aangekomen troffen we een in smetteloze staat verkerende auto aan, die we na een uitgebreide inspectie door Jan uiteindelijk hebben meegenomen naar Nederland. Het is gelukt!

En wat zijn we blij met deze auto. Hij is helemaal naar onze wens, rijdt heerlijk en de Bose installatie met subwoofer klinkt lekker vol. Omdat de Renault eerst nog moest worden verkocht, hebben we even gewacht met het aanbieden van de auto bij het RDW. Dat is inmiddels op 1 oktober gebeurd en met de gunstige BPM berekening van Jan was dat laatste stuk in de aankoop rond. Het is nu wachten op de papieren van het RDW en dan kan het kenteken erop en het genieten beginnen!

Omdat de auto vanwege het ontbreken van kenteken nu op eigen terrein staat en het maken van foto's niet goed mogelijk is, heb ik foto's bijgevoegd die de dealer van de auto had gemaakt. Zodra de auto van kenteken is voorzien zal ik nog een update maken. Onderwijl ga ik de volgende opties nog toevoegen: carkit/USB adapter, S-Line logo's, S-Line 3-spaaks sportstuur, mistlampen met LED dagrijverlichting en S-Line (RS4) 17 inch velgen.

Ik hoop dat de voorstelronde hiermee naar tevredenheid is gemaakt! ;)

Groet,

Hans Jan
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Radj
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

07 okt 2013, 14:03 0 x

Welkom op het form.
Mooie uitvoering van de A2.
Veel plezier ervan.
Ivocare

07 okt 2013, 14:13 0 x

Wat een nette wagen en wat een lekkere lage km stand!
Veel plezier ermee, mocht je de velgen in de verkoop doen hou ik mij aanbevolen!

Gr.

Ivo
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

07 okt 2013, 15:26 0 x

Welkom hier en een prachtige uitvoering van de A2. :D
HansJan
Moderator

07 okt 2013, 15:46 0 x

[quote="Ivocare"]Wat een nette wagen en wat een lekkere lage km stand!
Veel plezier ermee, mocht je de velgen in de verkoop doen hou ik mij aanbevolen![/quote]
Hoi Ivo,

Het is mijn doel om op de huidige 16 inch velgen winterbanden te monteren en de huidige winterbanden (15 inch stalen velgen met originele Audi A2 wieldoppen) te verkopen. Dan komt mijn vrouw in zomer en winter goed voor de dag voor zover ze dat al niet doet met onze 'Chiquita'. ;-) Maar eerst geschikte S-Line velgen vinden!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Audi_gekkie

07 okt 2013, 15:56 0 x

Hallo Hans Jan,

Mooi verhaal en een mooie Chiquita!
Die van ons heet Tweety. Mooie kleur hè? :lol:
Vooral de gele bekleding is lekker apart en eigenlijk een must voor een CS.

Weet je dat zeker van die 17inch velgen? Ik heb zelfs om mijn 16inch velgen banden gelegd die een iets hogere wanghoogte hebben dan standaard. Dit bevalt zeer goed.
Ik vond de A2 zelfs met 16ich behoorlijk hard geveerd, dus vandaar die keuze.

Ik wens je heel veel plezierige kilometers toe met je "banaan" en welkom op dit forum!
HansJan
Moderator

07 okt 2013, 16:15 0 x

Hallo Audi-gekkie,

Ja, een ontzettende story en tot een goed einde gebracht met de geweldige hulp van Jan. De keuze ging bij ons tussen rood en geel, maar mijn vrouw ging uiteindelijk toch voor het zonnige karakter van de gele auto daar ze zelf van Curacao komt. Dus de gele bekleding is daarbij helemaal een passende optie!

De S-Line velgen maken de auto naar ons idee helemaal af en wie mooi wil zijn moet pijn leiden :D , maar ik heb nog niet ervaren hoe 'stug' het met 17 inch is. De auto staat nu op 195/45 banden en ervaren wij niet als stug. De auto waar we in proefgereden hadden stond op 15 inch en dat was echt te soft. Welke bandenmaat heb jij op de 16 inch velgen?
Audi_gekkie

07 okt 2013, 18:58 0 x

[quote="HansJan"]Welke bandenmaat heb jij op de 16 inch velgen?[/quote]

Zie mijn onderschrift:
195/55/16 :D

Het past net! Als je het stuur volledig draait heb je 6mm over :lol:
De banden op de achteras kunnen zeker de eerste 5.000km net een verdikking in de wielkuip raken, maar dit gebeurd zonder echte schade.
koop9
Motortype: (nog) geen Audi A2

07 okt 2013, 22:00 0 x

gefeliciteerd met de A2.
zelf vind ik een blauwe C.S. de mooiste maar ik kan wel genieten als ik een andere kleur zie rijden want ze zijn heel apart en daarom geliefd.
dus vind ik het leuk dat er weer een hele mooie gele rond rijd.
ik heb toch altijd al het idee dat de eigenaren van C.S. er zuiniger mee zijn want je ziet wel normale A2´s te koop staan die qua uiterlijk heel wat hebben meegemaakt maar een afgeleefde C.S. zie je nagenoeg nooit.

welkom bij de ¨club¨ en heel veel plezier met de auto, gaat zeker lukken!!
Pocoloco

07 okt 2013, 23:10 0 x

STUG !!! wie zegt dat 17 inch stug is onder een a2 heeft waarschijnlijk nooit met 20 of 22 inch gereden onder een auto.
heb de s- line velgen er ook onder zitten wat rijd dat heerlijk soepel en 1 met het asfalt mijn hoor je niet klagen,
Maar ik moet eerlijk zeggen GEEL is erg gaaf zeg !!! :D :D
Plaats reactie