Even Voorstellen: Stanley-Efu + vragen aanschaf A2!

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Stanley-Efu
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

15 okt 2013, 12:18 0 x

Hallo allemaal, even voorstellen vanuit het hoge noorden! We hebben een kledingwinkel in damesmode en ikzelf beheer sinds een jaar de webshop. We rijden voor de winkel op de zaak een Kia Sorento op grijs kenteken, die inmiddels ook alweer bijna 9 jaar oud is.
Onze prive Daihatsu Terios uit 2006 gaat plaats maken voor een wat lichtere en zuinigere auto en ons oog is gevallen op de prachtige A2, zuinig, licht, vernuftig, slim, beetje hoger zitten en ijzonder fraai! affijn dat weten jullie allemaal al! Ik twijfel weleens aan onderhoudskosten, ouderdom. Inmiddels zijn de jongste exemplaren natuurlijk ook al bijna 9 jaar.

Nu de volgende kwestie: We hebben een Proline 1.4 uit 2005 op het oog, ca. 120k km, met panoramadak, cruise control, navi, eigenlijk zoals we m graag willen. De garage had m net een week binnen en nog niks aan gedaan. De eerste indruk viel tegen: buitenzijde vrij netjes, panodak werkend (OK), maar: Parkeersensoren kapot, airbag lampje brandt, laatste 3 jaar geen onderhoud, navi start niet op. Misschien nog wel het meest zorgwekkende: algemene indruk vrij vochtig, vooral in de accuruimte achterin. Daar ben ik trouwens na een zoekactie niks van op het forum tegengekomen. De verkoper schrok wel even. Je denkt die laat ik staan.
Maar nu, aanbod verkoper: mankementen worden verholpen, grote beurt (+nieuwe remmen?), nieuwe APK EN 1 jaar Bovag garantie, ook zeker niet verkeerd! We hebben geen inruil , er is nog te onderhandelen over de prijs.
Stel dat we eruit prijstechnisch uitkomen, dan wordt de auto helemaal klaargemaakt en mogen we een tweede indruk opdoen. Alsnog mogen we 'm dan laten staan als ook dat zou tegenvallen.
Wat vinden jullie?

Hartelijke groet uit Friesland! ;)
1.4 benzine, OSS, FIS, PDC, Cruise control, Ebonyzwart, Zwart interieur, 16" A1 velgen 195/50/R16, ONK, ribbelgrill, Concert II bluetooth :cool:
bikemaster

15 okt 2013, 12:51 0 x

Hallo Friesland, hier ook friesland :)

Ik denk dat je hier de oplossing zal vinden vocht-in-de-kofferbak-t906.html

Verder zou ik me niet druk maken, als ze alles netjes repareren is er geen vuiltje aan de lucht, laat ze het maar eens netjes oplossen, voor 1 ding hoef je niet bang te zijn, hij zal niet verrot zijn :lol:

lees de aankoop tips topic ook eens door
Audi_gekkie

15 okt 2013, 14:01 0 x

Welkom Stanley-Efu,

Zoals bikemaster zegt. Lees dat goed door.
Probeer verder na te gaan of het panoramadak (OSS) al gerepareerd is geweest.
Alle nog niet geprepareerde OSS-en gaan kapot. Het is een fabricricagefout die door Audi is toegegeven.
Daarom kan reparatie uitgevoerd worden tot 10 jaar oud, maar de enige die dat goed kan in een bedrijf ver Duitsland in.

Veel plezier op dit forum en een verstandige keus gewenst.
Stanley-Efu

15 okt 2013, 15:00 0 x

Bedankt voor de reacties en de link naar het juiste topic. Ik heb dat goed doorgelezen en aldaar nog twee specifieke vragen over het vochtprobleem gesteld. Wordt vervolgd! :geek:
1.4 benzine, OSS, FIS, PDC, Cruise control, Ebonyzwart, Zwart interieur, 16" A1 velgen 195/50/R16, ONK, ribbelgrill, Concert II bluetooth :cool:
Stanley-Efu

15 okt 2013, 17:27 0 x

Vanuit het topic over kofferbakvocht blijkt dat de roosters en/of afdichtingsrubbers de oorzaak zijn en dat het geen onoverkomelijk probleem is, niet ideaal, maar wel op te lossen.
Mede dat, en de toezegging dat alles netjes gerepareerd wordt, icm een grote beurt, een jaar Bovag garantie en een nette prijsafspraak heeft ons doen besluiten om op het aanbod in te gaan om de auto klaar te laten maken.
We hebben dus toegezegd de auto te kopen! :D
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid

15 okt 2013, 20:28 0 x

Welkom op het forum en veel plezier met de nieuwe aankoop.
Gezien de goede zorg en de garantie die door garage wordt gegeven zal dit best goedkomen.

Ik zou het OSS goed in de gaten (blijven) houden. Als hij kapot gaat, dan kun je naar
Rinner in Duitsland voor een midweekje & reparatie van het dak.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Pocoloco

15 okt 2013, 22:37 0 x

Kijk wel even goed de achterzijde na op naden van achterlichten ,hoe de achterklep sluit en of je sporen ziet van reparatie ,
spuitnevel of slecht gedekt !! haal de kapjes even weg (binnenzijde) bij de achterlichten en kijk met een lampje daar .
lekkage kan ook veroorzaakt worden door schade ,schade aan alu blijft erg moeilijk
Stanley-Efu

16 okt 2013, 15:41 0 x

Bedankt weer voor de reacties. Nuance over de aankoop: We hebben onderhandeld over de prijs en krijgen na reparatie een tweede bezichtiging. Als we daarna nog twijfelen mogen we er nog van afzien, een stevige optie dus.
ik zal zeker de tip van Pocoloco volgen, de bumper zat niet helemaal recht gemonteerd, dat kan wel op schade duiden.
Ik ben benieuwd wat de garage vindt; ik heb ze ingelicht over de ventilatieroosters. Waar zitten die trouwens, zodat ik het kan controleren als er weer heen gaan?

De auto heeft volgens de boekjes de laatste grote beurt gehad in 2010. Aan het stuur hangt een kaartje waarop staat dat de volgende beurt uitgevoerd moet worden bij 120k km of okt 2013. Ook het display geeft aan beurt over 100 km, dus dat strookt wel met elkaar. Zoals gezegd worden de mankementen gemaakt en krijgt de auto bij aflevering een grote beurt + garantie. Dat geeft me een prettig idee, maar alle kapotte zaken en het vochtprobleem (+ mogelijkheid schade?) duidt wat op achterstallig onderhoud en dat geeft me toch wel soms wat onrust. De tweede bezichtiging zal hopelijk opheldering geven.
Stanley-Efu

01 nov 2013, 12:07 0 x

We horen er 'officieel' bij! :D
Gisteren de A2 opgehaald bij Durmi Auto in Zwaag.
Zeer netjes afgeleverd, alle punten gerepareerd en zeer netjes afgewikkeld. Petje af!
Alleen de navigatie unit laat nog op zich wachten, die moest nieuw besteld maar was er nog niet.
Komen we nog voor terug en dan wordt ie netjes ingeregeld.
Ritje naar huis was super. Heel blij! :D
HansJan
Moderator

01 nov 2013, 12:22 0 x

Gefeliciteerd en veel plezier van je aankoop! Zeker met de reparaties die zijn uitgevoerd én 1 jaar BOVAG garantie kan dat bijna niet mis gaan. :D

Pas je nog wel even de uitvoering aan in je profiel? De ColourStorm is niet geleverd in de kleur zwart ;-).

En uiteraard zijn we benieuwd naar de foto's van de auto! Je krijgt ook nog een PB-tje van me.

Gute fahrt! :mrgreen:
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Plaats reactie