Onze prive Daihatsu Terios uit 2006 gaat plaats maken voor een wat lichtere en zuinigere auto en ons oog is gevallen op de prachtige A2, zuinig, licht, vernuftig, slim, beetje hoger zitten en ijzonder fraai! affijn dat weten jullie allemaal al! Ik twijfel weleens aan onderhoudskosten, ouderdom. Inmiddels zijn de jongste exemplaren natuurlijk ook al bijna 9 jaar.
Nu de volgende kwestie: We hebben een Proline 1.4 uit 2005 op het oog, ca. 120k km, met panoramadak, cruise control, navi, eigenlijk zoals we m graag willen. De garage had m net een week binnen en nog niks aan gedaan. De eerste indruk viel tegen: buitenzijde vrij netjes, panodak werkend (OK), maar: Parkeersensoren kapot, airbag lampje brandt, laatste 3 jaar geen onderhoud, navi start niet op. Misschien nog wel het meest zorgwekkende: algemene indruk vrij vochtig, vooral in de accuruimte achterin. Daar ben ik trouwens na een zoekactie niks van op het forum tegengekomen. De verkoper schrok wel even. Je denkt die laat ik staan.
Maar nu, aanbod verkoper: mankementen worden verholpen, grote beurt (+nieuwe remmen?), nieuwe APK EN 1 jaar Bovag garantie, ook zeker niet verkeerd! We hebben geen inruil , er is nog te onderhandelen over de prijs.
Stel dat we eruit prijstechnisch uitkomen, dan wordt de auto helemaal klaargemaakt en mogen we een tweede indruk opdoen. Alsnog mogen we 'm dan laten staan als ook dat zou tegenvallen.
Wat vinden jullie?
Hartelijke groet uit Friesland!