Bijna-A2 bezitter

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Plaats reactie
Leo

05 sep 2010, 19:38 0 x

Goeiemiddag!
Ik ben Leo uit Amsterdam, en nieuw lid van dit forum. Ik heb de laatste maanden veel informatie uit jullie forum gehaald, waardoor ik een vrij goed beeld heb waar op te letten bij het kopen dan de A2. Dank daarvoor!
:roll:
Nog een paar nachtjes slapen, dan ruil ik mijn 14 jaar oude Mitsubishi Colt 1.6 GLXi in voor een Audi A2.
Op de A2 ben ik gekomen omdat het model me aanstaat - velen vinden m lelijk, ik vind m juist leuk! Lekker ruim van binnen, maar van buiten vrijwel dezelfde maten als mijn Coltje. Da's best handig met parkeren hier in de stad. Verder het lichte gewicht en lage verbruik - da's gewoon fijn. Maar wel het Audi-comfort. Dus ik ben gaan zoeken, en heb een mooie gevonden.

Bij de Audi-dealer in Purmerend (Heron) een mooi model gezien, en een paar keer proef gereden, met wel wat wonderlijke ervaringen; tijdens de eerste proefrit viel alle electra uit (dus ook stuurbekrachtiging) midden op de snelweg. Bleek de accu stuk (was nog origineel), dus er werd een nieuwe accu in gezet. Later bleek dat de accu niet bijlaadde omdat de dynamo kapot was - die is ook gerepareerd. Een volgende proefrit leverde wat puntjes op (waggelend/trillen bij gas geven), iets waar ik op dit forum vaker over gehoord had. Dat moest dus verholpen worden.

Aangezien ik a-technisch ben wat betreft auto's besloot ik bij de ANWB een aankoop-keuring te laten doen. De ANWB vond naast het waggelen (volgens de keurmeester de homo-kinetische koppelingen) ook een versleten wiellager rechts achter en een kapotte remcilinder linksachter. Die 160 euro voor de ANWB heb ik er dus alvast uit!
Ik had met de dealer een prijs afgesproken inclusief het verhelpen van alle punten die de ANWB zou vinden, en de dealer ging akkoord. Morgen (maandag) verhelpen ze de problemen, krijgt de auto een beurt en nieuwe APK, en de 6 maanden BOVAG garantie en de Audi-mobiliteitsgarantie. Woensdag kan ik de auto ophalen....

Ben heel benieuwd of alle puntjes (en punten) verholpen zijn - dan heb ik een prachtig autootje, uit 2001, met 138.000 op de teller. Niet de mooiste kleur (grijs), maar wel met (goed werkend, niet lekkend) Open Sky. En ik heb begrepen dat ik bij Marja langs moet voor een cruise control - het eerste op de verlanglijst, dat vast nog langer gaat worden!
Ik hou julie op de hoogte !

Groet,
Leo
A2ColourStorm

05 sep 2010, 21:23 0 x

Klinkt goed, Leo.
ANWB keuring was dus wijs.
Heel veel (rij)plezier van je aanwinst!
Zodra je 'm hebt, zien we graag wat foto's.

Groet,
Wim
k.veenstra

05 sep 2010, 22:19 0 x

Volgens mij een goede aankoop en als alle mankementen netjes worden verholpen onder garantie dan heb je een nette A2 op de kop getikt, foto's volgen later ?
Peter

06 sep 2010, 10:44 0 x

Hoi en welkom ! Mooie uitgebreide introductie. Foto's kun je natuurlijk kwijt in je eigen fotoalbum !
Leo

21 okt 2010, 00:58 0 x

Goeienavond!
Dank voor jullie positieve reacties!
Ik ben inmiddels een ruime maand in bezit van mijn A2. Ziet er prachtig uit, doet het ook fijn. Ik heb de ANWB een herkeuring (na aankoop) gevraagd, die hebben vastgesteld dat vrijwel alle eerder aangetroffen gebreken netjes zijn opgelost. Ik voel nog wel (vooral tussen de 100 en 130 km/uur en bij stevig optrekken) dat er nog wat trilling in zit. ANWB geeft aan dat dat waarschijnlijk de tweede homo-kineet is; een is er vervangen, waardoor het trillen al veel minder is dan daarvoor. Maar ik wil die andere ook wel wisselen denk ik, wil helemaal geen getril!
Iemand enig idee wat zoiets kost?

Voor de rest is de auto erg fijn, ik moest wel wennen aan het hoge-toeren draaien. Met mijn vorige auto (1.6glxi Mitsubishi Colt) schakelde ik al voor de 2500 toeren, nu eerder rond de 3500, dat loopt veel soepeler. Andere motor, da's duidelijk.

Ik heb - Amsterdam, drukke volksbuurt - inmiddels ook mijn eerste vandalisme... zucht. Een van de doppen van mijn (na 9 jaar nog steeds prachtige) velgen is gejat. Een andere dop is flink beschadigd met krassen van een schroevendraaier ofzo. Woonde ik nu maar in een Vinex-wijk!
Ik zit te twijfelen of ik de dop ga vervangen; die is er dan ook zo weer af. En geen idee wat zoiets kost. Maar ik baal er flink van!

Nou, jullie zijn weer op de hoogte van mijn A2 leven! Nog heel blij met de auto, en nu langzaamaan bedenken hoe ik m klaar krijg voor de wintersport (winterbanden-ellende)!

Groeten,
Leo
Romulus

22 okt 2010, 16:48 0 x

[quote="Leo"]Ik voel nog wel (vooral tussen de 100 en 130 km/uur en bij stevig optrekken) dat er nog wat trilling in zit. ANWB geeft aan dat dat waarschijnlijk de tweede homo-kineet is; een is er vervangen, waardoor het trillen al veel minder is dan daarvoor.[/quote]Bedoel je de homokineten of de aandrijfassen? Ik dacht dat deze laatste vooral voor trillingen konden zorgen.[quote="Leo"]Voor de rest is de auto erg fijn, ik moest wel wennen aan het hoge-toeren draaien. Met mijn vorige auto (1.6glxi Mitsubishi Colt) schakelde ik al voor de 2500 toeren, nu eerder rond de 3500, dat loopt veel soepeler. Andere motor, da's duidelijk.[/quote]Ja, de 1.4 benzine heeft om vlot vooruit te komen graag wat meer toeren. Het overschakelen loopt bij mij ook vlotter als ik wat verder doortrek, echter mijn geitenwollen sokken willen niet dieper dan 3000 toeren :mrgreen: [quote="Leo"]Ik heb - Amsterdam, drukke volksbuurt - inmiddels ook mijn eerste vandalisme... zucht. Een van de doppen van mijn (na 9 jaar nog steeds prachtige) velgen is gejat. Een andere dop is flink beschadigd met krassen van een schroevendraaier ofzo. Woonde ik nu maar in een Vinex-wijk![/quote]Ook die zijn niet heilig... hier (keurige jaren-60-buurt) zijn enkele jaren geleden een tiental auto's van voor tot achter bekrast... wel verdenkingen, geen bewijzen... dat heeft de inruil van onze Golf lelijk gedrukt :cry: [quote="Leo"]
Ik zit te twijfelen of ik de dop ga vervangen; die is er dan ook zo weer af. En geen idee wat zoiets kost. Maar ik baal er flink van![/quote]
Als je vertelt wat je voor velgen hebt, kunnen we misschien wel een prijs vinden. Je kunt ook stalen velgen monteren en deze bijv. zilverkleurig spuiten zoals een van onze Duitse co-piloten heeft gedaan:
[album]181[/album]
Dit idee staat mij ook wel aan voor de winterwielen i.p.v. (jatbare) doppen die op den duur je velgen flink bekrassen. Nog eens even zien of ik aan het spuiten van de velgen toekom.
[quote="Leo"]hoe ik m klaar krijg voor de wintersport (winterbanden-ellende)![/quote]Zie verderop voor aanbevelingen t.a.v. winterbanden!
Peter

23 okt 2010, 12:53 0 x

[quote="Romulus"]Je kunt ook stalen velgen monteren en deze bijv. zilverkleurig spuiten zoals een van onze Duitse co-piloten heeft gedaan:
[album]181[/album]
[/quote]

Heb je een link naar de bron ? Ik vind het mooi staan en overweeg dit ook te doen met de winterwielen. (Die naafdop en bout/moer dopjes staan erg netjes).
ovi322
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

23 okt 2010, 17:45 0 x

Peter,

Hierbij het linkje.

http://www.a2-freun.de/forum/showthread ... n%2Fwauzzz

Gr. Jans
Romulus

25 okt 2010, 13:50 0 x

[quote="ovi322"]http://www.a2-freun.de/forum/showthread ... n%2Fwauzzz
[/quote]
Klopt! De laatste post bevat ook de onderdeelnr.'s voor de naafdoppen (de boutdoppen zie ik niet 1-2-3 terug)
Ter info: mijn zwarte stalen velgen (zgan) liggen bij de spuiter en ze worden... zilvergrijs :mrgreen:
Plaats reactie