Hi iedereen,
tot mijn vreugde las ik in mijn Duitse boekje over de Audiradio met tape dat er een aansluiting zit voor een cd wisselaar voor 6 cd's.
Bij het zoeken op internet naar een cd wisselaar voor de A2 kwam ik ook advertenties tegen voor een kastje met ingangen voor een usb stick met muziek etc, dat net als de cd wisselaar achter in de kofferbak kan worden ingebouwd en met eenzelfde soort kabel naadloos aansluit zoals een originele A2 cd wisselaar.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
met vriendelijke groet,
Dirk van der Schaaf
Lathum (bij Arnhem)
zoek cd wisselaar voor mijn A2
Hallo, ik heb recent een mp3-wisselaar ingebouwd en dat is veel handiger dan een cd-wisselaar.
Via marktplaats 75 euro en met dank aan de tip van Chipsoer gemakkelijk aan gesloten.
Je kunt achter op de radio een kabel aansluiten voor de mp3-wisselaar, de radio ziet deze dan
als cd-wisselaar. Via de radiobediening kun je dan de muziek die op een SD kaartje of USB stick
staat uitkiezen. Klinkt erg goed. CD-wisselaars gaan sneller kapot en er kunnen maar 6 CD's in.
Maak op de USB stick 6 tot 8 mappen aan die CD1, CD2, etc. heten en de radio ziet ze als
CD's. In elke map kunnen dan 99 liedjes! Wel moet er een gat geboord in het dashboard om de
kabel door te voeren, het gemakkelijkst is het open vakje in de middenconsole, dat vlak onder de
radio zit. Daar kan het kleine apparaatje makkelijk in liggen. Bij vragen kun je me PM sturen.
Groeten, Gompie
Via marktplaats 75 euro en met dank aan de tip van Chipsoer gemakkelijk aan gesloten.
Je kunt achter op de radio een kabel aansluiten voor de mp3-wisselaar, de radio ziet deze dan
als cd-wisselaar. Via de radiobediening kun je dan de muziek die op een SD kaartje of USB stick
staat uitkiezen. Klinkt erg goed. CD-wisselaars gaan sneller kapot en er kunnen maar 6 CD's in.
Maak op de USB stick 6 tot 8 mappen aan die CD1, CD2, etc. heten en de radio ziet ze als
CD's. In elke map kunnen dan 99 liedjes! Wel moet er een gat geboord in het dashboard om de
kabel door te voeren, het gemakkelijkst is het open vakje in de middenconsole, dat vlak onder de
radio zit. Daar kan het kleine apparaatje makkelijk in liggen. Bij vragen kun je me PM sturen.
Groeten, Gompie
- Dirk van der Schaaf
Hi Gompie,
bedankt voor je reactie. Dit is inderdaad beter dan een cd wisselaar.
met vriendelijke groet,
Dirk van der Schaaf
bedankt voor je reactie. Dit is inderdaad beter dan een cd wisselaar.
met vriendelijke groet,
Dirk van der Schaaf
- Thck
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Hallo Dirk,
Dat apparaatje is officieel geen CD-wisselaar maar een Audio-link! Ik heb er ook een in mijn A4 zitten aan de originele Audi Concert radio gekoppeld.
Zie onderstaande link naar de onlineshop.
Overigens deze wordt via een nederlandse tussnepersoon geleverd. Ik kreeg hem na e-mail overleg met die persoon zelfs toegestuurd zonder betaling vooraf, kon ik eerst uitproberen!
Theo
http://www.audio-link.biz/epages/614243 ... -0909-0001
Dat apparaatje is officieel geen CD-wisselaar maar een Audio-link! Ik heb er ook een in mijn A4 zitten aan de originele Audi Concert radio gekoppeld.
Zie onderstaande link naar de onlineshop.
Overigens deze wordt via een nederlandse tussnepersoon geleverd. Ik kreeg hem na e-mail overleg met die persoon zelfs toegestuurd zonder betaling vooraf, kon ik eerst uitproberen!
Theo
http://www.audio-link.biz/epages/614243 ... -0909-0001
- Dirk van der Schaaf
Hi Theo,
'k heb de link even bekeken. Kun je dit door je Audi garage in laten bouwen?
Of hoe of waar heb jij dat laten doen (of zelf gedaan misschien?)?
Bedankt voor het meedenken.
met vriendelijke groet,
Dirk van der Schaaf
'k heb de link even bekeken. Kun je dit door je Audi garage in laten bouwen?
Of hoe of waar heb jij dat laten doen (of zelf gedaan misschien?)?
Bedankt voor het meedenken.
met vriendelijke groet,
Dirk van der Schaaf
- chipsoer
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
LATEN inbouwen !!!
Het is gewoon plug en play, m.a.w de stekker van dit apparaatje achter aan je originele Audi Concert of Chorus ll hangen. Je hoeft alleen effe de radio uit je dashboard te halen, waar je de stekker moet aansluiten wordt in de bijgeleverde handleiding aangegeven. Succes ermee. De radio krijg je los door in de 2 gleufjes aan de linker en rechterzijde onderaan de ontgrendelings pinnetjes in te duwen. Succes ermee
Het is gewoon plug en play, m.a.w de stekker van dit apparaatje achter aan je originele Audi Concert of Chorus ll hangen. Je hoeft alleen effe de radio uit je dashboard te halen, waar je de stekker moet aansluiten wordt in de bijgeleverde handleiding aangegeven. Succes ermee. De radio krijg je los door in de 2 gleufjes aan de linker en rechterzijde onderaan de ontgrendelings pinnetjes in te duwen. Succes ermee
- Thck
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Het antwoord van chipsoer is juist. Ter aanvulling die twee speciale beugeltjes om de standaard Audi radio eruit te halen worden meegeleverd. Zelf heb ik het apparaatje direkt naast de middenconsole in het dashboardkasje met twee tyrips stevig vastgemaakt. Er zitten daarin al wat voorgeboorde gaten waar de kabel met stekker eraan zo doorheen kon. Even de stekker achter van de radio afhalen, nieuwestekker erin en dan de originele erweer bovenop prikken en klaar is Kees.
Er zit overigens een goede beschrijving bij en anders heb ik die nog wel voor je.
Het emailadres van de persoon die op de Nederlandsemarkt voor het Duitse bedrijf de verkoop behartigd is <!-- e -->[url=mailto:audiolink@home.nl]audiolink@home.nl[/url]<!-- e --> , hij heet Ton Kuipers. (ik weet overigens niet of hij dit nog doet maar dat merk je snel genoeg).
Ik had in eerste instantie een berichtje gestuurd naar de Duitse site van die Audiolink met wat vragen erover en kreeg via hem de antwoorden en heb met hem verder zaken gedaan.
Theo
Er zit overigens een goede beschrijving bij en anders heb ik die nog wel voor je.
Het emailadres van de persoon die op de Nederlandsemarkt voor het Duitse bedrijf de verkoop behartigd is <!-- e -->[url=mailto:audiolink@home.nl]audiolink@home.nl[/url]<!-- e --> , hij heet Ton Kuipers. (ik weet overigens niet of hij dit nog doet maar dat merk je snel genoeg).
Ik had in eerste instantie een berichtje gestuurd naar de Duitse site van die Audiolink met wat vragen erover en kreeg via hem de antwoorden en heb met hem verder zaken gedaan.
Theo
- Dirk van der Schaaf
Goede morgen Theo,
weer bedankt voor je reactie. Ik weet nu wat ik moet doen. Heel eenvoudig eigenlijk.
Fijne dag toegewenst!
met vriendelijke groet,
Dirk van der Schaaf
weer bedankt voor je reactie. Ik weet nu wat ik moet doen. Heel eenvoudig eigenlijk.
Fijne dag toegewenst!
met vriendelijke groet,
Dirk van der Schaaf