Morten Zwarte A2 TDI!

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Morten

06 dec 2013, 16:40 0 x

Beste forumlieden,

Hierbij even een kort voorsteltopicje. Met mijn is Maarten en kom uit het zuiden des lands, Zuid-Limburg :) .
Sinds vorige week ben ik in het bezit van een A2 1.4TDI. Deze heb ik opgehaald in de buurt van Frankfurt en zal ik (met een beetje geluk) in de loop van de weken op Nederlands kenteken hebben staan.

Kort stukje auto verleden:
Honda civic uit 1992 1.5 automaat
Honda civic uit 1993 1.6 vtec
Honda del sol 1.6 vtec maar zelf voorzien van een Eaton M45 superchager afkomstig van de new Mini
Honda civic 1.4i uit 2000
Wederom een honda civc, dit maal een 1.5 vtec met een Garrett T25 turbo op 10 psi (sleeper)
Audi TT 1.8T, deze maar een paar weken gehad, tegelijkertijd met de bovenstaande Civic, maar kon op de looks en de elektrische ramen na op geen enkel vlak aan tippen aan de sportiviteit van de Civic
Acura RSX S, trackslet
Classic Mini uit 1985 maar voorzien van een 1300 cooper S motortje uit 1994 (nog altijd in bezit)
Alfa Romeo 156 2.0 t-spark sportwagon
VW Lupo 3L, 1.2 tdi

En m'n mooi weer speeltje:
Afbeelding

De auto waar ik tot nog toe het meeste plezier mee heb gehad (sleeper civic)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tijd voor een ander hartje:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nadeel van teveel "boost", terug naar 6 psi ;)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De supercharged civic, helaas niet efficiënt genoeg voor mijn doeleinde, maar toch een leerzaam projectje en heel fijn geluidje:

http://www.youtube.com/watch?v=Ud3WDqHkul0

Ik ben redelijk autominded en het door de jaren heen aardig wat geleerd op auto gebied (en gesloopt natuurlijk ;) ).
De Mini zal komende maand ook weer de garage in gaan om Nordschleife proof te worden gebouwd.

Foto's van het Ingolstadt mobiel:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb alleen geen idee wat voor uitvoering dat ik heb, ik neem aan een Basis.
In de toekomst wil ik wel andere wielen. Ook moet ik de afstandsbedieningen eens nakijken, beide werken helaas niet.

Groetjes Maarten
Johan 3L

06 dec 2013, 17:47 0 x

[quote="Morten"]
Ik heb alleen geen idee wat voor uitvoering dat ik heb, ik neem aan een Basis.

Groetjes Maarten[/quote]
Je hebt al verschillende voertuigen gehad, elke kleur was goed, als het maar zwart is?
Dan je uitvoering.
Kijk eens hier:
http://www.audia2museum.de/41.html
Morten

06 dec 2013, 18:08 0 x

Er zit 15 of 16 inch lichtmetaal onder, 8 speakers, parkeersensoren, klima etc etc...

Ik ben wel een man van de donkere kleuren ja, als is de Mini wit ;)
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

06 dec 2013, 18:12 0 x

Welkom op het forum, je hebt al een aardig autogeschiedenis achter de rug.
Is de Mini de sleutelauto geworden of ga je de A2 nog motorisch een beetje aanpassen ... ;)

Voor de sleutels kijk eens in dit topic:

http://www.audi-a2.nl/afstandbediening- ... -t816.html

Op het forum is veel info te vinden, de standaard zoekfunctie werkt een beetje brak ...
Zie hiervoor dit topic:

http://www.audi-a2.nl/zoeken-op-www-aud ... t2015.html

Veel plezier op het forum en met de A2 gewenst ...
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Morten

06 dec 2013, 18:20 0 x

Thanks voor de link!

Ja, de mini is de sleutel auto... of je het nu wil of niet, ze hebben uitermate veel liefde nodig ;) .
Tja, ik neem me steeds voor om niet aan auto's de sleutelen, maar dat gebeurt meestal toch. Wat ik met de A2 ga doen weet ik nog niet, maar wat extra power is wel welkom ;) .
Audi_gekkie

06 dec 2013, 18:38 0 x

Hallo Maarten een keurige voorstelling en welkom op dit forum.

Hoe kom je erbij een A2 te kopen? Het is voor veel mensen toch een raar autootje :D
De hebt er momenteel 16 inch velgen onder zitten.
De 5-persoons uitvoering is zeker niet algemeen.
Voor tuning kan ik bij jou in de buurt http://www.vagtechniek.nl/ aanbevelen.
Een paar weken geleden heb ik bij een andere tuner mijn Tweety onderhanden genomen en ik kan je de peper zeker aanbevelen.

Veel plezier op dit forum en mooi dat we iemand erbij hebben met kennis van autotechniek.
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

06 dec 2013, 18:41 0 x

[quote="Morten"]Thanks voor de link!

Ja, de mini is de sleutel auto... of je het nu wil of niet, ze hebben uitermate veel liefde nodig ;) .
Tja, ik neem me steeds voor om niet aan auto's de sleutelen, maar dat gebeurt meestal toch. Wat ik met de A2 ga doen weet ik nog niet, maar wat extra power is wel welkom ;) .[/quote]

Als je het sleutelen echt niet kunt laten, is dit nog een optie: ;)

http://www.audi-a2.nl/topic2643.html
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Morten

06 dec 2013, 18:59 0 x

[quote="Audi-gekkie"]Hallo Maarten een keurige voorstelling en welkom op dit forum.

Hoe kom je erbij een A2 te kopen? Het is voor veel mensen toch een raar autootje :D
De hebt er momenteel 16 inch velgen onder zitten.
Voor tuning kan ik bij jou in de buurt http://www.vagtechniek.nl/ aanbevelen.
Een paar weken geleden heb ik bij een andere tuner mijn Tweety onderhanden genomen en ik kan je de peper zeker aanbevelen.

Veel plezier op dit forum en mooi dat we iemand erbij hebben met kennis van autotechniek.[/quote]

Dat is een goeie vraag; toen ik de A2 voor het eerst zag dacht ik nog "daar wil je nog niet dood in gevonden worden"... maar met de tijd begon ik hem steeds meer te waarderen. Laatst toevallig eens achter het stuur gekropen van een A2 en ik werd aangenaam verrast. Vooral de ruimte binnenin en de wegligging sprak me aan.
Daarbij rij ik regenmatig op en neer tussen Oostenrijk en Nederland, dus zocht een auto die zuinig is, ruimte heeft, veilig is en relatief goedkoop te rijden is, de A2.

Vagtechniek in Neunen is nieuw voor me, maar inderdaad in de buurt, dus wellicht het bezoeken waard nadat ik hardware aanpassingen heb gedaan. Als er motorische aanpassingen komen blijven ze relatief klein, hooguit een andere turbo en pompverstuivers. Zie een grote motorswap niet echt zitten ;) .

Volgens mij zitten er bij mij nu ook 16 inch velgen onder, maar een sportievere velg staat wel op de planning.

Bedankt voor de fijne welkom!
Johan 3L

06 dec 2013, 20:59 0 x

[quote="Morten"]Er zit 15 of 16 inch lichtmetaal onder, 8 speakers, parkeersensoren, klima etc etc...
[/quote]
Beetje alles en niks.
Ik bedoel, als ik de foto's bekijk, zie ik geen mistlampen en dubbele bodem, dus lijkt het inderdaad de basis, maar ik lees dan klima en 8 speakers.
De eerste eigenaar heeft gewoon wat opties genomen op de basis, zo lijkt het.
Heel veel plezier met je nieuwe A2
Pocoloco

06 dec 2013, 23:02 0 x

[quote="Johan 3L"][quote="Morten"]Er zit 15 of 16 inch lichtmetaal onder, 8 speakers, parkeersensoren, klima etc etc...
[/quote]
Beetje alles en niks.
Ik bedoel, als ik de foto's bekijk, zie ik geen mistlampen en dubbele bodem, dus lijkt het inderdaad de basis, maar ik lees dan klima en 8 speakers.
De eerste eigenaar heeft gewoon wat opties genomen op de basis, zo lijkt het.
Heel veel plezier met je nieuwe A2[/quote]

Johan ik zie wel een dubbele bodem en het is een 5 persoons uitvoering!

Welkom bij de club Morten , ben benieuwd wat je ervan gaat maken.
Bij het zien van je vorige projecten zal dat wel goed komen. :mrgreen:
Plaats reactie