Ff voorstellen.

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Plaats reactie
Zaki

02 mar 2014, 23:16 0 x

Dag allemaal,

Sinds vandaag ben ik eindelijk ook lid van de a2 forum : ). Ik heb mijn kleine audi a2, 1.4 TDI (2001), inmiddels 285dkm nu al iets langer dan een jaar (okt 2012) en heeft mij altijd overal gebracht. Vorig jaar probleemloos met wintersport en meerdere malen parijs op en neer. Al een paar maanden heb ik wel last van vermogensverlies. Het lijkt er op dat hij in zijn noodloop steeds schiet. Na deze uitgelezen te hebben heb ik de LMM vervangen, helaas is het probleem hiermee niet verholpen. Daarna had ik mijn N75 vervangen, maar helaas ook geen succes. Laatst zag ik o.a. ook op deze forum dat zelfs een simpel scheurtje in je slang een probleem kan vormen. Nu heb ik ook al sinds 2 maanden last van erg veel olieverlies, dit kwam door een scheurtje in mijn intercooler slang. Toen even bij de dealer geweest en die gaf aan dat zo'n slang al gauw €90 kost. Later via marktplaats wel een tweedehandse slang gevonden, maar nadat ik helemaal naar de grens van Belgie had gereden, bleek de slang net de smal zijn. Ik kwam er toen pas achter dat er twee maten zijn, voor AMF motor en (de andere type ben ik even kwijt).
Deze slang heb ik nu tijdelijk afgedicht met tape, soort van hoesje etc, maar dat zet geen zoden aan de dijk.

Hiervoor heb ik verschillende auto's gehad, audi a4, VW golf 3,4,polo, peugeot 205, 206,306 en toen weer peugeot 205 en nu een leuke a2. Voorlopig zal ik deze ook houden, wellicht in de toekomst of verder uitbreiden (CC, mistlampen, s-line Rooster bij de audi logo etc) of een nieuwere type halen.

Onlangs weer een grote beurt gehad (banden, distributieriem, alle filters e.d. vervangen), dus heb wel wat kosten gemaakt, maar dat hoort bij het hebben van een auto :) . De meeste reparaties/onderhoud doe ik zelf, maar de wat "grotere" onderhoud besteed ik uit.

Ik ga maar weer eens verder de forum lezen en genieten van mijn audi, tot spreeks allen!
koop9
Motortype: (nog) geen Audi A2

03 mar 2014, 22:08 0 x

welkom op het forum.
veel plezier met je A2.
je weet dat er in mei een meeting is? je bent welkom.

i.v.m. je storing;
lekkage in het laaddruk gedeelte word herkend en dan is de storing ¨laadruk onderschreden¨ meestal aanwezig, gevolg; noodloop tot je contact uit / aan doet dan loopt hij weer een stukje goed.
ik zou als eerste zorgen dat die slang v.v. word en dan storing wissen en rijden.
komt er weer een storing in met rijden dan deze even hier melden dan kunnen we je wellicht verder helpen.
laat even weten hoe het gaat.
succes
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

04 mar 2014, 00:11 0 x

Welkom op het forum en vele veilige km's gewenst met de A2.

op www.schadeautos.nl komt ook wel eens wat voorbij:

http://www.schadeautos.nl/autoFotogaler ... 686150&f=a
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Audi_gekkie

04 mar 2014, 08:51 0 x

[quote="Audi-gekkie"]Hallo Zaki,

Welkom op dit forum.

Je had al wat posten geplaatst in "gezocht onderdelen", dus je begint je weg te vinden. ;)
Ik had al aangegeven dat de AMF-motor ook in andere merken van het VAG-huis gebruikt werd, dus wordt de zoektocht naar de juiste intercoolerslag wat makkelijker.

Veel plezier met je A2 en dit forum.[/quote]
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

04 mar 2014, 09:10 0 x

Hallo Zaki en welkom hier.

Veel veilige kilometers gewenst met je kogel. :D :D :D

Ik vind zelf onderdelen zoeken altijd een hele geinige bezigheid als het mijn oldies betreft (hoort bij de hobby), maar in geval van je dagelijkse auto is het toch vaak wat minder, vooral als je er van afhankelijk bent. Dan moet het vaak ook wat sneller gemaakt worden.
Zaki

05 mar 2014, 00:00 0 x

Dank voor de warme ontvangst en goede tips allemaal. Voor wat betreft de meeting, moet ik even naar mijn vakantieplanning kijken, maar het lijkt mij wel gaaf om er bij te zijn!
Plaats reactie