Eindelijk gevonden: onze blauwe 5-zitter
Na een behoorlijke zoektocht heb ik eindelijk de door ons gewenste A2 gevonden. Erg blij mee! Jan Eenink heeft hier een handje bij geholpen en me van raad en daad voorzien. Nu is het tijd voor een voorstelverhaaltje en foto's.
Door de komst van een leaseauto en de verkoop van onze blauwe A4 Avant, kwam er ruimte voor een tweede auto. Een paar eisen van vrouwlief waren: vier deuren, kofferbak groot genoeg voor kinderwagen en gunstige maandelijkse kosten. Uitkomst: het moest een A2 worden. Zo'n tien jaar geleden had ik eens in een A2 gereden. Van toen had ik onthouden dat hij aardig ruim was en bovendien licht door de aluminium carrosserie e.d. Sinds die tijd wat gesnuffeld op het forum en toen kwamen we op het volgende wensenlijstje:
- Donkere kleur
- 1.4 benzine
- 5-zitter (handig bij kinderfeestjes)
- OSS
- wat mooie opties
Het aanbod aan 5-zitters is gering, en al helemaal in Nederland. Daarom op advies van Jan ook over de grens gaan kijken op mobile.de en andere sites. Uiteindelijk uitgekomen op een auto die oorspronkelijk is geleverd als Jahreswagen, en dus met mooie specificaties:
- Kobaltblauw metallic
- 1.4 benzine, 148.000 km
- juni 2002, maar volgens mij al een voorloopauto van juli 2002, want grote brandstoftank.
- 5-zitter met blauw leer en sportstoelen
- stoelverwarming
- OSS
- Style Plus pakket, dus met S-line onderstel en velgen
- Blaupunkt versterker met 8 luidsprekers
- 4 elektrische ramen
- winterpakket
Nog te doen:
- Motor start meestal prima, maar soms niet. Kan wellicht te maken hebben met de gasklep omdat de auto in Duitsland even heeft stilgestaan.
- OSS laten repareren, waarschijnlijk met een reparatieset ter vervanging van de nylon onderdelen. Op de verkoopfoto's leek het OSS werkend, maar dat bleek op het moment van verkoop toch niet zo te zijn. Iemand tips waar ik dit in Nederland uit kan laten voeren?
- Deze winter de S-line velgen laten repareren en opnieuw spuiten als de winterbanden erop zitten. De Duitse eigenaar had namelijk verzuimd om banden met velgbeschermer te monteren. Dat bleek niet goed bestand tegen de Duitse Steinbordranden...
Fijn als iemand ook een tip heeft om de velgen weer netjes te laten maken. Dank!
Groeten van Wilco
Door de komst van een leaseauto en de verkoop van onze blauwe A4 Avant, kwam er ruimte voor een tweede auto. Een paar eisen van vrouwlief waren: vier deuren, kofferbak groot genoeg voor kinderwagen en gunstige maandelijkse kosten. Uitkomst: het moest een A2 worden. Zo'n tien jaar geleden had ik eens in een A2 gereden. Van toen had ik onthouden dat hij aardig ruim was en bovendien licht door de aluminium carrosserie e.d. Sinds die tijd wat gesnuffeld op het forum en toen kwamen we op het volgende wensenlijstje:
- Donkere kleur
- 1.4 benzine
- 5-zitter (handig bij kinderfeestjes)
- OSS
- wat mooie opties
Het aanbod aan 5-zitters is gering, en al helemaal in Nederland. Daarom op advies van Jan ook over de grens gaan kijken op mobile.de en andere sites. Uiteindelijk uitgekomen op een auto die oorspronkelijk is geleverd als Jahreswagen, en dus met mooie specificaties:
- Kobaltblauw metallic
- 1.4 benzine, 148.000 km
- juni 2002, maar volgens mij al een voorloopauto van juli 2002, want grote brandstoftank.
- 5-zitter met blauw leer en sportstoelen
- stoelverwarming
- OSS
- Style Plus pakket, dus met S-line onderstel en velgen
- Blaupunkt versterker met 8 luidsprekers
- 4 elektrische ramen
- winterpakket
Nog te doen:
- Motor start meestal prima, maar soms niet. Kan wellicht te maken hebben met de gasklep omdat de auto in Duitsland even heeft stilgestaan.
- OSS laten repareren, waarschijnlijk met een reparatieset ter vervanging van de nylon onderdelen. Op de verkoopfoto's leek het OSS werkend, maar dat bleek op het moment van verkoop toch niet zo te zijn. Iemand tips waar ik dit in Nederland uit kan laten voeren?
- Deze winter de S-line velgen laten repareren en opnieuw spuiten als de winterbanden erop zitten. De Duitse eigenaar had namelijk verzuimd om banden met velgbeschermer te monteren. Dat bleek niet goed bestand tegen de Duitse Steinbordranden...
Fijn als iemand ook een tip heeft om de velgen weer netjes te laten maken. Dank!
Groeten van Wilco
Hallo en welkom op het forum. Soms wordt zoeken beloont, zoals in jouw geval. Het opknappen van de 17" slines ligt op zo'n 50-60 euro per velg natuurlijk afhankelijk van de hoeveelheid schade en wat voor een afwerking je wilt hebben.
Je kan ervoor kiezen om je velgen te laten poedercoaten; dit is harder dan het laten spuiten van je velg, maar persoonlijk vind ik het poedercoaten niet erg strak. google er maar eens op.
Met de vragen mbt de OSS, kan Jan je daar niet mee helpen?
Je kan ervoor kiezen om je velgen te laten poedercoaten; dit is harder dan het laten spuiten van je velg, maar persoonlijk vind ik het poedercoaten niet erg strak. google er maar eens op.
Met de vragen mbt de OSS, kan Jan je daar niet mee helpen?
" Alleen wrijving geeft glans"
- Audi_gekkie
Hallo Wilco, welkom of het forum en gefeliciteerd met je prachtige A2.
Zeer mooie opties!
Wat betreft het OSS is de garantie van 10 jaar helaas verlopen.
Op volgende topic wordt gesproken over een reparatieset. Neem ander contact op met die dit op deze wijze heeft laten repareren. topic3137.html?hilit=oss
Ik wens je veel leesplezier en veilige kilometers met jullie aanwinst.
Zeer mooie opties!
Wat betreft het OSS is de garantie van 10 jaar helaas verlopen.
Op volgende topic wordt gesproken over een reparatieset. Neem ander contact op met die dit op deze wijze heeft laten repareren. topic3137.html?hilit=oss
Ik wens je veel leesplezier en veilige kilometers met jullie aanwinst.
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb inmiddels diverse PBtjes verstuurd, dus ik denk dat er wel een oplossing komt voor het OSS.
@Advanced: na wat Googlen lijkt poedercoaten van velgen inderdaad een minder strak resultaat te geven. Hansjan heeft zijn S-lines ook laten bijwerken: ik ga eens navragen waar hij dat heeft laten doen.
@Advanced: na wat Googlen lijkt poedercoaten van velgen inderdaad een minder strak resultaat te geven. Hansjan heeft zijn S-lines ook laten bijwerken: ik ga eens navragen waar hij dat heeft laten doen.
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Welkom op het forum en vele veilige km's met de A2 gewenst.
Mooie complete A2, zelfs met elektrische ramen achterin. Dat zie je niet vaak.
Je hebt de weg op het forum inmiddels al gevonden, succes met het mooier maken
van de A2.
Mooie complete A2, zelfs met elektrische ramen achterin. Dat zie je niet vaak.
Je hebt de weg op het forum inmiddels al gevonden, succes met het mooier maken
van de A2.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

@Peter: zo te zien woon je dichtbij!
Ik vind het leuk om de auto weer orgineel netjes te maken. OSS en velgen zijn dan de eerste dingen. De cassettespeler laat ik denk ik ook maar zitten; ik kan er altijd nog een sd-/usb lezer aan vast knopen
Ik vind het leuk om de auto weer orgineel netjes te maken. OSS en velgen zijn dan de eerste dingen. De cassettespeler laat ik denk ik ook maar zitten; ik kan er altijd nog een sd-/usb lezer aan vast knopen

- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
[quote="WilcoM"]@Peter: zo te zien woon je dichtbij!
[/quote]
Klopt, ik woon aan de andere kant van de Rijn ...
Wie weet komen we elkaar wel tegen. Ik heb mijn werk in Veenendaal, ga meestal met de fiets ...

Klopt, ik woon aan de andere kant van de Rijn ...

Wie weet komen we elkaar wel tegen. Ik heb mijn werk in Veenendaal, ga meestal met de fiets ...
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- Sturdygurdy
Toeter je dan ook als je Eddy, mijn donkerblauwe A2, langs ziet rijden, die woont ook in Amersfoort
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk