Vrijdag ophalen

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Plaats reactie
Boyhen

30 jun 2014, 21:39 0 x

Goedendag. Na lang zoeken een mooie A2 1.4 gevonden. Na vergelijken en rijden lijkt deze de beste keuze. Ook de garage waar de auto gekocht is staat goed te boek. Auto is uit 2001 met 66K. op de teller. Verder weinig of geen zichtbare zaken. Garage poetst de auto op en levert deze met beurt en zes maanden garantie. Kan weinig misgaan.

Na vrijdag meer.

Auto gisteren opgehaald in Heteren. Daarna via Zwolle naar Pijnacker. Weinig geluid en veel comfort. Auto is erg mooi. Dertien jaar is niet te geloven. Wat een degelijkheid. Nog wel wat te wensen. Zoals achter speakers en bluetooth. Cruisecontrol zou ook fijn zijn. Maar voorlopig helemaal tevreden. Ook de oxidatie van de wieldoppen vind ik irritant.

Voorlopig heb ik vast een van de laagste km-stand. 67 k. Maar waarschijnlijk ga ik er veel meer mee rijden.

UPDATE:
Auto is mooi en als nieuw. Maar toch nog stress op dit moment. Begon al met het achterraam wat niet meer dicht kon. Reden om weer terug te gaan naar de garage. Repareren was een hele klus. Uiteindelijk vervangende auto meegekregen.
Na ophalen op de terugweg. Melding van laag oliepijl!
Onduidelijk of er werkelijk olie weglekt of dat de sensor raar doet. Lastig vast te stellen dus rijden we nu met een fles olie in de auto. 200km na het bijvullen met een halve liter ging het lampje weer aan. Oliepijlstok is moeilijk af te lezen. Dus het blijft onduidelijk wat er aan de hand is.
Auto zal dus binnenkort wel weer terug moeten. Prima dat alles wordt uitgezocht onder garantie. Maar op deze manier is er nog geen vertrouwen in de auto.

Suggesties wat er aan de hand kan zijn, zijn zeker welkom!
Audi_gekkie

01 jul 2014, 01:08 0 x

@Boyhen

Welkom op het forum waar A2 gekken zich hebben verenigd :D
Waarom een A2? Is dit je eerste Audi?

We wachten de foto's af.
Veel leesplezier en veilige km in je A2.
foppe

01 jul 2014, 22:08 0 x

de grote gek..... Heeft ie een A2 gekocht. :mrgreen:
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

22 jul 2014, 10:15 0 x

Welkom op het forum en vele veilige km's met de A2 gewenst.
Vervelend dat je nu al problemen hebt met de A2.

Oxidatie wieldoppen: heb ik ook, alleen door vervanging iets aan te doen.

Achterraam kan niet meer dicht: probleem met het elektrisch slot?
Oliepeil te laag: wel heel erg snel na een beurt. Wellicht ergens iets verstopt/vervuild?

De auto heeft wel heel weinig gelopen t.o.v. de leeftijd. Dit kan weer andere problemen opleveren,
zie ook het volgende topic: http://www.audi-a2.nl/topic3101.html
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Plaats reactie